Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Har du en god kilde p at beredskapsstyrken ble brukt p grunn av VG?
OBS! Beredskapstyrken er ogs politi.
Jeg skrev:
"PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pgrep ham, fordi VG sprang i beina p politiet, slik at politiet ble forhindret i pgripe TH i S4 p vanlig mte."
Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
(08.05.2020) "
Nye opplysninger om Hagen-pgripelsen: Politiet mtte endre plan.
Etter nesten 18 mneder med etterforskning, var pgripelsen av Tom Hagen nye planlagt. Men politiet mtte kaste om p planene midt under aksjonen.
Flere har reagert p hvorfor politiet foretok en full offentlig pgripelse. Etter lang tid med planlegging ble 70-ringen stoppet midt i trafikken, i morgenrushet.
NRK fr opplyst at plan A var pgripe Tom Hagen fr han satte seg i bilen ved huset sitt, innerst i Sloraveien 4 p Fjellhamar i Lrenskog. Men politiet, som fikk sttte fra spesialtrente Delta-styrker, mtte endre planene fordi de ble forstyrret.
Politiet skal ha oppdaget at flere VG-ansatte var ute i det aktuelle omrdet med kameraer, fr NRK opplyst. Dette frte til at de mtte g for plan B, som var stanse Hagen etter at han forlot huset."
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...lan-1.15006320
Takk for link
Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Takk for link. Den sier noe om hvorfor TH ikke ble pgrepet hjemme, men sier ingenting om hvorfor beredskapsstyrken var med p oppdraget. Er det ikke flere kilder, s kan det virke som forsk p skape en trdsannhet fra brukeren Havhest.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
pst at beredskapsstyrken mtte tr til p grunn av VG, slik Havhest hevder, har ingenting med sannhet gjre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Ja. Vpen skal man ta p alvor.
Men sprsmlet var om Havhest hadde belegg for si at beredskapsstyrken bla tilkalt p grunn av VG. Det har ikke jeg lest noe sted ihvertfall.
N m du slutte med dette tullet ditt.
Er du s desperat at du mtte vri p dette ogs...
Jeg skrev
"PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pgrep ham, fordi VG sprang i beina p politiet, slik at politiet ble forhindret i pgripe TH i S4 p vanlig mte."
Her skriver jeg alts akkurat som z-z-z ga deg kilde for.
Jeg skriver ikke at det var VG som gjorde at beredskaptroppen ble involvert, slik du prver f det til hres ut som.
Jeg skriver at VG l i buskene og forhindret at politiet fikk pgrepet TH i huset.
Det hadde bde vrt tryggere, med tanke p vpen (som du virker opptatt av) og mindre overkill.
Beredskapstyrken er ogs politi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Ja. Vpen skal man ta p alvor.
Men sprsmlet var om Havhest hadde belegg for si at beredskapsstyrken bla tilkalt p grunn av VG. Det har ikke jeg lest noe sted ihvertfall.
Ja, vpen skal man ta p alvor.
Det at politiet visste at TH hadde vpen, var jo en av grunnene til at pgripelsen ble feil.
Pgripelsen ble foretatt like ved en barnehage.
Tenk hvis TH hadde hatt vpen i bilen...
N m du slutte med dette flisespikkeriet ditt!
Sitat: sjefredaktr Gard Steiro i VG:
"VG skal naturligvis ikke g i veien for politiet. Det gjelder denne saken og helt generelt."