Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-29, 20:51
  #56437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Klart det! Diskusjonen dreide seg om trådsannheter, og du brukte lang tid på å bekrefte påstanden din.
Du har ikke referert til papirutgaven før nå.

Men du kommer med flere trådsannheter, så nå gjenstår en bekreftelse for påstanden din, at det angivelige "knehase-beviset", ble redigert bort I nettutgaven, fordi noen ikke likte/ønsket det.

Kan du bekrefte årsaken til redigeringen - eller kan du moderere deg til å si "at det er det du tror" (Og spesifisere hvem som ikke ønsket å publisere det)?

Jeg tror nemlig at det var politiet som innså at knehase-sporet ikke holdt, og at det ville ta se dårlig ut sammen med resten av sporene som ikke var "stang inn" likevel.

Ja, papirutgaven var vel allerede gått i trykken, så det var nok en tabbe, som ikke satt politiet i et godt lys.



"Knehase-sporet" var ett av flere ikke-bevis, dna-spor på samme nivå som det såkalte "skjortebeviset", som knapt kunne anses som et indisie.

- På samme måtte som blod-bommen i bilen, som ikke var blod likevel.
- På samme måte som "de slettede anropene", som ikke var slettet av TH likevel.

Slutt å villede!

Ja, alle "bevisene" forsvant en etter en og det ble ingen ting igjen. Det eneste beviset som er igjen, er til TH fordel, nemlig at han befant seg på Futurum da drapet skjedde.

Jeg vet ikke om TH er uskyldig, men han er i hvert fall uskyldig inntil det motsatte er bevist.
Citera
2020-11-29, 20:52
  #56438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
zzz,

Du kan fortsatt ikke dokumentere noe som helst og innleggene kan fortsatt leses av alle.
Men dette ligner jo på den samme benektelsen som kom da jeg opplyste om hva som sto i VG.

For min del er jeg ferdig med meningsløshetene du kommer med her.

For min del så kommer jeg aldri til å ta en dekning av en krimsak fra VG seriøst noen gang igjen (ikke at jeg har gjort det på en stund heller), jeg er sjokkert over hva du kommer med her. At man finner DNA fra to parter i et ekteskap som bor sammen er da helt forventet. Jeg håper dere må stå til ansvar for dette svært kritikkverdige journalistiske arbeidet deres en vakker dag.
Citera
2020-11-29, 20:59
  #56439
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, jag tycker att det är väldigt sensationellt med DNA i knähasene på ett par byxor vilket är kvar efter en kidnappning där slepespår också har hittats..
nu vet jag inte hur de levde och de kan ha ett annat sätt att leva, men här i huset är knähasene någonstans en inte vill hitta DNA från någon annan en den som använder byxorna...
Forsvinner dna ved vasking på 40 grader. Hvilket dna. Svette fingrer han ikke hadde da han leste brevet.
Citera
2020-11-29, 20:59
  #56440
Medlem
Natt til 31. oktober 2018 kom høstens første snøfall i Lørenskog. Snøværet gikk muligens over til sludd i morgentimene.

Var det nok snø til at det ble avsatt spor på gangveien. På gårdsplassen. På plenen, og på stien gjennom hagen ned mot den lille snuplassen eller parkeringslommen på gangstien. Var det spor etter at hvalpen hadde vært ute den morgenen, enten i hagen eller på gårdsplassen.

Var det nok snø til at noen måket eller feide trapp og gårdsplass, og var det fotspor rundt postkassestativet, der TH og naboen hentet avisene sine. Var det falt så mye snø på gangveien at kommunen hadde vært der og brøytet?

Synes det er mange spørsmål rundt aktivitetene i morgentimene. Begge bilobservasjonene, 07:56 og 08:56, skjedde før TH dro på jobb ved ni-tiden. Hvis TH hadde kjørt gangveien opp og ned flere ganger i løpet av natten eller morgentimene, kan noen ha lagt merke til bilsporene, ut fra og eventuelt inn i S4, og eventuelt opp og ned gangveien. Noen kan ha lagt merke til spor etter ulovlig kjøring.

Noen lokale som husker hvor mye snø det var på småveiene i Lørenskog i morgentimene.
Citera
2020-11-29, 21:00
  #56441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det hender at VG kommer i ulike papirutgaver samme dag.

En enkeltside kan for eksempel være oppdatert. Selv forsiden kan ved enkelte anledninger komme i to versjoner på en og samme dag, avhengig av hvor man bor i landet. Dette henger sammen med hva man rekker å få med i trykken, eller om førsteopplaget av avisen allerede har gått ut.

Greit med en oppklaring. Jeg kjøper aldri VGs papirutgave, men jeg gjorde et unntak den 13.okt, nettopp på grunn av at du hadde varsla nye "avsløringer. Jeg fant ikke noe om forsvinningssaken i "min" utgave.
Citera
2020-11-29, 21:04
  #56442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Greit med en oppklaring. Jeg kjøper aldri VGs papirutgave, men jeg gjorde et unntak den 13.okt, nettopp på grunn av at du hadde varsla nye "avsløringer. Jeg fant ikke noe om forsvinningssaken i "min" utgave.

Det sto på trykk i VG - allerede på side 4 den dagen.
Citera
2020-11-29, 21:11
  #56443
Medlem
[quote=Legokatt|73773604]Du påpeker mange gode spørsmål. Saken kan virke som en gåte.

Ser du noen brikker som ikke passer inn med hverandre? Eller noen brikker som overlapper hverandre?

Tar man hensyn til alle opplysninger som politiet / media har gitt oss. Det vil si bil kl 07.56 og 08.56, TH dro på jobb noen minutter over kl 9, samt at alle telefonsamtaler er ekte = siste kjente livstegn kl 10.16.

Da kan man spørre seg

Hva foretok GM seg fra ca kl 09.02 når TH dro på jobb til tidsrommet etter 09.16?
(Et mellomrom som det ikke er en god forklaring på)

Jeg mener disse tidspunktene passer best inn med en GM som vet når TH pleide å dra på jobb = stilte seg et sted for å observere = dro til S4 rett etter at TH dro på jobb. (brikkene passer inn med hverandre)

Dette sett i sammenheng med alle anrop / SMS som AEH utfører:
=
GM er i S4 samtidig som AEH utfører disse anropene / SMS
(brikkene overlapper hverandre)
=
GM samarbeidet med AEH


Dette mener jeg er en logisk sammenstilling av brikkene og det er en mulighet for at skjedde.

Det er dette jeg også ser på som mest sannsynlig. Jeg tror til og med at familien tenker at det er slik det er. Av hensyn til AEH vil de ikke si det i tilfelle hun lever.
Citera
2020-11-29, 21:14
  #56444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Natt til 31. oktober 2018 kom høstens første snøfall i Lørenskog. Snøværet gikk muligens over til sludd i morgentimene.

Var det nok snø til at det ble avsatt spor på gangveien. På gårdsplassen. På plenen, og på stien gjennom hagen ned mot den lille snuplassen eller parkeringslommen på gangstien. Var det spor etter at hvalpen hadde vært ute den morgenen, enten i hagen eller på gårdsplassen.

Var det nok snø til at noen måket eller feide trapp og gårdsplass, og var det fotspor rundt postkassestativet, der TH og naboen hentet avisene sine. Var det falt så mye snø på gangveien at kommunen hadde vært der og brøytet?

Synes det er mange spørsmål rundt aktivitetene i morgentimene. Begge bilobservasjonene, 07:56 og 08:56, skjedde før TH dro på jobb ved ni-tiden. Hvis TH hadde kjørt gangveien opp og ned flere ganger i løpet av natten eller morgentimene, kan noen ha lagt merke til bilsporene, ut fra og eventuelt inn i S4, og eventuelt opp og ned gangveien. Noen kan ha lagt merke til spor etter ulovlig kjøring.

Noen lokale som husker hvor mye snø det var på småveiene i Lørenskog i morgentimene.
Ja, det hadde vært interessant å vite svarene på de spørsmålene du stilller om snø.

Det hadde også vært interessant å vite om politiet har snakket med den kommuneansatte som åpnet gangveien og fått greie på hvilket klokkeslett gangveien ble åpnet og det hadde vært interessant å vite om politiet har spurt vedkommende om hen observerte noe.

Og hvis det ble brøytet på gangveien den morgenen, hadde det vært lurt om politiet fikk greie på eventuelt tidspunkt for dette og det hadde vært lurt om politiet snakket med den som eventuelt brøytet gangveien og spurte hen om hen observerte noe.
Politiet burde vel ha kunnet greid å fått greie på dette og snakket med vedkommende allerede den 31.10.2018?

Tror dere at politiet gjorde dette som jeg skrev i avsnittene over?

(21.10.20) "Naboer har fortalt Nettavisen at det likevel skjer at biler kjører inn og ut der. De har også fortalt at veien i hovedsak sperres med sperresteiner. Men av og til blir disse fjernet av kommunen."

"Grunnet snøfall kort tid før Anne-Elisabeth forsvant må steinene ha vært flyttet, bekrefter Lørenskog kommune til NRK.
Vi flytter sperresteinene i forbindelse med snømåking. Når vi brøyter veien må de fjernes, sier avdelingsleder Las*e Smi*h i kommunalteknisk avdeling til NRK. En bil hadde ikke klart å kjøre strekningen dersom sperresteinene fortsatt sto fremme, mener avdelingslederen."

https://www.nettavisen.no/nyheter/ha...424035310.html

"...må steinene ha vært flyttet..."
Men ikke et ord om at de ble flyttet av kommunen eller når de ble flyttet.


Fra samme artikkel:
Videoopptakene viser følgende observasjoner, ifølge politiet:

1. Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien. Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.

2. Kl. 08:56:49 – 08:57:09 – Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemateplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy
Fetad: "Kl. 07:56:01 – 07:56:19 - Rødt lys som ikke beveger seg sett på gangveien."

Det kan kanskje ha vært en bil som sto i ro?

"Kl. 07:56:30 – 07:56:23 - Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemateplassen."

Mot andematplassen, fra hvilken retning?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-29 kl. 21:31.
Citera
2020-11-29, 21:17
  #56445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Ja, alle "bevisene" forsvant en etter en og det ble ingen ting igjen. Det eneste beviset som er igjen, er til TH fordel, nemlig at han befant seg på Futurum da drapet skjedde.

Jeg vet ikke om TH er uskyldig, men han er i hvert fall uskyldig inntil det motsatte er bevist.
Ja, helt enig med deg. Rettsikkerheten må vi ta vare på.

Jeg vet heller ikke om TH er skyldig eller uskyldig. Det kan vi ikke vite på nåværende tidspunkt. TH er hverken tiltalt eller dømt, så inntil videre er han uskyldig.

Slik jeg ser saken, så har jeg liten tro på at TH er GM.

Han har alibi, og ville vært tvungen til å få hjelp fra minst 2, som er en nokså beskjeden påstand, om tar man kryptorigget og dumpingen av kroppen med i betraktningen.
__________________
Senast redigerad av Havhest 2020-11-29 kl. 21:35.
Citera
2020-11-29, 21:20
  #56446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja, jag tycker att det är väldigt sensationellt med DNA i knähasene på ett par byxor vilket är kvar efter en kidnappning där slepespår också har hittats..
nu vet jag inte hur de levde och de kan ha ett annat sätt att leva, men här i huset är knähasene någonstans en inte vill hitta DNA från någon annan en den som använder byxorna...

Når jeg bretter samme bukser som har hengt til tørk etter vasking, så tar jeg under knehasene.
Citera
2020-11-29, 21:22
  #56447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Når jeg bretter samme bukser som har hengt til tørk etter vasking, så tar jeg under knehasene.

Antyder du at TH stod for klesvaskingen?
Citera
2020-11-29, 21:26
  #56448
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
PS! Ikke glem beredskapsstyrken som pågrep ham, fordi VG sprang i beina på politiet, slik at politiet ble forhindret i å pågripe TH i S4 på vanlig måte.

Har du en god kilde på at beredskapsstyrken ble brukt på grunn av VG?

Jeg mener å ha lest i en artikkel at det var britisk etterretning som hadde anbefalt å slå til hardt ved pågripelsen. Noen som har noe mer om dette?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback