Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-28, 21:09
  #56245
Medlem
Spørsmålet var hvorfor du gjentar det samme hele tiden, selv om det kommer nye opplysninger i saken.
Citera
2020-11-28, 21:14
  #56246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
At de kunne vente i akkurat en hel time før de kjørte opp gangveien på nytt, kan kanskje fortelle noe.

Noen hevder at den mystiske bilen kjørte opp for å sjekke om TH hadde dratt.
Men hadde det vært tilfelle så ville de vel ikke ventet i en hel time før neste sjekk...
Th var forsinket så den første bilen kan ha vært på vei for å kidnappe AEH men ser at bilen står på gårdsplassen, så de passerer og returnerer en time senere.

Hvis de over tid har observert TH og har kontroll på hans vaner, vil det være en mulighet.
Citera
2020-11-28, 21:20
  #56247
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Spørsmålet var hvorfor du gjentar det samme hele tiden, selv om det kommer nye opplysninger i saken.
Hvilke nye opplysninger er det du sikter til som jeg ikke tar med?

Tenker du på dette?

Bil 07.56 og 08.56 mener jeg tyder på kan være planlagt av AEH/GM. AEH måtte ha hatt full kontroll på når TH pleide å dra på jobb. Bilen kunne f.eks ha rygget / kjørt mot S4 i tiden før TH dro på jobb og parkert et sted med oversikt / over S4. Når TH dro på jobb - kjørte GM til S4. Vi vet fra media at AEH ringte / sendte SMS til sin datter og ringte sin sønn. Dette tyder vel ikke på en GM som slo til kl 9?

En times intervall tyder på at det er planlagt med tanke på når TH mest sannsynlig pleide å dra på jobb.

Som opplyst i media sov TH til 08.15 og AEH sto opp i 7-tiden.

Tenker du TH forsov seg til plottet?
Citera
2020-11-28, 21:26
  #56248
Medlem
Det hadde vært interessant å vite hvor 8.56-bilen var i tiden etter at den hadde blitt kjørt opp gangveien. Ble bilen parkert på eller ved gangveien eller på eller ved Sloraveien eller ble den kjørt videre og i så fall hvor?
Hvis den bilen var involvert i forbrytelsen: Ble bilen eventuelt kjørt bort til boligblokkene straks etter å ha blitt kjørt opp gangveien, for deretter å bli kjørt over plenen mot S4 litt senere etter at TH hadde reist hjemmefra?
Citera
2020-11-28, 21:31
  #56249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvilke nye opplysninger er det du sikter til som jeg ikke tar med?

Tenker du på dette?

Bil 07.56 og 08.56 mener jeg tyder på kan være planlagt av AEH/GM. AEH måtte ha hatt full kontroll på når TH pleide å dra på jobb. Bilen kunne f.eks ha rygget / kjørt mot S4 i tiden før TH dro på jobb og parkert et sted med oversikt / over S4. Når TH dro på jobb - kjørte GM til S4. Vi vet fra media at AEH ringte / sendte SMS til sin datter og ringte sin sønn. Dette tyder vel ikke på en GM som slo til kl 9?

En times intervall tyder på at det er planlagt med tanke på når TH mest sannsynlig pleide å dra på jobb.

Som opplyst i media sov TH til 08.15 og AEH sto opp i 7-tiden.

Tenker du TH forsov seg til plottet?
Fetad: Det kan ha vært slik! Vet noen av dere hvor man kan stå parkert for å ha en slik oversikt?
Med tanke på at TH noen ganger spaserte til Futurum (og hvis GM visste dette), så kan det kanskje hende at GM holdt utkikk både langs bilvei og gangvei?
Citera
2020-11-28, 21:33
  #56250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Nei, det er ikke det. Man trengte bare å få tak i en opprettet kryptokonto, som kanskje i utgangspunktet var ment brukt til hvitvasking eller noe annet? RU kunne sikkert hjelpe med det.

2: Ja, jeg mener uten fotspor. Jeg vet ikke om det er spor etter sokker eller sko eller begge deler som mangler, men i intervjuet så satt han i stua med sko på, og da er det kanskje litt tvilsomt om han tok bryderiet med å ta a seg skoa om han bekymret hastet inn og lette etter kona som han trodde hadde fått hjerteinfarkt.. Eller?

1. dette har blitt debatert utførlig tidligere i tråden. se f.eks. post #5420. selv om han hadde en monerokonto så er det veldig mye som skulle gjøres på noen få timer, uten å legge igjen spor. F.eks. med mindre TH hadde en telefon som ikke kunne knyttes til han liggende, hvordan skulle han kontakte evt medhjelpere ? ikke kunne han ringe fra sin vanlige telefon.

2. politiet har vel lekket dette indisiumet, at TH har sagt at han ikke har tatt av seg skoene mens han lette etter AEH, samtidig som politiet ikke finner skoavtrykk etter dette.
Citera
2020-11-28, 21:34
  #56251
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det hadde vært interessant å vite hvor 8.56-bilen var i tiden etter at den hadde blitt kjørt opp gangveien. Ble bilen parkert på eller ved gangveien eller på eller ved Sloraveien eller ble den kjørt videre og i så fall hvor?
Hvis den bilen var involvert i forbrytelsen: Ble bilen eventuelt kjørt bort til boligblokkene straks etter å ha blitt kjørt opp gangveien, for deretter å bli kjørt over plenen mot S4 litt senere etter at TH hadde reist hjemmefra?

ja både före mellan och efter dessa två tidpunkter (07:56 och kl 08:56) är viktigt att veta var bilen har varit...
Citera
2020-11-28, 21:47
  #56252
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99

1. dette har blitt debatert utførlig tidligere i tråden. se f.eks. post #5420. selv om han hadde en monerokonto så er det veldig mye som skulle gjøres på noen få timer, uten å legge igjen spor. F.eks. med mindre TH hadde en telefon som ikke kunne knyttes til han liggende, hvordan skulle han kontakte evt medhjelpere ? ikke kunne han ringe fra sin vanlige telefon.

2. politiet har vel lekket dette indisiumet, at TH har sagt at han ikke har tatt av seg skoene mens han lette etter AEH, samtidig som politiet ikke finner skoavtrykk etter dette.

1. Han var jo på Futurum. Der kunne han snakke direkte med f.eks VE om fiksing og hjelp til en smart kidnappingsplan. Så mye fiks var det vel ikke. AE måtte vekk, stige måtte reises, strips måtte legges ved slepesporene i AEs "biologisk materiale", og en bit med bakhon ble lagt ved døra.

2. Ja, noen vil til og med synes det er mystisk at levende mennesker beveger seg sporløst. Kan han ha labbet rundt i AEHs tøfler/sandaler? THs DNA ble jo funnet på borrelåsen der.
Citera
2020-11-28, 22:00
  #56253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1. Han var jo på Futurum. Der kunne han snakke direkte med f.eks VE om fiksing og hjelp til en smart kidnappingsplan. Så mye fiks var det vel ikke. AE måtte vekk, stige måtte reises, strips måtte legges ved slepesporene i AEs "biologisk materiale", og en bit med bakhon ble lagt ved døra.

2. Ja, noen vil til og med synes det er mystisk at levende mennesker beveger seg sporløst. Kan han ha labbet rundt i AEHs tøfler/sandaler? THs DNA ble jo funnet på borrelåsen der.

Til alle små frøken detektiver som holder på her inne nå.

Hva om svensk politi i kveld arresterte en europeer bosatt i Sverige som innrømmet at han kidnappet AEH.

Hva ville dere diskutert nå?
Citera
2020-11-28, 22:08
  #56254
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Til alle små frøken detektiver som holder på her inne nå.

Hva om svensk politi i kveld arresterte sen europeer bosatt i Sverige som innrømmet at han kidnappet AEH.

Hva ville dere diskutert nå?

Tomas Quick innrømte jo litt av hvert. Christer Petterson også, så det kan jo like gjerne være en skurk som er tatt for noe annet, som likevel venter en lang straff, som innrømmer noe slikt. Jeg har vært inne på det før.

Men politiet sitter inne med en del opplysninger som gjør at de holder fast ved at S4 er åsted for drap. Kanskje har de slepespor i avføring, og en beregnet stor mengde blod som ikke helt henger på greip med kidnapping? Forøvrig er jeg ingen frøken, jeg bare svarer fordi det var meg du siterte.
Citera
2020-11-28, 22:15
  #56255
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hva ville dere diskutert nå?

Når du først er her.. Hvordan synes du det går med henleggelsen du har mast om til det kjedsommelige?
For et halvt år siden snakket du om seks uker, så snakket du om oktober. Nå sist var det vel slutten av november du spådde, før du koblet en henleggelse til avgjørelsen i B*rtheussen-saken.

Kan vel ikke si deg særlig sannspådd kanskje?
Citera
2020-11-28, 22:25
  #56256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Til alle små frøken detektiver som holder på her inne nå.

Hva om svensk politi i kveld arresterte en europeer bosatt i Sverige som innrømmet at han kidnappet AEH.

Hva ville dere diskutert nå?
Umiddelbart vil jeg spør deg, om det er et hypotetisk spørsmål, eller om du vet noe vi andre ikke vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback