2020-11-25, 20:45
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Såg honom nyligen i filmen Youth, sjukligt fet. Inte konstigt att han dog som han gjorde.
Citera
2020-11-25, 20:48
Bannlyst
Niva: Störst och viktigast av alla

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/PRgJa5/niva-storst-och-viktigast-av-alla
Citera
2020-11-25, 20:49
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hehe, tänker du på skallningen av Materazzi? Pratar vi landslag så tänker jag på 1998 när Zidane dyker upp i minnet. Hyfsad insats i finalen..
Då har du glömt hur fullständigt briljant Zidane var förutom skallningen 2006. Som han dribblade bort brassarna i kvarten. Galet. Sen mål i semi och final (båda på straff men ändå) Är det närmsta någon varit Maradona-klass i ett VM.

Maradona är den största talangen någonsin. Det är rätt sjukt att en spelare som knarkade och dessutom inte tränade särskilt mycket hårdare än andra kunde vara så bra. Jag kommer dock alltid se honom som en fuskare men hans talang var den bästa någonsin, det måste jag erkänna.
Citera
2020-11-25, 20:55
Medlem
Fan vilket hat jag fick av snöflingor när jag uppmärksammade på Facebook om hans negativa sidor. Fick tydligen tre st avstängda för grova påhopp.

Han var en mycket bra spelare, men han var också en fuskare med doping och guds hand. Sen stödde han diktatorer som castro också.
Citera
2020-11-25, 20:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Maradona var stor när man var grabb och höll på med fotboll, men såhär i efterhand kan man tycka att han var överskattad.
Hans livsstil var inte heller något att hänga i granen, troligtvis varför han dukade under vid 60 års ålder.
Han fick iaf. sina glansdagar.

Stor när man som grabb kanske säger det mesta. Har ärligt inga större minnen av hans bravader. Det är genomlöpningen av Englands försvar då men den såg man ju i efterhand. I övrigt det har bara blivit så han störst efter Pelé.

De minnen man nu har av Diego är 1994 när han som lönnfet skulle prova på en comeback och det sket sig.
Citera
2020-11-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Lite off-topic, men Zidanes 1998-turnering är överskattad. Det var i finalen han glänste, och det är ju väl nog, men i efterhand har det snackats om att Zidane dominerade turneringen, vilket han inte gjorde. Håller hans insats 2006 i paritet då han var bättre i fler utslagsgivande matcher. Sen sänker ju skallningen intrycket en hel del, men ja. Maradona får väl ändå anses vara den som kommit överlägset närmast att ensam - till den grad det går - dominera ett VM.

Zidane 1998 var osynlig fram till finalen. Efter 1986 var jag anti Maradona och grymt irriterad efter vm 90 matchen mot Brasilien .
Citera
2020-11-25, 21:01
Medlem
Var det pga. av corona han dog?
Citera
2020-11-25, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Fan vilket hat jag fick av snöflingor när jag uppmärksammade på Facebook om hans negativa sidor. Fick tydligen tre st avstängda för grova påhopp.

Han var en mycket bra spelare, men han var också en fuskare med doping och guds hand. Sen stödde han diktatorer som castro också.
Nähä verkligen? Tror du inte att alla vet det som du vet?

Det är väl snarare det faktum att du tar upp de negativa sakerna på hans dödsdag som irriterar folk. Men givetvis har du all rätt att göra det om det känns nödvändigt.
Citera
2020-11-25, 21:13
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Ja, Maradona är enligt mig den bästa spelaren genom tiderna.
Synd att han haft så många problem, annars skulle nog Argentina fått ytterliggare en eller två VM-titlar och gett oss fotbollsintresserade god underhållning. Tyvärr håller ju inte någon av dagens fotbollsspelare någon vidare klass, Ronaldinho är rätt bra när han är på topp, men mil ifrån Maradona.
Hear hear! Vilken talang han besatt! Argentinsk fotboll var något att se på när det begav sig. Angående Ronaldinho kan jag instämma, aldrig riktigt samma glöd och improvisation.
Citera
2020-11-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Kanske den mest överskattade personen någonsin.

Verkligen
Citera
2020-11-25, 21:23
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Han och Argentina fick ju hjälp av högre makter för att vinna matchen

Engelsmännen kan åtminstone trösta sig med att man pulvriserade Argentina i en annan sorts batalj ett par år tidigare.

Att Maradona bara 4 minuter efter sin "Guds hand" gjorde historiens vackraste mål, är ett ypperligt bevis och tecken på att han de facto fick Guds, vår Skapares, hjälp, support och välsignelser!

Han kommer inte bara att vila i frid, han kommer även att spela fotboll i frid, i vilken kroppsskepnad han än nu kommer att återfödas till... Upp till Gud och Maradonas karmakonto!
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-11-25 kl. 21:39.
Citera
2020-11-25, 21:24
Medlem
homan3s avatar
Maradona var en person som har en plats i vår världs historia. En bolltalang som lyckades med en hel världs motstånd mot sig. Någon som mänskligheten ska minnas och ta lärdom av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in