2020-11-23, 07:36
Medlem
Bra att gnälla i media och få gratis reklam!

Ska bli kul att Dorsin i farten!
Fast den är nog kass.
Citera
2020-11-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Det minst hjärndöda hade väl varit att lägga upp filmen på SF Play för att tillfredsställa Tomas Alfredsson och förhala biodöden. Men även han vill ha råd med PS5 så detta uttalande får ses som en chimär för hans girighet...

Ja, att lägga upp filmen på någon egen SF-kanal vore väl det mest logiska.

Att lägga upp på en extern streamingkanal gör den ju trots allt mer svåråtkomlig om det då krävs separat abonnemang etc.
Citera
2020-11-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Ja, att lägga upp filmen på någon egen SF-kanal vore väl det mest logiska.

Att lägga upp på en extern streamingkanal gör den ju trots allt mer svåråtkomlig om det då krävs separat abonnemang etc.
Krävs ju separat abonnemang även för SF-play. Så jag förstår inte din logik.
Citera
2020-11-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HTE
Krävs ju separat abonnemang även för SF-play. Så jag förstår inte din logik.

Fast finns inte åtgång till att hyra filmer från SF med som en del i olika TV-tjänster (t ex Telias) utan att man behöver betala mer än för just de filmer man eventuellt hyr?
Citera
2020-11-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Fast finns inte åtgång till att hyra filmer från SF med som en del i olika TV-tjänster (t ex Telias) utan att man behöver betala mer än för just de filmer man eventuellt hyr?
Så du menar att jag måste betala tjänst från Telia för att kunna hyra från SF? Låter som en hiskelig vägg av betalande betalande betalande.

Tomas skriver ju att jag redan betalat....
Citera
2020-11-23, 09:58
Medlem
Citat:
Så du menar att jag måste betala tjänst från Telia för att kunna hyra från SF? Låter som en hiskelig vägg av betalande betalande betalande.

Tomas skriver ju att jag redan betalat....

Grader i helvetet... min poäng var att de flesta ändå redan betalar för en TV-tjänst som ger access till SFs filmer via pay-per-view. Hellre det än att behöva skaffa ett extra abonnemang på t ex Netflix.
Citera
2020-11-23, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Dom är ju kassa, dom bara mjölkar ur skiten

Orginalet är ju helt ok
Olsen-banden?
Citera
2020-11-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Dom är ju kassa, dom bara mjölkar ur skiten

Orginalet är ju helt ok
Det är precis det jag säger
Citera
2020-11-23, 10:23
Medlem
De svenska filmerna med Brunnberg, Ekman och Gustavsson är de bästa. Allt efter det har varit skit. har ingen som helst förhoppning om att den nya är bra, förmodligen kommer det vara dåliga pk-skämt rakt igenom hela filmen.
Citera
2020-11-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
De svenska filmerna med Brunnberg, Ekman och Gustavsson är de bästa. Allt efter det har varit skit. har ingen som helst förhoppning om att den nya är bra, förmodligen kommer det vara dåliga pk-skämt rakt igenom hela filmen.
Tomas Alfredson har bla gjort de episka filmerna Tinker tailor soldier spy, Låt den rätte komma in, Torsk på Tallin samt Fyra nyanser av brunt.

Så nej, detta kan bli en riktig hit sålänge man kommer förbi betalväggen.
Citera
2020-11-23, 10:26
Medlem
nej, jag fattar inte heller.

jag vet inte om en ledtråd kan finnas i det faktum att alfredson fick be sin polare shy fart att lägga upp inlägget eftersom alfredson själv inte verkar ha ett digitalt liv.
kan det vara så att han då menar på att långt ifrån alla människor begriper sig på hur man får tillgång till filmen via stream men att alla däremot vet hur man löser en biobiljett på biograf?
Citera
2020-11-23, 10:41
Medlem
Citat:
Tomas Alfredson har bla gjort de episka filmerna Tinker tailor soldier spy, Låt den rätte komma in, Torsk på Tallin samt Fyra nyanser av brunt.

Så nej, detta kan bli en riktig hit sålänge man kommer förbi betalväggen.
Jag vet att TA gjort bra filmer, men då han han också haft bra skådespelare. Dorsin, "Ankan" Johanson, Sundin, har sina stunder och kan vara ganska kul. Men som skådespelare är de rätt kassa. Dorsin, Johansson och Sundin är sketch-killar och kommer fungera dåligt i långfilmssammanhang. Humorn kommer uteslutande vara solsidan-pk-humor som slängs in för att förlänga filmen vars handling kommer likna en sitcom.

MEN jag kan ha helt fel och då kommer jag erkänna det. Är dock till 99% säker på min sak.

Edit: Sundin, inte Druid.
Senast redigerad av Tompa81 2020-11-23 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in