Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-11-21, 21:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yungG
Inga som helst problem med copyright så länge du inte monetizar videon. Om du planerar att tjäna pengar på hans musik utan licens och tillåtelse så komer du få problem. Om du bara vill ladda upp den på t.ex. YouTube utan ads och whatnot så är det inga problem alls och jag kan näst intill garantera att Varg kommer bli smickrad.

Kör hårt!

Det sistnämnda där! Såklart tänker jag inte ta betalt av någon som inte ens bett mig göra det här. Projektet görs ju helt på eget initiativ och egna resurser. Det hela är en gåva till Burzum och alla dess fans.

Jag hoppas på positiv respons jag med!
Kanske en delad twitter länk från hans sida?
Citera
2020-11-21, 22:04
  #14
Medlem
Du kan testa att lägga upp en låten (med titel) med svart screen på youtube för att se om den tas bort, då vet du om bolaget bryr sig om folk lägger upp låtarna på youtube, antligen inte. Finns ju massa andra streams att lägga upp den på annars. Kör på!
Citera
2020-12-01, 18:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Du kan testa att lägga upp en låten (med titel) med svart screen på youtube för att se om den tas bort, då vet du om bolaget bryr sig om folk lägger upp låtarna på youtube, antligen inte. Finns ju massa andra streams att lägga upp den på annars. Kör på!

Har faktiskt haft en video uppe nu. Den markerades som att jag inte kunde tjäna pengar på klippet. Men annars var det nog lugnt. Så det kommer nog flyta på fint!

Har nu gjort 6 scener utav 15. Kommer bli jäkla fin video det här! Ser till att länka den här sen när den är färdig. Alltså runt hösten 2021
Citera
2020-12-03, 11:42
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filmmaker01
Har faktiskt haft en video uppe nu. Den markerades som att jag inte kunde tjäna pengar på klippet. Men annars var det nog lugnt. Så det kommer nog flyta på fint!

Har nu gjort 6 scener utav 15. Kommer bli jäkla fin video det här! Ser till att länka den här sen när den är färdig. Alltså runt hösten 2021
Nice Ser fram emot att se den! Yes länka här.
Citera
2023-03-05, 10:52
  #17
Medlem
Tjena Allihopa! Som sagt efter dryga två år så är jag nu färdig med projektet.
Eftersom jag verkligen gillade att göra detta, så passade jag även på att göra en till musikvideo på en utav Burzums låtar: "A Forgotten Realm".

Ni som följer denna tråd och är intresserade av att se dessa musikvideos är hjärtligt välkomna till premiären den 18 Mars på Biograf Zita i Stockholm.

Så där kommer vi visa
> Thûlean Mysteries (burzum musikvideo)
> A Forgotten Realm (burzum musikvideo)
> Drakarnas Näste (långfilmspitch på 30m)

Länkar till facebook eventet här nedan: https://fb.me/e/2PGjymuLM

Inträdet är gratis

/ Filmmaker01
Citera
2023-05-22, 20:54
  #18
Medlem
Tjena alla flashbackare.

Tänkte rapportera i denna stund att jag nu släpper mitt arbete för två verk jag arbetat med.

Dessa rör: Thülean Mysteries (som tog mest tid att göra, cirka 2 år och 8 månader + ytterliggare post-produktions tid)
https://youtu.be/KtQHQkV5Psk

Samt: A forgotten realm (cirka 1 månads produktion inkl post produktion)
https://youtu.be/Udq5lFgiLqI

Ett mycket slitsamt projekt. Men nu är det äntligen klart.

Ge gärna feedback kring vad ni tycker!

/ Filmmaker01
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback