Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-07, 03:12
  #37
Medlem
oh tack va snälla ni är, de värmer i mitt hjärta. Dom är 18 och 19 år o festat bara någon gång, ringt hem o bett mig komma o hämta, deras kompisar super, men jag är stolt att dom inte testade försen vid 18 år, själv var jag nyss fyllda 13 när jag började dricka och springa ute. Sen vet mina också eftersom vi har diagnoser, ADHD alla 3 + mer, att det ställer till mer saker när man dricker, speciellt för ena grabben och mig som har ett temperament som smäller direkt, hett så hett nykter och tänk med sprit i, inget jag rekommenderar, man kan göra sig olycklig. jag har själv hållt på att döda en man, om inte mitt ex hindrade mig o slet bort mig, jag diskade o ser de blänker till i fönstret, som thriller film, vänder mig om, o en okänd man har en stor kniv i högsta hugg o ska hugga den i min tygg, jag stog lugnt o diska åt min kill kompis på en efter fest. så jag talar om mina erfarenheter, o många i släkten, men sen vet dom, att de är deras val, men jag har lyckats så här långt även från cigg o snus, dom har testat o de ska man i den åldern, men sen... nix. men de skulle vara intressant att veta vad boa har för far även hans bror, fast fast, båda bröderna hade ju drog problem o psyk sjuk i o med det o min faster blev de då boa gjorde henne tokig, de var hemskt psyka, skrämde, så på det sättet vet jag att det finns i generna, och vårt humör...90% av släkten på den sidan. men åter tack för de fina orden
Citera
2018-02-27, 21:24
  #38
Medlem
vet ej om jag frågat förr, men såg de på pappret, att boris hette bo eriksson i boken, nordiska kriminalhistorian osv. vet någon varför de inte är hans riktiga namn?
Citera
2018-02-27, 23:11
  #39
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cakeraj
vet ej om jag frågat förr, men såg de på pappret, att boris hette bo eriksson i boken, nordiska kriminalhistorian osv. vet någon varför de inte är hans riktiga namn?
Nordisk kriminalkrönika brukade använda fingerade namn på både GM och offer, med några få undantag.
Citera
2018-02-28, 01:31
  #40
Medlem
aha ok, vet att han bytte förnamn till micael för att undkomma något gäng, o de hade hans bror som var bortadopterad fått som namn innan han for dit. boa var ganska smart men där vet jag inte vad han tänkte med, men droger o sprit o annat skit ställer väl till det rejält uppe i hjärnan
Citera
2020-11-18, 10:21
  #41
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Av rättspsykiatriska undersökningar och personutredningar som gjordes 1981 och 1987 framgår att Boris Josefsson var intellektuell och välbegåvad, men att han i samband med en fängelsevistelse 1980-1981 "socialt spårat ur". Det var i denna veva han började missbruka amfetamin.

1981 ansågs han vara i behov av sluten psykiatrisk vård, men påföljden bestämdes ändå till fängelse. 1987 ansågs han ej längre "möjlig att påverka genom åtgärder inom den psykiatriska sjukvårdens ram."

Hade Josefsson dömts till vård 1981, kanske hans liv slutat annorlunda?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback