Citat:
Ursprungligen postat av
priz
Nej, Jag skrev att på grund av utförsäljning har FMV m.fl behövt köpa in saker som i de flesta fall var nyare/bättre än det som destruerades/såldes. Därav var försvarsbesluten att sälja av saker etc "blessing in disguise" (Jag hittar ingen svensk översättning på uttrycket om det är engelskan du har problem med)
Om du vill ha en minutiös detaljplan på varenda sak som köpts in så har jag tyvärr ej en sådan, men all logik i världen säger att om nu FM förstörde regnstövlar från 1957 (obs endast exempel) så köpte dom inte in begagnade stövlar från 1956)
Du får träna upp läsförståelsen, den verkar inte vara din starka sida.
Samtidigt erkände du att du inte visste vad de hade köpt in.
Du bara antar att det de har köpt in är bättre och nyare/annorlunda.
Att dra till med något larv om regnstövlar från 1957 är bara trams.
Jag frågar om de värnpliktiga inte längre sover i likadana 20-manna tält som man alltid sovit i?
Samma tält som skänktes bort eller eldades upp under nermonteringen.
Vita blixten har blivit ersatta av personliga snöskotrar med splitterskydd?
Bandvagn 206 som man sålde och skänkte bort till bland annat utländska företag. Numera har man inte sådana kvar i försvarsmakten?
En sådan enkel sak som de hundratusentals spadar, spett, uniformer, kamouflagenät och fan o hans moster, som man bara eldade upp. Vad har de ersatts med?
Gräver man med laserstrålar nu för tiden och gömmer sig med stealthteknik i skogen?
Uniformerna är HBTQ anpassade med lucka baktill och är numera rosa, så det gjorde inget att man eldade upp de gamla?
Nej, naturligtvis är det samma skit man köpt in. För miljontals kronor, ja kanske miljarder till och med.