Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-14, 23:09
  #541
Medlem
DaChiefs avatar
Jo, nu är os-medaljen grusad.

Och som personer av hennes typ gör man vad som helst för att uppnå sitt mål.

Frågan är vad ett os-guld är värt ens. Det handlar antagligen om ego.

Ja antagligen har hon tagit steroider för hon ser inte direkt feminin ut. Eller så har hon gener som gör att hon ser ut som en kille fastän hon är kvinna. Vilket ett dna test akulle kunna uppenbara.

Enda chansen till någon slags pedistalgloria att tala om är om Tamyra Mensah gentestas positivt för shemale eller steroider.
Citera
2020-10-14, 23:15
  #542
Medlem
Hon har helt klart gjort en chansning. Dopat sig och hoppas komma undan med det och sedan vinna guld.

Risken att åka dit bedömde hon antagligen vara mkt låg.

Men allt sket sig vilket förstås är väldigt bra.
Citera
2020-10-15, 10:55
  #543
Medlem
Leskys avatar
Kan någon lägga ut Franssons fullständiga uttalande via sin instagram? Tack!
Citera
2020-10-15, 14:33
  #544
Avstängd
wwrs avatar
Det är konstigt att hon fått 4 år för en förstagångsförseelse. Nästan vilka bortförklaringar som helst brukar duga, typ kosttillskott. 2 år är då normalt.

Varför fick hon 4?

__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-15 kl. 14:36.
Citera
2020-10-23, 20:26
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är brottning kampsport?

Fråga UFC världsmästare Khabib Nurmagomedov.
Citera
2020-10-24, 12:46
  #546
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Fråga UFC världsmästare Khabib Nurmagomedov.

Är snarare (combat)Sambo som han representerar.
Citera
2020-10-24, 21:07
  #547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Är snarare (combat)Sambo som han representerar.

Att detta är en variant av brottning / kampsport borde till och med en galning begripa.
Citera
2020-11-12, 22:39
  #548
Medlem
hannybannys avatar
Lyssnar på radiodokumentären. Första jag reagerar på är när hon berättar om då hon fick besked i telefon om provet och då skriker åt sambon/maken att ”Jag har testat positivt för doping” Om hon nu var helt oskyldig borde hon väl inte uttryckt sig så. Normalt borde vara att skrika ”Han som ringer säger/påstår att jag testat positivt för doping”. Och det andra, när hon ringer sin mamma för att berätta och säger ”Mitt liv är över” Är man söker att man är oskyldig säger man väl inte så. Då säger man väl Hur skall jag lösa det här? Tänker att hoppet är det sista som överger en och får hon detta besked och är oskyldig så tänker man väl automatiskt att ja men jag är oskyldig och det som blivit fel här kommer framkomma så det är lugnt.
Citera
2020-11-13, 10:02
  #549
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Att detta är en variant av brottning / kampsport borde till och med en galning begripa.

Visst som innehåller både slag, spark och skallningar. Likaså avslutar du snarare motståndaren med lås istället för fall när det kommer till brottningsteknikerna.
Citera
2020-11-17, 07:42
  #550
Avstängd
wwrs avatar
Shayna Jack var ett uppmärksammat fall. Hon fick tydligen också 4 år av sitt förbund. Men förstagångsförseelse utan att det går att påvisa något uppsåt har brukat ge 2 år. Så nu har man satt ned straffet till två år. En enda domare i CAS behövdes för att inse det. Tidningen kommer med en "positiv" nyhet att straffet halverats och inget uppsåt påvisats. Men något uppsåt brukar mycket sällan gå att påvisa.

Kanske man kommer att göra samma sak med Fransson? Men det kanske är sent nu. Tidigare brukade de nationella förbunden ofta ge lägre straff, typ Johaug. Att ge 4 år kanske är något nytt man hittat på, vad jag vet. Fransson borde ha 2 år, vad jag sett av fallet.

https://amp.theguardian.com/sport/20...n-to-two-years
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-17 kl. 07:52.
Citera
2020-11-17, 17:47
  #551
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Shayna Jack var ett uppmärksammat fall. Hon fick tydligen också 4 år av sitt förbund. Men förstagångsförseelse utan att det går att påvisa något uppsåt har brukat ge 2 år. Så nu har man satt ned straffet till två år. En enda domare i CAS behövdes för att inse det. Tidningen kommer med en "positiv" nyhet att straffet halverats och inget uppsåt påvisats. Men något uppsåt brukar mycket sällan gå att påvisa.

Kanske man kommer att göra samma sak med Fransson? Men det kanske är sent nu. Tidigare brukade de nationella förbunden ofta ge lägre straff, typ Johaug. Att ge 4 år kanske är något nytt man hittat på, vad jag vet. Fransson borde ha 2 år, vad jag sett av fallet.

https://amp.theguardian.com/sport/20...n-to-two-years

Fransson hade väl ändå tänkt pensionera sig inom 1-2 år. Det stora problemet för henne är nog inte att hon missade någon tävling utan snarare att dopingen leder till missade jobberbjudanden och sponsorer för en framtida karriär som tränare.
Citera
2020-11-17, 23:29
  #552
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är konstigt att hon fått 4 år för en förstagångsförseelse. Nästan vilka bortförklaringar som helst brukar duga, typ kosttillskott. 2 år är då normalt.

Varför fick hon 4?

Är det konstigt i Sverige, dock? Vi har en historia av att både testa idrottare oftare/hårdare och döma ut hårdare påföljder i de flesta sporter, olympiska som andra. Extra tydligt har det varit inom just kampsporten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback