2020-11-05, 13:53
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan!

Vattnet är sönder i huset. Det kommer det vara ett tag framöver.
Hur kan man duscha hemma utan rinnande vatten?
Nu fyller jag regelbundet 6 st 25 liter dunkar från bensinmack så jag har vatten, men inget rinnande.

Har googlat "campingduschar" men vet inte om dessa duger. Vissa verkar vara helt värdelösa.

mvh!
Citera
2020-11-05, 13:58
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Om du gymansiet så duscha på gymet/ jobbet
Citera
2020-11-05, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!

Nu fyller jag regelbundet 6 st 25 liter dunkar från bensinmack så jag har vatten, men inget rinnande.

Har googlat "campingduschar" men vet inte om dessa duger. Vissa verkar vara helt värdelösa.

mvh!

På landet där vi saknade dusch stod man i en större balja och tvättade sig från topp till tå med en tvättlapp. Håret tvättade vi över diskhon, först en kanna med varmt vatten för att schamponera sig, sedan en större kanna för att skölja ut skummet. Det gick bra under många år.
Citera
2020-11-05, 14:00
Medlem
BonitaPietilas avatar
Citat:
Hejsan!

mvh!

Du borde kunna koppla en av dunkarna med vattenslang till genomströmningsvärmatre du sedan ansluter till duschhandtaget. Du får förstås se till att baxa upp dunken ovanför dusch och värmare på något sätt först. Lite krångligt men borde funka.
Citera
2020-11-05, 14:19
Medlem
tnems avatar
Citat:
Hejsan!

mvh!

Har kört med 10L vattenkanna, värmde lite vatten på spisen och blandade så jag fick en behaglig temperatur.
Citera
2020-11-05, 14:32
Medlem
https://www.gardenstore.se/barbar-dusch-portashower-5l-hozelock?gclid=CjwKCAiA4o79BRBvEiwAjteoYKcw9-yu5EfzmBwLeyfiFlkL9J1ZV9W9J WNnbY41e9MxOATLsponaRoCCOkQAvD_BwE

Denna bör väl fungera?
Citera
2020-11-05, 14:37
Medlem
Ingen av er har ju svarat på TS fråga.
Han vill stå under rinnande vatten.
Citera
2020-11-05, 15:10
Medlem
Häller man en kanna över sig så blir de ju rinnande

Annars sätt upp en takkrok, ta en stor plasthink och gör flertalet små hål ala munstycke.

Fyll med varmt vatten och häng raskt upp.

Bor du i villa med lämplig trädgård kan du utföra detta ute och hänga upp i ett träd istället för att rassla med krok. Sätt upp ett provisoriskt duschdraperi också så att grannarna slipper bevittna när du använder din kreativa lösning
Senast redigerad av hejvadegar 2020-11-05 kl. 15:14.
Citera
2020-11-05, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Ingen av er har ju svarat på TS fråga.
Han vill stå under rinnande vatten.

Man får ibland inte allt man vill här i världen.
Citera
2020-11-05, 17:35
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olaajnus
https://www.gardenstore.se/barbar-dusch-portashower-5l-hozelock?gclid=CjwKCAiA4o79BRBvEiwAjteoYKcw9-yu5EfzmBwLeyfiFlkL9J1ZV9W9J WNnbY41e9MxOATLsponaRoCCOkQAvD_BwE

Denna bör väl fungera?
Jag har testat en sån, de fungerar utmärkt.
Värm vatten i en kastrull på spisen, fyll behållaren, pumpa upp tryck, duscha...
Citera
2020-11-14, 18:58
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag har testat en sån, de fungerar utmärkt.
Värm vatten i en kastrull på spisen, fyll behållaren, pumpa upp tryck, duscha...

Tack!

Vad tror du om denna då?
Fler liter och billigare.
Sämre kvalitet?
https://www.gardenstore.se/tryckpumpsdusch-sunwind-8-liter?refSrc=4351&nosto=nosto-page-product2
Citera
2020-11-14, 19:21
Medlem
Jag är också intresserad av detta.
Finns det ingen sådan protabel dusch som man kan plugga in i väggen och värma vattnet direkt?
Man kanske har ström, men inte rinnande vatten....
Då slipper man mellansteget att värma och hälla i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in