gjort lite research jag är 100% på att jag fått skabb och orkar inte gå till en läkare för att få det verifierat, har fått knottror/nya bett hela tiden dom liknar myggbett vissa är stora. Småa knottror över händerna som kliar låren, rumpan rivmärken överallt. Och har en tub tenutex hemma kan jag smörja in detta vad kan hända om det inte skulle vara skabb? Stod detta på internmedicin (Observera att man inte bör behandla för säkerhets skull utan verifierad diagnos.) Hur länge ska jag smörja tenutex för att dessa ska försvinna från min kropp? Håller på bli galen
gjort lite research jag är 100% på att jag fått skabb och orkar inte gå till en läkare för att få det verifierat, har fått knottror/nya bett hela tiden dom liknar myggbett vissa är stora. Småa knottror över händerna som kliar låren, rumpan rivmärken överallt. Och har en tub tenutex hemma kan jag smörja in detta vad kan hända om det inte skulle vara skabb? Stod detta på internmedicin (Observera att man inte bör behandla för säkerhets skull utan verifierad diagnos.) Hur länge ska jag smörja tenutex för att dessa ska försvinna från min kropp? Håller på bli galen
Aldrig haft liknande, och allt uppkom 4 veckor efter jag var med en tjej så måste ju vara parasiter som kryper på kroppen eftersom jag får nya bett hela tiden, Försöker att inte tänka på det. Men vaknar på nätterna och river sönder huden
Apparna är helt handikappade, det enda dom säger att man måste gå på en fysisk undersökning vilket jag inte tänker göra. Så vad kan hända om jag inte har skabb och tar tenutex är min fråga.
Btw här är några bett som dykt upp inatt kliar något jävulst (https://imgur.com/a/RAUUsly)
Alltså detta måste väl vara skabb? Eller vad kan de annars vara.
Smörj in dig med Tenutex, tvätta alla sängkläder och kläder du använt. Tenutex ska smörjas in på hela kroppen men var beredd på intensiv smärta vid testiklar och armhålor.
Anledningen till att man inte ska "testa" tenutex är att det är fruktansvärt jobbigt att behandla det rätt. Om du behandlar det på fel sätt så kommer skabben tillbaks. Du och alla i familjen inklusive alla husdjur måste behandlas med tenutex och det luktar apa samt irriterar huden som in i helvete. Sen måste du tvätta alla lakan och kläder ordentligt och misslyckas du med något eller slarvar så kommer skabben tillbaks.
Det finns massa annat som kan ge liknande symtom som skabb så det är för din egen skull det står på internetmedicin att diagnosen ska vara klar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!