• 1
  • 2
2020-11-14, 17:18
Medlem
gjort lite research jag är 100% på att jag fått skabb och orkar inte gå till en läkare för att få det verifierat, har fått knottror/nya bett hela tiden dom liknar myggbett vissa är stora. Småa knottror över händerna som kliar låren, rumpan rivmärken överallt. Och har en tub tenutex hemma kan jag smörja in detta vad kan hända om det inte skulle vara skabb? Stod detta på internmedicin (Observera att man inte bör behandla för säkerhets skull utan verifierad diagnos.) Hur länge ska jag smörja tenutex för att dessa ska försvinna från min kropp? Håller på bli galen
Citera
2020-11-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addee3
gjort lite research jag är 100% på att jag fått skabb och orkar inte gå till en läkare för att få det verifierat, har fått knottror/nya bett hela tiden dom liknar myggbett vissa är stora. Småa knottror över händerna som kliar låren, rumpan rivmärken överallt. Och har en tub tenutex hemma kan jag smörja in detta vad kan hända om det inte skulle vara skabb? Stod detta på internmedicin (Observera att man inte bör behandla för säkerhets skull utan verifierad diagnos.) Hur länge ska jag smörja tenutex för att dessa ska försvinna från min kropp? Håller på bli galen
Använd en app då!
Citera
2020-11-14, 17:20
Medlem
Aldrig haft liknande, och allt uppkom 4 veckor efter jag var med en tjej så måste ju vara parasiter som kryper på kroppen eftersom jag får nya bett hela tiden, Försöker att inte tänka på det. Men vaknar på nätterna och river sönder huden
Citera
2020-11-14, 17:21
Medlem
Apparna är helt handikappade, det enda dom säger att man måste gå på en fysisk undersökning vilket jag inte tänker göra. Så vad kan hända om jag inte har skabb och tar tenutex är min fråga.
Citera
2020-11-14, 17:21
Medlem
Tenutex är receptfritt och därför behövs ingen konsultation av läkare.

Det händer inget. Ta en dusch efter 24 timmar.
Citera
2020-11-14, 17:22
Medlem
Varför står det att man inte borde använda skabb utan diagnos överallt? Nojar lite över det.
Citera
2020-11-14, 17:23
Medlem
Btw här är några bett som dykt upp inatt kliar något jävulst (https://imgur.com/a/RAUUsly)
Alltså detta måste väl vara skabb? Eller vad kan de annars vara.
Citera
2020-11-14, 17:25
Medlem
https://imgur.com/a/UgRVicF Handen.

Grejen är att jag skickade till mindoktor, och dom kan inte ens säga om det är skabb eller inte.
Citera
2020-11-14, 17:26
Medlem
Så om någon här kan säga vad dom här betten är jag har, vore guldvärt.
Citera
2020-11-14, 17:33
Medlem
Smörj in dig med Tenutex, tvätta alla sängkläder och kläder du använt. Tenutex ska smörjas in på hela kroppen men var beredd på intensiv smärta vid testiklar och armhålor.
Citera
2020-11-14, 17:35
Medlem
testocyp såg du bilderna? Och ska jag endast använda tenutex en gång? Så är det borta, eller hur många gånger ska jag smörja det.
Citera
2020-11-14, 19:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Anledningen till att man inte ska "testa" tenutex är att det är fruktansvärt jobbigt att behandla det rätt. Om du behandlar det på fel sätt så kommer skabben tillbaks. Du och alla i familjen inklusive alla husdjur måste behandlas med tenutex och det luktar apa samt irriterar huden som in i helvete. Sen måste du tvätta alla lakan och kläder ordentligt och misslyckas du med något eller slarvar så kommer skabben tillbaks.

Det finns massa annat som kan ge liknande symtom som skabb så det är för din egen skull det står på internetmedicin att diagnosen ska vara klar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in