Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-13, 10:17
  #697
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv sitter jag här vafan snackar di om jag har inga problem alls att komma åt forumet så det verkar som bara vissa drabbas, undrar vilken isp ni surfar från? telenor? comhem? bahnhof? tele2?

Själv surfar jag från flashback vpn och comhem.

Håller med. Upplever heller i stort sett aldrig problem. De kan nog räknas enbart på båda tummarna under de senaste fem åren. Detta om det inte annonserats innan alltså.
Citera
2020-11-13, 10:19
  #698
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv sitter jag här vafan snackar di om jag har inga problem alls att komma åt forumet så det verkar som bara vissa drabbas, undrar vilken isp ni surfar från? telenor? comhem? bahnhof? tele2?

Själv surfar jag från flashback vpn och comhem.
Luren är tele 2. När dom skrivit förr har det funkat för mej så det är olika var det lägger av tydligen det är skumt som gurka detta
Citera
2020-11-13, 10:23
  #699
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv sitter jag här vafan snackar di om jag har inga problem alls att komma åt forumet så det verkar som bara vissa drabbas, undrar vilken isp ni surfar från? telenor? comhem? bahnhof? tele2?

Själv surfar jag från flashback vpn och comhem.
Men som moderator tycker jag du skall ta till dig av medlemmarnas kommentarer. Liksom andra här så surfar jag en del. Flashback är den enda sajt jag upplevt regelbundna problem med. Då skall man börja med att titta där. Jag vill inte uppge ISP i tråden, men om tekniker med tystnadsplikt frågar i PM så svarar jag. Jag har angivit många tidpunkter för missade uppkopplingar i de tidigare inläggen.
Citera
2020-11-13, 12:19
  #700
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Själv sitter jag här vafan snackar di om jag har inga problem alls att komma åt forumet så det verkar som bara vissa drabbas, undrar vilken isp ni surfar från? telenor? comhem? bahnhof? tele2?

Själv surfar jag från flashback vpn och comhem.
Jag använder hallon (3) och comviq (tele2) privat, och de dyker alltid samtidigt. Befinner jag mig på jobbet kollar jag då om bahnhof rullar, och det gör det alltid.
Citera
2020-11-13, 12:30
  #701
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men som moderator tycker jag du skall ta till dig av medlemmarnas kommentarer. Liksom andra här så surfar jag en del. Flashback är den enda sajt jag upplevt regelbundna problem med. Då skall man börja med att titta där. Jag vill inte uppge ISP i tråden, men om tekniker med tystnadsplikt frågar i PM så svarar jag. Jag har angivit många tidpunkter för missade uppkopplingar i de tidigare inläggen.
Japp man kommer in på alla andra sidor utan problem men inte fb visst är det knepigt?
Citera
2020-11-13, 18:56
  #702
Medlem
hippilis avatar
Äntligen har inte kommit in på sidan på 3 timmar nu
Citera
2020-11-13, 19:07
  #703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Äntligen, har inte kommit in på sidan på 3 timmar nu

Samma för mig, men krånglar ändå fortfarande, andra försöket på detta inlägget nu
Citera
2020-11-13, 19:11
  #704
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Samma för mig, men krånglar ändå fortfarande, andra försöket på detta inlägget nu
Var problem i går men det är värre i dag. Ibland kommer jag inte in men 3 timmar utan att komma in är första långa för mej men det lär väl bli mer i dag antar jag
Citera
2020-11-13, 20:27
  #705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var problem i går men det är värre i dag. Ibland kommer jag inte in men 3 timmar utan att komma in är första långa för mej men det lär väl bli mer i dag antar jag

Likadant igår och först nu kan jag svara dig förväntar mig fortsatt strul
Citera
2020-11-13, 20:42
  #706
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Likadant igår och först nu kan jag svara dig förväntar mig fortsatt strul
Ja det krånglar i mellanåt. Jag ger snart upp för idag
Citera
2020-11-13, 20:54
  #707
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De senaste månaderna har jag haft en del problem. Nu senast så här:

11/11: 23.40 fungerade ej
12/11: 02.36 provade igen, fungerade ej
03.00-03.30 fungerade det
05.36 fungerade ej
nu har sajten börjat fungera igen, förstås

Oftast kommer detta efter en stunds väntan
Jag har liknande erfarenheter. Jag kör via VPN.
Provar jag från en annan dator utan VPN, med samma ISP, utan att vara inloggad är det inga som helst problem.

Med detta har jag (kanske felaktigt) antagit att det är VPN-tjänsten som är överlastad. Det var inte Flashback som var problemet iaf. (Såvida det inte har att göra med att man är inloggad).

Jag har dock provat andra sidor på nätet med VPN och samma nätbläddrare. Då går det utmärkt. Eller iaf inte samma totalstopp. Samtidigt är det totalstopp med Flashback.
Det indikerar mer en kombination av VPN-tjänsten och Flashback.
Jag har provat att byta VPN-server (och därmed IP-adress) men det gör ingen skillnad. Fortfarande totalstopp som kan vara allt från några minuter till timmar.

En möjlighet är att FB tolkar VPN-accesserna som fientliga och blockar dessa.
Vi är säkerligen fler som använder samma VPN-tjänst. Och det kan kanske trigga något skydd som FB har.
Det är ungefär vad jag nu tror.
Citera
2020-11-13, 21:27
  #708
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Jag har liknande erfarenheter. Jag kör via VPN.
Provar jag från en annan dator utan VPN, med samma ISP, utan att vara inloggad är det inga som helst problem.

Med detta har jag (kanske felaktigt) antagit att det är VPN-tjänsten som är överlastad. Det var inte Flashback som var problemet iaf. (Såvida det inte har att göra med att man är inloggad).

Jag har dock provat andra sidor på nätet med VPN och samma nätbläddrare. Då går det utmärkt. Eller iaf inte samma totalstopp. Samtidigt är det totalstopp med Flashback.
Det indikerar mer en kombination av VPN-tjänsten och Flashback.
Jag har provat att byta VPN-server (och därmed IP-adress) men det gör ingen skillnad. Fortfarande totalstopp som kan vara allt från några minuter till timmar.

En möjlighet är att FB tolkar VPN-accesserna som fientliga och blockar dessa.
Vi är säkerligen fler som använder samma VPN-tjänst. Och det kan kanske trigga något skydd som FB har.
Det är ungefär vad jag nu tror.
Tror inte det är VPN för jag kör inte med det utan traskar in via bredband2. Skulle skrivit här vid halvfyrasnåret men då slutade det att fungera. En traceroute fastnade efter min router plus 2 bredband2-noder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback