Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-12, 06:11
  #1
Medlem
Hej. Jag verkar inte lyckas lista ut detta. Behöver alltså installera version 3.5 av cmake, men verkar inte kunna få tag i en kompilerad version. Det följer med en cmake när jag installerar cygwin, men den version är tydligen för gammal. Kör windows och det är därför jag behöver cygwin så jag kan utveckla från en kommandoprompt då kursen går ut på det.
Tar tacksamt emot all hjälp.
Citera
2020-11-12, 06:33
  #2
Avstängd
ihatemes avatar
Haha sötnos, installera Linux istället som en virtuell maskin. cmake behöver inte uppdateras.
Citera
2020-11-12, 06:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Haha sötnos, installera Linux istället som en virtuell maskin. cmake behöver inte uppdateras.

Tack, kan du peka mig i rätt riktning?
Är det WSL2 jag ska installera? Innebär detta att jag kan installera windows terminal och faktiskt kan köra alla linux-kommandon som jag tidigare gjort enbart i Linux? Har ubuntu på min laptop.
Citera
2020-11-25, 02:07
  #4
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Tack, kan du peka mig i rätt riktning?
Är det WSL2 jag ska installera? Innebär detta att jag kan installera windows terminal och faktiskt kan köra alla linux-kommandon som jag tidigare gjort enbart i Linux? Har ubuntu på min laptop.
Installera denna app så kan du köra Linux desktopappar i Windows.


Citat:
GWSL automates the process of running X on top of WSL and over SSH:

It lets you easily run graphical Linux apps on Windows 10.
It lets you run graphical apps located on remote Linux machines.
It provides a simple UI for launching Linux apps, managing them graphicaly, and creating customized Windows shortcuts for them.
All this at the click of a button! No memorization of commands necessary. Easy!

https://opticos.github.io/gwsl/tutorials/manual.html
Citera
2020-12-02, 20:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Installera denna app så kan du köra Linux desktopappar i Windows.




https://opticos.github.io/gwsl/tutorials/manual.html


Tack så mycket.
Citera
2020-12-02, 21:05
  #6
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Hej. Jag verkar inte lyckas lista ut detta. Behöver alltså installera version 3.5 av cmake, men verkar inte kunna få tag i en kompilerad version. Det följer med en cmake när jag installerar cygwin, men den version är tydligen för gammal. Kör windows och det är därför jag behöver cygwin så jag kan utveckla från en kommandoprompt då kursen går ut på det.
Tar tacksamt emot all hjälp.
https://stackoverflow.com/questions/...make-on-cygwin
Citera
2021-06-14, 15:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Haha sötnos, installera Linux istället som en virtuell maskin. cmake behöver inte uppdateras.
det kan vara bra att uppgradera cmos, jag är själv devsysp och jobbar med detta inom turbo pascal
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback