Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-11-11, 23:34
  #1
Medlem
Emolls avatar
Innan du börjar läsa denna texten så vill jag att du ställer dig själv denna frågan: Vad får du ut genom att rösta på ett politiskt parti, egentligen?

Tänk efter nu. Svaret för de flesta borde nog vara; Inte mycket alls.

Jag skulle säga att vi alla är nyttiga idioter till en världselit, som satt hela världen i ett enda stort system de har full kontroll över. Vi tror, däremot, att vi vart fjärde år får något att säga till om, för det är vad de vill få oss att tro. Men så är inte fallet.

John F Kennedy, en amerikansk president på 60-talet, var bland de första som myntade om begreppet "The New World Order", och varnade samtidigt om densamma. Idag ser vi konsekvenserna av den. Nästan exakt en vecka innan Kennedy "blev mördad", sa han: "I will splinter the CIA into a thousand pieces and scatter it into the wind."
Enligt officiella uttalanden blev Kennedy mördad av en galning. Men sanningen, som ni ser, var att Kennedy utmanande denna maktelit. Han sågs som ett hot, som man var tvungen att göra sig av med.

Poltiker, makthavare, skolas in i detta system. De är totalt maktlösa. Majoriteten av dem vet säkert inte ens om det. De kör helt enkelt bara sitt egna race. De är karriärister helt enkelt. Men även om någon av dem ens skulle fundera i dessa banor, skulle de aldrig ens våga stöta sig, eller ens prata om vad det är som förisgår. Eftersom de har allt att förlora på det, och väldigt lite att vinna.

Det finns en global agenda. Att kunna kontrollera befolkningen. Att skapa ett folk som inte utgör något hot mot makten. Tomma blad, som inte klarar tänka själva, för att på så sätt aldrig behöva oroa sig att folk ska tänka i dessa banorna som jag skriver om här.

Det globalisterna inom denna elit oroar sig allra mest för är just folket. Det vill säga oss. Att se ett enat folk, som ser igenom detta och som gör uppror. Detta är vad vi har media och politiska partier till, för att hindra att detta ska ske. Att polarisera och skapa falska konflikter mellan folket. Endast för att hålla oss sysselsatta, och få oss att tro att det är här konfliktlinjen ligger, och inte mot eliten själva. "Höger och vänster". "Liberaler mot Konservativa", osv. Allt är en del av ett system.
Trump tillhör detta system, Biden också, liksom alla topp-politiker. Allt för att hålla oss sysselsatta och få oss att tro annorlunda.

Så fort någon yttrar något som inte tillhör normen, så blir man direkt anklagad för att vara både det ena och det andra av andra nyttiga idioter, med media som drevar på det hela. Allt för att tysta ner, och skrämma folk till lydnad och underkastelse, för att passa in i den normen vi lärt oss man ska följa. Det är en skrämselmetod. Och vi gör det mot oss sjävla.

Hela detta spelet fungerar också, givetvis. Varför skulle det inte liksom? 99.9% av befolkningen är totalt omedvetna om detta. För det borde ju vara såhär som vi har lärt oss att det ska vara.

Men titta själv vad som sker i världen idag. Vi blir allt mer kontrollerade. Får allt mindre att säga till om.. Övervakningskameror sätts upp allt mer, vi har 5G som lanseras snart, Big tech företag I form av Facebook, Twitter och Instagram som både håller oss sysselsatta, lagrar det som skrivs och håller etta öga på oss. Allt för att kontrollera.

Det är en skrämmande samtid vi lever i, där deepstate nu har utvecklats till något totalitärt som är mer eller mindre ohotat. För vi som folk, kommer nog aldrig kunna se sanningen i den samtid vi idag lever i.
__________________
Senast redigerad av Emoll 2020-11-11 kl. 23:46.
Citera
2020-11-11, 23:41
  #2
Medlem
Brukar du också lyssna på Carl Norbergs fredagsmys? Det är förbaskat bra verkligen.

Jag tänker såhär, att inte tro att det finns en dold makt ordning i vår samtid är totalt vanvett.

Att tro att politiker springer allmänhetens ärenden och ämnar företräda allmänheten är totalt vanvett.

Däremot så tror jag att denna dolda maktordning förlitar sig på missledande information, indelning utav människor i grupper som ska ha ett negativt fokus gentemot varandra istället för att se vilka som är det verkliga hotet samt att de med många andra medel vill distrahera oss genom ex konsumtionsberoende, lätta nöjen, social ingenjörskonst etc etc listan görs lång.

Du är inte ensam. Vi blir fler.
Narrativet må skiljas åt, men vi strävar mot samma mål.
Citera
2020-11-12, 00:38
  #3
Avstängd
MrMadoffs avatar
För vems nytta?

Är inte allt egentligen bara slaget mellan ljuset(det goda)/mörkret(det onda)?
Citera
2020-11-12, 00:43
  #4
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Innan du börjar läsa denna texten så vill jag att du ställer dig själv denna frågan: Vad får du ut genom att rösta på ett politiskt parti, egentligen?

Tänk efter nu. Svaret för de flesta borde nog vara; Inte mycket alls.

Jag skulle säga att vi alla är nyttiga idioter till en världselit, som satt hela världen i ett enda stort system de har full kontroll över. Vi tror, däremot, att vi vart fjärde år får något att säga till om, för det är vad de vill få oss att tro. Men så är inte fallet.

John F Kennedy, en amerikansk president på 60-talet, var bland de första som myntade om begreppet "The New World Order", och varnade samtidigt om densamma. Idag ser vi konsekvenserna av den. Nästan exakt en vecka innan Kennedy "blev mördad", sa han: "I will splinter the CIA into a thousand pieces and scatter it into the wind."
Enligt officiella uttalanden blev Kennedy mördad av en galning. Men sanningen, som ni ser, var att Kennedy utmanande denna maktelit. Han sågs som ett hot, som man var tvungen att göra sig av med.

Poltiker, makthavare, skolas in i detta system. De är totalt maktlösa. Majoriteten av dem vet säkert inte ens om det. De kör helt enkelt bara sitt egna race. De är karriärister helt enkelt. Men även om någon av dem ens skulle fundera i dessa banor, skulle de aldrig ens våga stöta sig, eller ens prata om vad det är som förisgår. Eftersom de har allt att förlora på det, och väldigt lite att vinna.

Det finns en global agenda. Att kunna kontrollera befolkningen. Att skapa ett folk som inte utgör något hot mot makten. Tomma blad, som inte klarar tänka själva, för att på så sätt aldrig behöva oroa sig att folk ska tänka i dessa banorna som jag skriver om här.

Det globalisterna inom denna elit oroar sig allra mest för är just folket. Det vill säga oss. Att se ett enat folk, som ser igenom detta och som gör uppror. Detta är vad vi har media och politiska partier till, för att hindra att detta ska ske. Att polarisera och skapa falska konflikter mellan folket. Endast för att hålla oss sysselsatta, och få oss att tro att det är här konfliktlinjen ligger, och inte mot eliten själva. "Höger och vänster". "Liberaler mot Konservativa", osv. Allt är en del av ett system.
Trump tillhör detta system, Biden också, liksom alla topp-politiker. Allt för att hålla oss sysselsatta och få oss att tro annorlunda.

Så fort någon yttrar något som inte tillhör normen, så blir man direkt anklagad för att vara både det ena och det andra av andra nyttiga idioter, med media som drevar på det hela. Allt för att tysta ner, och skrämma folk till lydnad och underkastelse, för att passa in i den normen vi lärt oss man ska följa. Det är en skrämselmetod. Och vi gör det mot oss sjävla.

Hela detta spelet fungerar också, givetvis. Varför skulle det inte liksom? 99.9% av befolkningen är totalt omedvetna om detta. För det borde ju vara såhär som vi har lärt oss att det ska vara.

Men titta själv vad som sker i världen idag. Vi blir allt mer kontrollerade. Får allt mindre att säga till om.. Övervakningskameror sätts upp allt mer, vi har 5G som lanseras snart, Big tech företag I form av Facebook, Twitter och Instagram som både håller oss sysselsatta, lagrar det som skrivs och håller etta öga på oss. Allt för att kontrollera.

Det är en skrämmande samtid vi lever i, där deepstate nu har utvecklats till något totalitärt som är mer eller mindre ohotat. För vi som folk, kommer nog aldrig kunna se sanningen i den samtid vi idag lever i.

Den här kameraövervakningen är inte så utbredd som du målar upp den. I Stockholm är det bara ett fåtal gator som är kameraövervakade, och jag vet inte hur effektiva de är eftersom det sker brott på de gatorna då och då. Annars är det kollektivtrafiken och privata aktörer (butiker och liknande) som kameraövervakar som skydd mot egendomen.

Facebook, Instagram och Twitter är högst frivilligt att använda och dela med sig av sitt liv till.

Visst har Kina blivit som du beskriver det, men det är ett land som styrts av ett parti med järnhand hur länge som helst.
Citera
2020-11-12, 00:51
  #5
Medlem
6feetdeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Oj då. Ja jag kan erkänna att det finns en hel del sanning i bibeln ur ett filosofiskt perspektiv, och det ska man inte förringa. Det andra håller jag tyvärr inte med om, även om jag kan se det som en sanning ur ditt perspektiv.

Som du förstår gav jag ett kortfattat svar, summerade grunderna. Och ditt svar gjorde mig faktiskt nyfiken på din världsbild. Så få höra hur du tänker kring de hela. Tack på förhand.
Citera
2020-11-12, 00:52
  #6
Medlem
Påminner mig lite om Zeitgeist som jag såg för flera år sen.
Har ni tips på liknande ”conspiracy” dokumentäre? tycker att det är sjukt intressant
Citera
2020-11-12, 00:57
  #7
Medlem
Religioner är det som styrt människan på individnivå i flera tusen år och är människans största hot.
Citera
2020-11-12, 00:59
  #8
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6feetdeep
Som du förstår gav jag ett kortfattat svar, summerade grunderna. Och ditt svar gjorde mig faktiskt nyfiken på din världsbild. Så få höra hur du tänker kring de hela. Tack på förhand.

Om vad jag tycker om vad? Det är ju ett djävligt stort spann! Du får precisera ner det, exempelvis vad jag tycker om äldrevården i Sverige, eller ännu noggrannare vad jag tycker om deras mat. Eller för att vara ännu mera precis, vad jag tycker om näringsinnehållet i deras mat. Uppfyller det näringsbehovet för en pensionär. Hur ser deras serumnivåer ut gällande c-vitamin, d-vitamin etc? Precisera dig!
Citera
2020-11-12, 01:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6feetdeep
Jo visst va de fyndigt. Men det är även ren sanning.

Globalister vill att vi ska tro jorden är en glob.

Nej, globalisterna i kyrkväldet envisades med att jorden var platt i 2000 år och att solen gömde sig bakom ett berg när det blev natt.

Globalisterna har alltid strävat efter att hålla befolkningen i okunskap och lönedumpning..
De har en rättighet enligt sig själva att suga ut ekonomier för att de är "högre stående "

Kristus sa -"Jag är sanningen och livet "
Sk kristna bränner människor på bål för att de sa att jorden var rund, eller för att de var häxor, kättare eller som klimatförnekare eller rysstroll, högerextremister, näthatare som det kallas i dag.

Ser man inget mönster så kommer vi bara återupprepa detta omänskliga lidandet och IQ-mässiga tillbakagång.
Citera
2020-11-12, 01:50
  #10
Medlem
Bonnatorps avatar
Det jag får ut genom att rösta på ett av människor vidhållet politiskt parti är:
Platsen i ett rike som inte kan ge människor evigt liv, och sannolikt syftar till att rasera det de har kvar.

För att börja redan från början:
Den makt som finns är den som blir till genom ordet.

Du kan höra politikernas tal, och du kan se debattörernas meningar, men det dessa syftar till är att splittra och krossa sinnet hos människan som hellre hade velat ha det bra.
Jag var en sådan som visste att "jag vill göra det som är bra", men jag uttryckte inte det så.
Jag trodde att det inte var tillräckligt.

Jag trodde att det här inte var sanningen, när sanningen är att jag har förmånen att tala om den i alla tider. Och det har du också.

Jag hörde en lärare för behandlingsassistenter säga "vi är samhället", och då brast något för mig.
Självklart visste jag att jag är en av många, och att jag har förmågan att uppfatta verkligheten och att säga sanningen om den.
Men det vet jag redan, och det som är viktigt är att du vet om detta.
Att du känner till vad det är du förstår av din situation just nu, och att du kan ge uttryck för den klart och tydligt, det är mycket viktigt.

Det är mycket viktigare än den roll politiken fyller.
För politiken är bara ett sätt för människor och deras ledare att handla med inflytande.
Ett sätt att kontrollera andra, och att låta sig kontrolleras.

Därför är den viktigare frågan för dig och mig:
Vad är kärlek för mig?
Citera
2020-11-12, 03:11
  #11
Medlem
thebroffessors avatar
Jo jag vet om detta.
Vad kan man göra åt saken? Ingenting

Det kanske är bra att åtmindstånde vara medveten om det.
Citera
2020-11-12, 06:18
  #12
Medlem
Utspillds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Religioner är det som styrt människan på individnivå i flera tusen år och är människans största hot.

Modern vetenskap/teknologi tillsammans med ateistisk nihilism är ett bra mycket större hot kan jag lova dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback