Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nej, Trump är republikansk president i USA. Om man skall betrakta GOP som konservativt är klart diskutabelt. Det "marknadsförs" förstås så av svenska, möjligen europeiska, medier, men så särskilt mycket av västeuropeisk värdekonservatism finns inte. De europeiska ideologierna är i regel inte särskilt bra för att gruppera amerikansk politik. Jag som är monarkist, för lutheransk statskyrka, anti-utopisk och anti-revolutionär - vad skulle jag ha att hämta i något amerikanskt parti?
Nej det är inte alls speciellt "diskutabelt" Du förstår du lever nu 2020 och inte 1820. Även konservatismen har hängt med ( till liten grad men ändå) i tiden.
Amerikansk konservatism ( och den mesta av den i Europa också) är INTE så fixerade vid monarki som du är.....allright?
Citat:
Du kan uppenbart inte skilja på när Du diskuterar värdeteori och när Du diskuterar utilitarism.
I den av mig tidigare refererade SvD-artikeln så anför den homosexuella, barnlösa, kvinnan:
Jag diskuterar VERKLIGHETEN, Uven och inget annat.
Och ja ditt exempel från en kvinna är helt korrekt. Man behöver inte bry sig om alla dessa "ännu ej existerande, outvecklade och ofödda barn vars existens svävar i en framtid om OM sker, men som idag bara är små cellklumpar. man kan behandla dem för precis det de är, nämligen mänskliga celler.
Skulle man göra detta och vara konsekvent med det, så skulle mänskligheten gått under för länge sen.
Och du vet lika väl som jag att skulle man i morgon dag uppfinna en artificiell livmoder där man kunde sätta in alla dessa "ofödda baaaaaaaaarn" och erbjuda fäderna att ta ansvar för alla SINA "ofödda baaaaaaaaaaarn" så skulle inte fäder ställa upp på dina ideal/ din moral
För ja, de tär nu fatksitk "vulgärt" att tvinga vuxna människor som inte vill, eller kan att ta hand om barn.
Citat:
Ni vill med självklarhet ha statens hjälp att så att säga "smita från olycksplatsen", utan att behöva ta ansvar för vad Ni lämnar efter Er. Det är just detta - "När började vi bry oss om de ofödda barnen?" sammanfattar läget rätt väl. Varför skulle Ni feminister bry Er om något så trivialt som ett ännu ofött människoliv? Ni har förstås viktigare saker att ägna Er åt; "karriärer", relationer, Instagram, Lindas sminkblogg eller nästa hatkampanj mot skötsamma män.
"vi"????
Är inte allt det du skrev nu ett perfekt exempel på hur män betett sig/ beter sig och tänker?
Och precis Uven, jag vill inte att någon ( nej inte kvinnor heller) ska behöva betrakta vare sig frivilligt sex eller sina barn....som "olycksfall".