Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-08, 19:20
  #3181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Intressant hur diskussioner om FSD leder in på personangrepp. Förstår inte varför Tesla rör upp negativa känslor hos folk, Elon dödar sig själv för att rädda mänskligheten, samtidigt står ett gäng o bitchar över allt han gör, but why?

Elon har bevisat gång på gång att han lyckas desrupta teknologier, i spaceX, paypal, att han nu från scratch spöar de stora biltillverkarna i elbilar, FSD accelererar och det är ny teknik, det tar tid att utveckla och förfina, dem allra flesta inom branhcen tror det är möjligt och satsar stora summor på det. Vilken approach är bäst är svårt att säga, däremot är Tesla's garanterat mest kostnadseffektiv och kan enklast skalas upp då de tär mjukvara som pushas ut i existerande bilar. Kommer de lyckas, vi får se. Baserat på allt annat Elon lyckas med bettar jag på Tesla.
Elon Musk uppfattas väl ungefär som en amerikansk version av Refaat El-Sayed. Pk-eliten älskar hans visionära dagdrömmar medan revisorerna rynkar på pannan över suspekt bokföring, marknadsmanipulerande tweets och hög konsumtion av starka tabletter. Några kanske till och med minns att Elon inte alls grundade PayPal, men att han efter en företagssammanslagning blev VD för att sedan få sparken bara några månader senare, eftersom de andra ägarna tyckte att han saknade ekonomiskt omdöme.
Citera
2020-11-08, 19:22
  #3182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Intressant hur diskussioner om FSD leder in på personangrepp. Förstår inte varför Tesla rör upp negativa känslor hos folk, Elon dödar sig själv för att rädda mänskligheten, samtidigt står ett gäng o bitchar över allt han gör, but why?

Elon har bevisat gång på gång att han lyckas desrupta teknologier, i spaceX, paypal, att han nu från scratch spöar de stora biltillverkarna i elbilar, FSD accelererar och det är ny teknik, det tar tid att utveckla och förfina, dem allra flesta inom branhcen tror det är möjligt och satsar stora summor på det. Vilken approach är bäst är svårt att säga, däremot är Tesla's garanterat mest kostnadseffektiv och kan enklast skalas upp då de tär mjukvara som pushas ut i existerande bilar. Kommer de lyckas, vi får se. Baserat på allt annat Elon lyckas med bettar jag på Tesla.
FSD är en viktig komponet för aktiern och kan vara bra att veta vad som gäller vid körning .
Det finns många nya tydligen som inte har läst på som postar i tråden här som inte vet hur FSD fungerar och självklart blir det samma diskutioner om och om igen .
Handlar mest om okunskap i ämnet ..
Citera
2020-11-08, 22:12
  #3183
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Så du inbillar dig att som konsument som vill införskaffa sin elbil skulle välja en Tesla som har FSD med tillägg på 10k $ ? Då det finns betydligt bättre affärer att göra ..


Jag tror att det under en period på kanske 18mån kommer blir successivt säkrare att låta FSD köra än att göra det själv.
Men visst jag ska beställa ny jobbil i dagarna och väljer inte FSD pga det ökade förmånsvärdet.
Samma sekund som marknaden inser att bilen är bättre förare än dess ägare kommer "robotaxi" prisas in i aktien oavsett om det genererar cashflow eller inte.
Citera
2020-11-09, 03:34
  #3184
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Jag tror att det under en period på kanske 18mån kommer blir successivt säkrare att låta FSD köra än att göra det själv.
Men visst jag ska beställa ny jobbil i dagarna och väljer inte FSD pga det ökade förmånsvärdet.
Samma sekund som marknaden inser att bilen är bättre förare än dess ägare kommer "robotaxi" prisas in i aktien oavsett om det genererar cashflow eller inte.
Förmånsvärde. Bah. Betala $10.000!

Folk skulle ha betalt för att övervaka när det där programmet försöker köra.

Företaget som inte gör reklam publicerar video.
Citat:
Tesla pats itself on the back in flashy new video
https://www.cnet.com/roadshow/news/t...video-model-3/
Citera
2020-11-09, 23:55
  #3185
Medlem
För två dagar sen besökte Elon Musk Sverige.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...orthvolt-rumor

Mycket spännande. Är det något sammarbete med Sveriges gruvindustri på gång. Tyvvär äger väl svenska staten de flesta gruvföretag som LKAB så det kan bli svårt för Musk att köpa upp hela gruvor men Musk kanske passar på att fixa lite fler underleverantörer?
Citera
2020-11-10, 00:46
  #3186
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
För två dagar sen besökte Elon Musk Sverige.

https://www.tesmanian.com/blogs/tesm...orthvolt-rumor

Mycket spännande. Är det något sammarbete med Sveriges gruvindustri på gång. Tyvvär äger väl svenska staten de flesta gruvföretag som LKAB så det kan bli svårt för Musk att köpa upp hela gruvor men Musk kanske passar på att fixa lite fler underleverantörer?
Bra att det kom med i den här tråden. Det har även diskuterats i tråden om Elon. Jag citerar mitt senaste inlägg som ligger sist i den tråden just nu
(FB) Info/skvaller om Elon Musk
Citera
2020-11-10, 07:48
  #3187
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Elon Musk uppfattas väl ungefär som en amerikansk version av Refaat El-Sayed. Pk-eliten älskar hans visionära dagdrömmar medan revisorerna rynkar på pannan över suspekt bokföring, marknadsmanipulerande tweets och hög konsumtion av starka tabletter. Några kanske till och med minns att Elon inte alls grundade PayPal, men att han efter en företagssammanslagning blev VD för att sedan få sparken bara några månader senare, eftersom de andra ägarna tyckte att han saknade ekonomiskt omdöme.

Ganska orättvist likna honom med en svindlare, så mkt Elon haft ögonen på sig skulle han ha avslöjats om det handlade om svindleri.
Rätt uttryckt kanske var att nämna hans x.com bolag som desruptivt tillsamans med paypal.
Att dra in pk grejer o klasificera honom så tycker jag bara är tragiskt. Elon är förmodligen den viktigaste människan i vår tid, yes Im a fanboy.
Citera
2020-11-10, 08:21
  #3188
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Ganska orättvist likna honom med en svindlare, så mkt Elon haft ögonen på sig skulle han ha avslöjats om det handlade om svindleri.
Rätt uttryckt kanske var att nämna hans x.com bolag som desruptivt tillsamans med paypal.
Att dra in pk grejer o klasificera honom så tycker jag bara är tragiskt. Elon är förmodligen den viktigaste människan i vår tid, yes Im a fanboy.
SolarCity-rättegången väntar. Elon och hans kusiner startade företaget tillsammans. Sedan lät de Tesla köpa företaget för $2 miljarder. 7 soltak brann på olika Walmart. Starlink 900 satelliter uppe men mycket osäkra rapporter. Elon promotar FSD som om det vore användbart. Han skapar hype runt batteridagen men utan innehåll. Marsresorna inte alls så utvecklade som han gör gällande.

Jag tror han är en svindlare med höga beskyddare. Teslas aktiekurs kommer att påverkas av detta på lång sikt.
Citera
2020-11-10, 08:27
  #3189
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
SolarCity-rättegången väntar. Elon och hans kusiner startade företaget tillsammans. Sedan lät de Tesla köpa företaget för $2 miljarder. 7 soltak brann på olika Walmart. Starlink 900 satelliter uppe men mycket osäkra rapporter. Elon promotar FSD som om det vore användbart. Han skapar hype runt batteridagen men utan innehåll. Marsresorna inte alls så utvecklade som han gör gällande.

Jag tror han är en svindlare med höga beskyddare. Teslas aktiekurs kommer att påverkas av detta på lång sikt.

Battery day kan ha vart det viktigaste vi sett när det kommer till mänsklighetens överlevnad. Ska vi gå över till förnybar energi är lagringen bland det viktigaste. Som han själv nämnde går dagens bateriteknik utveckling i långsam takt och de var tvungna att ta en helt ny approach på det, kommer han lyckas få in det i massproduktion? Sett till att han lyckats med allt annat (dock ej inom angivna tidsramar) så verkar det troligt, är så fallet så ärdet över för fossil ennergi. Marsresorna är ju en lång process, man kan inte förneka framgångarna SpaceX har gjort. SolarCity kan ev diskuteras, inte så insatt där men Tesla aktien tog en del stryk när det uppdagades, ovsett hoppas vi på en grov ramp i Teslas Solcells produktion. Att han har lyckats med saker ingen trodde råder det ingen tvekan om, mkt är kvar men baserat på historiken är jag övertygad om att han lyckas. Men vi får se.
För mig verkar slaget redan vunnet, men tiden får avgöra om det fortfarande finns substans i Tesla kritiken.
Citera
2020-11-10, 08:37
  #3190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Ganska orättvist likna honom med en svindlare, så mkt Elon haft ögonen på sig skulle han ha avslöjats om det handlade om svindleri.
Rätt uttryckt kanske var att nämna hans x.com bolag som desruptivt tillsamans med paypal.
Att dra in pk grejer o klasificera honom så tycker jag bara är tragiskt. Elon är förmodligen den viktigaste människan i vår tid, yes Im a fanboy.
Jag skrev bara hur många investerare uppfattar honom. I frågan om Elon eller Greta är den nya Jesus har jag ingen åsikt.
Citera
2020-11-10, 15:25
  #3191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Förmånsvärde. Bah. Betala $10.000!

Folk skulle ha betalt för att övervaka när det där programmet försöker köra.

Företaget som inte gör reklam publicerar video.

https://www.cnet.com/roadshow/news/t...video-model-3/

Haha du länkar till ett klipp som är över 2 år gammalt. Alltså lägg ner nu
Citera
2020-11-10, 16:55
  #3192
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Haha du länkar till ett klipp som är över 2 år gammalt. Alltså lägg ner nu
Bra att du påpekade datum. Men Tesla gör reklam och publicerar video.
https://youtu.be/-Ds1xV7M2gI
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback