2020-11-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Men det fungerade för Mantorpsmördarna. Iofs blir vi av med dom...

Tänker du nu på mannen som mördade gubben i skogen och tog hans bil? Inte följt fallet men vad jag läst mig till så fanns typ inga andra bevis mot dem. Här finns ju sidor med konversationer och chattar de haft före och efter plus teknisk bevisning
Citera
2020-11-09, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Men det fungerade för Mantorpsmördarna. Iofs blir vi av med dom...

Nja, inte riktigt: i Mantorp var det Gyllensvanen som rånmördade ett par (på ett mycket likartat vis, mördarna i detta fall har kanske hämtat inspiration därifrån?) och han åkte dit.

Antar att du tänker på mordet i Markaryd.
Citera
2020-11-09, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacoarmpit
Kan instämma om VKs våldsamma beteende. Har själv haft stor insyn i människans leverne och förhållandet med hans ex. Det gör mig kanske lika trovärdig som "högt uppsatt källa" i Aftonbladet, men ta det som ni vill.

Mycket av det som nämns i fupen kan jag bekräfta, bl. a uppgifter från exet med att kan se svart. Kan berätta att det är riktigt obehagliga stunder, där hela rummet och stämningen fryser till is och man hoppas att allting är helt när det är över. Det triggas också relativt enkelt; att han bara får en boll på sig kan vara tillräckligt. Däremot har jag svårt att de hemska gärninga som de bevisligen har utfört skett oprovocerat, och det tycker jag talar emot att VK utfört morden. Såvida inte Larsa försökt sig på något.

VK var och är säkert fortfarande en sådan som inte vet hur det är att vänta på sin tur att prata. Under genomgångar var det ett ständigt avbryta de av den sorten som 5-åringar ägnar sig åt. Det här ger inte jättemycket substans, men indikerar på en lägre förståelse för hur man beter sig bland andra människor.

Beträffande hans föräldrar är mamman förd bakom ljuset. Pappan styr och ställer bakom stängda dörrar, vilket märkts på snea blickar och besvikna yttranden. VK har också en skev bröstkorg som han sagt kommer från en misshandel när han var liten. Förvånar mig inte om pappan ligger bakom det.
Jaha, om han har sånt humör så är han väl riktigt arg nu då. Skönt att ingen närstående behöver vara i närheten nu.
Såg ett foto på honom för några månader sen. Kommer inte ihåg om det var på Facebook eller var det var. Tyckte att han hade faan i blicken. Obegriplig iallafall denna händelse. En kille med bra jobb och bra inkomst.
Citera
2020-11-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så ändrade man på lagen efter Lindome. Eller har jag drömt? I detta fall exempelvis, ska då båda dömas för rån och mord, vem som än skyller på vem, enligt den lagändringen. Men jag kan ha fel ang ny lag efter Lindome. Det kanske var bara på förslag?

Lagen säger att båda ska dömas.
Skönt att inte allt bara blir förslag.
Citera
2020-11-09, 10:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
CÖ skar och VK kvävde/ströp verkar det väl som.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Nu är det nog många som läst FUP, och då kan man fråga sig vem som gjorde vad. Vem skar Lars och vem krävde Sussane

Så uppfattar jag det också.
VK slog Lars i huvudet med mortelstöten, men det var CÖ som skar honom.
Det var VK (alias (Lången och 2mplast) som lindade plasten om S huvud och det är hans skoavtryck som finns på hennes rygg /axel

Två empatilösa och dessutom skrattretande dumma svin, men jag tror personligen att VK är den som är kallast.
Citera
2020-11-09, 10:36
Medlem
Att någon skulle mördas kanske inte var tanken från början.
Lars hade sålt en fastighet och fick mycket pengar, dessa MGM trodde (som jag läst i tråden) att pengarna skulle vara i huset eller nedgrävda.

Någon av dessa MGM var bekant/släkt med den som bodde i fastigheten som blev såld och som fick flytta efter många år som hyresgäst.

Kanske under rånets gång kom Lars på vem som var där och rånade... avslöjade MGM som tyckte sig inte ha något annat val än att ta dessa av daga.

Lite funderingar bara, har inte läst hela tråden och inget ur FUP.
Citera
2020-11-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så ändrade man på lagen efter Lindome. Eller har jag drömt? I detta fall exempelvis, ska då båda dömas för rån och mord, vem som än skyller på vem, enligt den lagändringen. Men jag kan ha fel ang ny lag efter Lindome. Det kanske var bara på förslag?

Återigen - det gjordes ett undantag och det var i Malexandermorden. Men det var för att poliser mördades. Hovrätterna har därefter diskvalificerat sig i liknande mordfall mot civila då man gjort andra bedömningar. En sanslös likgiltighet inför alla människors lika värde. Och ja, polismördarna skulle sitta än och till minst sina 70-årsdagar.
Citera
2020-11-09, 13:23
Medlem
Enligt FUP framgår det att CÖ manipulerat VK under lång tid genom att hota med maffia och MC-gäng. Hoten riktade sig mot VK, hans syskon och hans föräldrar och skedde bl a genom manipulerade mejl.
Det är Knutbyklass på hjärntvätten och CÖ är absolut en Helge Fossmo.
VK har plundrats på pengar och är svårt skuldsatt. Dessutom har han fått sitt liv förstört genom att under hot förmåtts delta i den hemska gärningen.
Precis som Fossmo nekar CÖ till allt han planerat och utfört. Hoppas domstolen ser igenom dimridåerna och fördelar straff efter ansvar.
Citera
2020-11-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att någon skulle mördas kanske inte var tanken från början.
Lars hade sålt en fastighet och fick mycket pengar, dessa MGM trodde (som jag läst i tråden) att pengarna skulle vara i huset eller nedgrävda.

Någon av dessa MGM var bekant/släkt med den som bodde i fastigheten som blev såld och som fick flytta efter många år som hyresgäst.

Kanske under rånets gång kom Lars på vem som var där och rånade... avslöjade MGM som tyckte sig inte ha något annat val än att ta dessa av daga.

Lite funderingar bara, har inte läst hela tråden och inget ur FUP.

Jag har också tänkt att tanken ej var att döda dem från början utan att det blev en konsekvens väl på plats.

Men samtidigt skickade väl CÖ ett meddelande till VK innan händelsen "du har ju dödat förut" vilket komplicerar det hela.

Kanske tanken var att döda Lars bara, sen åkte Suzanne med av bara farten?

Lurigt.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-11-09 kl. 14:47. Anledning: Fel
Citera
2020-11-09, 15:57
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Enligt FUP framgår det att CÖ manipulerat VK under lång tid genom att hota med maffia och MC-gäng. Hoten riktade sig mot VK, hans syskon och hans föräldrar och skedde bl a genom manipulerade mejl.
VK har plundrats på pengar och är svårt skuldsatt. Dessutom har han fått sitt liv förstört genom att under hot förmåtts delta i den hemska gärningen.
Precis som Fossmo nekar CÖ till allt han planerat och utfört. Hoppas domstolen ser igenom dimridåerna och fördelar straff efter ansvar.

Jag tror inte en sekund på att Victor varit speciellt manipulerad , däremot tror jag han har tagit lån som dom köpt knark för tillsammans som var planerat säljas och tjäna pengar på men att Öhman har använt en stor av det för eget bruk samt varit dålig/girig på att fördela vinsten/pengarna. Ev har det även förekommit nåt slarv så att en del av knarket / någon gömma har försvunnit , förmodligen har Öhman snott det och knarkat upp det och sedan skyllt på Victor. Om man läser sms konversationerna dom emellan framstår Victor som väldigt entusiastisk till rånmorden , så kommer även de som sitter i rätten se på det hela. Hela hans story i förhören är en efterhands konstruktion och så kommer även rätten att se på det garanterat , det finns inga förmildrande omständigheter för Victor även om han hoppas på det med sin historia. Tillsammans och i samråd som det heter har dom utfört dessa gärningar och det blir sannolikt livstid för båda , helt rätt enligt min mening.
Senast redigerad av KonstapelKlang 2020-11-09 kl. 16:55.
Citera
2020-11-09, 16:32
Medlem
Misantrop1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Kan du visa något exempel
Citera
2020-11-09, 16:54
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Det helt unika i detta brott är hur kan man föra över BO:s pengar till sitt eget konto ? Det är så graverande och inkompetent gjort så det förvånar i storleks ordningen kolossalt. Hur gick tankegångarna där ? Sedan att föra över pengar till Spanien vilket ev var en plan , är ju lika imbecillt. Han hade därmed målat in den kära Lena som medbrottsling och om han mot förmodan lyckats föra över medel till henne samt lyckats ta sig till Spanien hade dom med säkerhet båda blivit gripna inom kort. Man funderar om Herr Öhman ådragit sig någon form av hjärnblödning av allt knarkande ?!
Senast redigerad av KonstapelKlang 2020-11-09 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in