Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Du har tagit en stor förlust och nu försöker du förminska den, i din text glömmer du t.ex. att nämna att Le Pen förlorade valet i Frankrike, att SD 2018 gjorde ett jävligt dåligt val sett till förväntningarna, sen blandar du in helt random saker som högerpopulism i kloakländer för att trösta dig själv, och det är klart att vänstern kommer att ta förluster efter så jävla många vinster, en person som säger "jag är jävligt ledsen och upprörd över att Trump förlorade" copar inte, men en person som säger "jaja, vi har i alla fall ABC och sen har vi XYZ" dricker copium
Hahaha här har vi ett praktexempel på en rabiat vänstermänniska helt utan koppling till verkligheten.
1. Jag är Bidensupproter eftersom att jag är nyliberal (det har jag redan sagt 1000 gånger men vissa går det bara inte hem för).
2. Mig veterligen vann ingen vänstermänniska det franska valet utan den som vann det franska valet var en nyliberal, exakt som Biden, alltså ingen vinst för vänstern, vilket var min poäng.
3. Ja visst, om man vill se att SD blev det största tredjepartiet i Sveriges riksdag sedan Centerpartiet 1979 (vilka då också blev det statsbärande partiet i Sverige) som en förlust eftersom att de inte blev lika stora som opinionsundersökningarna visade så visst... då kan man få lite naivitetsglädje.
4. Jag har ju inte heller nämnt alla andra saker som hänt för högerpopulismen, exempelvis att Indien fick en högerpopulistisk premiärminister, Bolsonaro i Brasilien, att det nu också finns afrikanska länder med högerpopulistiska ledare. Att högerpopulismen vuxit är liksom något ingen kan ha missat...förut du då hehe.
5. Visst, vi kan skippa att fokusera på högerpopulismen och istället fokusera på vänstern. Vad har vänstern vunnit de senaste 20 åren? Ingenting! Så exakt vad har vänstern kunnat vara glada för? Att Le Pen inte vann, att Trump inte vann, att SD inte blev lika stora som de enligt opinionsundersökningarna inte blev... Jaja, men vad har
vänstern vunnit?
Du framstår ju som extremt naiv om du tror att vänstern är på frammarsch i världen just nu, eller att vänstern ens varit i närheten av att kunna bli stora de senaste åren. Vänstern ligger långt efter alla andra ideologier och världen har gått i en alltmer högerorienterad riktning. Oppositionen mot nyliberalismen kommer inte från vänstern eftersom att det utgör en alltför liten andel av befolkningen. Oppositionen kommer i första hand från högerpopulismen idag, och det kan jag som själv är nyliberal att intyga. Jag är mest glad nu för att Trump gick emot den nyliberala politiken som bundit världen samman sedan kalla krigets slut (eller ja, åtminstone sedan 80-talet), och nu får vi en president som faktiskt kan föra den öppna politiken jag vill se. Men att vänstern skulle vara ett hot... herregud! Exakt hur menar du att vänstern gjort en massa vinster de senaste decenniet? Vilka val har de vunnit?