Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Erkände sig besegrad?

Hillary har gnällt, gnällt, gnällt, gnällt och gnällt om valresultatet från 2016 i varje interju hon har gjort i 4 år nu, dessutom så erkände inte Hillary sig besegrad på valnatten.

Hillary och demokraterna har helt klart inte aksepterat valresultatet från 2016.
Gnälla är en sak.

Men jag som trodde att Trump nämnde i sitt tal ”I just received a phone call from Hillary Clinton” någon dag efter valet. Eller ljög han om det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Det blir i så fall 1 röst per stat, inte en per ledamot. GOP har fler stater i huset. Trump blir POTUS.

Rep kommer att vinna med 26-24 vid en omröstning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Fast. Det gjorde hon ju inte. Hon erkände sig besegrad.

Så din ”tes” är ju totalt tagen ur luften.
Inte alls. MSM tog aldrig avstånd från hennes idiotiska och kränkade kommentarer som "basket of deplorables" eller "they all look the same" (om svarta i USA). Hon var ofelbar i medierna, och hade hon tjärvat efteråt hade hon med all säkerhet fått mediernas fulla stöd, det kan du inte förneka!
2020-11-06, 19:35
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retmasevghub
Trump har i alla fall redan fler röster än 2016. Antal röster i valet 2016: 63 miljoner. 2020: 70 miljoner när drygt 90% av rösterna är räknade.

Ja, det var ju extremt väntat att det skulle bli rekord för både republikaner och demokrater. Mest haussade valet i modern historia.
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Men om Biden får Pennsylvania och Trump får de resterande?

Spelar ingen roll, vinner Biden PA så vinner han oavsett vad o hur.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Du sitter och skriver hyckleri för något som inte har hänt. Dina tankar om vad som skulle ha hänt är inte verklighet vettu. Så jävla korkat skrivet så jag vet inte vad.
Inte alls. Se svar jag skrev till en annan användare om detta.
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Spelar ingen roll. Det är på valdagen med legalt räknade röster som Trump ledde stort. Brevrösterna har man manipulerat med fattar du inte det din dryga fjant.

Tror du verkligen pennsylvania borna röstar på biden som vill döda deras jobb och köra ner oljeindustrin i botten?

Ni går på verkligen allt skit demokraterna säger. Ni är beredda att rösta bort era egna jobb pga massa slitstark om hur en korrupt pedofil med krackhead till son ska fixa USA. Vilket han inte gjort under sina 40 år som senator

Pittsburgh och Philadelphia röstar på Biden och där bor det fler än ute på vischan. Och Pennsylvania är mer Kolindustri än olja om jag minns rätt och Trumps löften om fler jobb inom kolindustrin ledde ju inte till något så dom har väl tröttnat på hans tomma löften. Och om jag framstår som dryg så är det bara för att du har lägre intelligens.
Senast redigerad av TheDarkKniggit 2020-11-06 kl. 19:45.
2020-11-06, 19:36
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Men om Biden får Pennsylvania och Trump får de resterande?

Biden behöver 17 elektorer till för att vinna valet. Pennsylvania ger 20. Do the math.
2020-11-06, 19:37
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falhscbak
Var hittar du stöd för det fetade ovan?

https://twitter.com/ezralevant/statu...29866301747205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Inte alls. Se svar jag skrev till en annan användare om detta.
Det förändrar fortfarande inte att du skrek hyckleri över något som inte hänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Du har tagit en stor förlust och nu försöker du förminska den, i din text glömmer du t.ex. att nämna att Le Pen förlorade valet i Frankrike, att SD 2018 gjorde ett jävligt dåligt val sett till förväntningarna, sen blandar du in helt random saker som högerpopulism i kloakländer för att trösta dig själv, och det är klart att vänstern kommer att ta förluster efter så jävla många vinster, en person som säger "jag är jävligt ledsen och upprörd över att Trump förlorade" copar inte, men en person som säger "jaja, vi har i alla fall ABC och sen har vi XYZ" dricker copium
Hahaha här har vi ett praktexempel på en rabiat vänstermänniska helt utan koppling till verkligheten.
1. Jag är Bidensupproter eftersom att jag är nyliberal (det har jag redan sagt 1000 gånger men vissa går det bara inte hem för).
2. Mig veterligen vann ingen vänstermänniska det franska valet utan den som vann det franska valet var en nyliberal, exakt som Biden, alltså ingen vinst för vänstern, vilket var min poäng.
3. Ja visst, om man vill se att SD blev det största tredjepartiet i Sveriges riksdag sedan Centerpartiet 1979 (vilka då också blev det statsbärande partiet i Sverige) som en förlust eftersom att de inte blev lika stora som opinionsundersökningarna visade så visst... då kan man få lite naivitetsglädje.
4. Jag har ju inte heller nämnt alla andra saker som hänt för högerpopulismen, exempelvis att Indien fick en högerpopulistisk premiärminister, Bolsonaro i Brasilien, att det nu också finns afrikanska länder med högerpopulistiska ledare. Att högerpopulismen vuxit är liksom något ingen kan ha missat...förut du då hehe.
5. Visst, vi kan skippa att fokusera på högerpopulismen och istället fokusera på vänstern. Vad har vänstern vunnit de senaste 20 åren? Ingenting! Så exakt vad har vänstern kunnat vara glada för? Att Le Pen inte vann, att Trump inte vann, att SD inte blev lika stora som de enligt opinionsundersökningarna inte blev... Jaja, men vad har vänstern vunnit?

Du framstår ju som extremt naiv om du tror att vänstern är på frammarsch i världen just nu, eller att vänstern ens varit i närheten av att kunna bli stora de senaste åren. Vänstern ligger långt efter alla andra ideologier och världen har gått i en alltmer högerorienterad riktning. Oppositionen mot nyliberalismen kommer inte från vänstern eftersom att det utgör en alltför liten andel av befolkningen. Oppositionen kommer i första hand från högerpopulismen idag, och det kan jag som själv är nyliberal att intyga. Jag är mest glad nu för att Trump gick emot den nyliberala politiken som bundit världen samman sedan kalla krigets slut (eller ja, åtminstone sedan 80-talet), och nu får vi en president som faktiskt kan föra den öppna politiken jag vill se. Men att vänstern skulle vara ett hot... herregud! Exakt hur menar du att vänstern gjort en massa vinster de senaste decenniet? Vilka val har de vunnit?
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
It's a Bird... It's a Plane..It`s JOE BIDEN AMERICAS NEW PRESIDENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Finaly a real man for the post, thank lord!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=c8C7i9kdEf8

Tycker du verkligen en halvdöd och dement åldring skall ta över, visserligen bara en potemkinkuliss, då Kamala Harris tar över efter ett litet tag - vill du så gärna ha en rasifierad hora i Vita Huset och som POTUS?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in