Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-01, 14:50
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Nej, det är inte alls förståeligt. Appen består i princip bara av en kalender. Kan man hantera en vanlig smart phone är man överkvalificerad för att hantera appen. Tittar man på vilka bilder och texter Eid Naser har på Instagram och jämför med t.ex. Meraf Bahta så är det tydligt att Eid Naser lägger upp det allra mesta själv.

Ok, skulle inte ha kommenterat Eid Nasers skötsel av Instagram eller ej för jag följer den inte och har inte tittat, men det finns andra atleter på elitnivå som får hjälp. Appen är dock krånglig och består av mycket mer än en kalender och den ligger ofta nere. Återigen, är du inte van vid att läsa och skriva på engelska, kan det också leda till svårigheter.
Citera
2020-11-01, 23:44
  #110
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad tror du (och alla andra i tråden) om Coleman? Kommer man att stoppa honom i OS eller kan USA påverka CAS så han kommer undan igen?

Jag pallar inte att sätta mig in i alla dopingfall. Tar för mycket tid och jag kan inte låta bli att bli förbannad (på alla inblandade parter, oftast). De flesta journalister lägger inte ens ner tiden som krävs (det är därför Bahta fortfarande kan skriva på sin Instagram att hon har 6 svenska rekord och 4 EM-medaljer utan att någon bryr sig).
Citera
2020-11-05, 15:06
  #111
Avstängd
wwrs avatar
En engelsk fotbollsspelare får skadestånd av WADA. WADA:s regel sade att alla beta-2-stimulerare är förbjudna men räknade inte upp higenamine som den här killen tagit. En engelsk domstol gav fotbollsspelaren rätt.
https://amp.theguardian.com/football...s-claims-libel

Det intressanta fallet nu blir Coleman. Han hade samma mönster av rapporteringsmissar som Bahta. Coleman kom undan men Bahta fälldes. Svenska förbundet var så fega att de inte vågade överklaga till CAS för att inte Colemans fall skulle bli aktualiserat och amerikanerna bli arga. (Det är den enda orsaken jag kan komma på.) Svenskarna låtsades inte förstå och lämnade överklagan till fel instans! (Svenska HD ist.f. CAS)

Men nu har Coleman missat rapport igen och anses ha ljugit om sin vistelse. Kommer de att våga ta bort en amerikansk världsstjärna i Tokyo? Fallet går säkert till CAS och även Schweiz HD om han förlorar i CAS.
Citera
2020-11-05, 15:48
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det intressanta fallet nu blir Coleman. Han hade samma mönster av rapporteringsmissar som Bahta. Coleman kom undan men Bahta fälldes. Svenska förbundet var så fega att de inte vågade överklaga till CAS för att inte Colemans fall skulle bli aktualiserat och amerikanerna bli arga. (Det är den enda orsaken jag kan komma på.) Svenskarna låtsades inte förstå och lämnade överklagan till fel instans! (Svenska HD ist.f. CAS)

Svenska förbund överklagar mig veterligen aldrig dopningsdomar, det faller på den som dopat sig att göra. En löpare som Bahta har inte tillräckligt med pengar för att överklaga till CAS på egen hand, hon ville men när det kom till kritan var det ingen som ville stå för kostnaderna.

"– Det var ganska väntat att det blev så här, säger Bahtas extrapappa Ulf Björklund som själv är tränare i hennes klubb Hälle IF.

– Vi överklagade hela den här historien till Cas (idrottens skiljenämnd) men det skulle kosta 200 000 kronor och det hade vi inte råd med, tyvärr. Vår advokat hade annars skrivit det väldigt bra, så jag tror att de hade godkänt det. Men vi hade inte råd."


Om det är hela organisationer och/eller lagläkare inblandade á Johaug eller Ryssland, då hamnar man kanske i ett annat läge där man känner att man måste rentvå sig.
Citera
2020-11-05, 17:47
  #113
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Svenska förbundet var så fega att de inte vågade överklaga till CAS för att inte Colemans fall skulle bli aktualiserat och amerikanerna bli arga. (Det är den enda orsaken jag kan komma på.) Svenskarna låtsades inte förstå och lämnade överklagan till fel instans! (Svenska HD ist.f. CAS)
Att svenska friidrottsförbundet är rädda för att USA ska bli arga på dom är alltså det enda du kan komma på som anledning att inte överklaga en dom? Din hjärna är verkligen speciell...
Och sen försökte dom överklaga i alla fall men gjorde fel?
Citera
2020-11-05, 23:31
  #114
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Att svenska friidrottsförbundet är rädda för att USA ska bli arga på dom är alltså det enda du kan komma på som anledning att inte överklaga en dom? Din hjärna är verkligen speciell...
Och sen försökte dom överklaga i alla fall men gjorde fel?
Alla som följer detta vet att överklagan går till CAS. Men man överklagade till högsta domstolen som inte har något med detta att göra. Det är mycket märkligt. Högsta domstolen tog aldrig upp något överklagande.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-05 kl. 23:57.
Citera
2020-11-06, 08:38
  #115
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Alla som följer detta vet att överklagan går till CAS. Men man överklagade till högsta domstolen som inte har något med detta att göra. Det är mycket märkligt. Högsta domstolen tog aldrig upp något överklagande.

Det var väl inte förbundet som överklagade till HD, utan Bahta/Ulf Björklund som gjorde det på eget initiativ, då hon inte hade 200 000 kr att driva ärendet i CAS? Som någon slags sista utväg eller nåt. (Läs Frankkks inlägg ovan)
Citera
2020-11-06, 08:55
  #116
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det var väl inte förbundet som överklagade till HD, utan Bahta/Ulf Björklund som gjorde det på eget initiativ, då hon inte hade 200 000 kr att driva ärendet i CAS? Som någon slags sista utväg eller nåt. (Läs Frankkks inlägg ovan)
Det kan säkert stämma. Men det är ett ofattbart fel i vilket fall. Alla som vet det minsta om antidoping vet att man går till CAS. Det är rena tokerierna att lämna till HD. De fick snabbt tillbaka papprena.

Självklart måste Bahta få hjälp med överklagandet. Det måste hon gå ut med. Förbundet måste betala eller andra hjälpa henne. (Om det nu kostar 200.000)

Det handlar ju om en VM-medalj och en idrottares "heder".

Förbundet, Bahtas rådgivare, alla, vek sig för USA, det är den enda förklaring jag kan tänka mig.
Citera
2020-11-06, 11:51
  #117
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det kan säkert stämma. Men det är ett ofattbart fel i vilket fall. Alla som vet det minsta om antidoping vet att man går till CAS. Det är rena tokerierna att lämna till HD. De fick snabbt tillbaka papprena.

Självklart måste Bahta få hjälp med överklagandet. Det måste hon gå ut med. Förbundet måste betala eller andra hjälpa henne. (Om det nu kostar 200.000)

Det handlar ju om en VM-medalj och en idrottares "heder".

Förbundet, Bahtas rådgivare, alla, vek sig för USA, det är den enda förklaring jag kan tänka mig.
Så låt oss anta att frankkk talar sanning när han säger att förbundet aldrig sköter överklaganden, att dom har som policy att inte göra det. Det är inget som du kan tänka dig? Och du kan inte heller tänka dig att någon låter bli att överklaga en dom om dom är säkra på att förlora det överklagandet? Som sagt, du har en väldigt speciell hjärna..

Och nej. Hon måste inte självklart få hjälp. Till skillnad från dig så ser väldigt många i Sverige doping som något som måste bekämpas, oavsett var det dyker upp. En VM-medalj är värdelös om den har tagits med hjälp av fusk. Men jag förstår ju att du tycker helt annorlunda, det har du och dina ryska kompisar varit väldigt tydliga med.
Citera
2020-11-06, 12:14
  #118
Avstängd
wwrs avatar
Men då är det väl något nytt förbundet hittat på. Självklart skall förbundet hjälpa Bahta överklaga. Annars får andra träda in.

Framåt företagare efterlyses
Finnes: Söt invandrad europamästarinna.
Sökes: 200.000 kronor så att hon och Sverige kan få tillbaka sin förlorade VM-medalj.
Utlovas: Superbra reklam
Kontakta: Meraf Bahta
Citera
2020-11-06, 13:27
  #119
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men då är det väl något nytt förbundet hittat på. Självklart skall förbundet hjälpa Bahta överklaga.
Nytt? Är det nått dom har pysslat med förut? Jag kan villigt erkänna att jag inte vet. Hjälpte förbundet till med överklagan för Abeba Aregawi? Eller han löparen som åkte dit för några år sen i Marocko(?)?

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Annars får andra träda in.

Framåt företagare efterlyses
Finnes: Söt invandrad europamästarinna.
Sökes: 200.000 kronor så att hon och Sverige kan få tillbaka sin förlorade VM-medalj.
Utlovas: Superbra reklam
Kontakta: Meraf Bahta
Det du borde lära dig snart är att Sverige inte är likadant som Ryssland. Jag förstår att det kan vara svårt för dig, vet inte om det är för att du har bott för länge i Ryssland eller om det är att du har snöat in på Ryssland av någon anledning. Hade det bara varit att du var en svensk som var betald av Ryssland så borde du veta det.
Men här i Sverige, till skillnad från i Ryssland, så tycker dom allra flesta att doping är dåligt. Alltså är att stödja en dopingdömd/anklagad person ungefär så långt ifrån "Superbra reklam" som man kan komma.
Citera
2020-11-06, 13:42
  #120
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men här i Sverige, till skillnad från i Ryssland, så tycker dom allra flesta att doping är dåligt. Alltså är att stödja en dopingdömd/anklagad person ungefär så långt ifrån "Superbra reklam" som man kan komma.
Hon har ju självklart rätt att få sitt fall prövat upp I CAS. Det har alla som fälls i lägre instanser. Det handlar om en VM-medalj. Man måste behandla alla lika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback