Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Dags för trumpisterna här att gå in stort!
Hade lagt en tusing om jag kunnat
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Men snälla du, läs det han sa. Ord för ord. Och betänk att det är världens mäktigaste man som säger det. Stefan Löfven är ett retoriskt geni i jämförelse. Och att i april stå och gaffla om ultraviolett ljus och desinfektionsmedel i kroppen... Äh, jag lägger ner. Du tycker mannen är briljant. Jag är av en annan uppfattning.

För att ge ett annat perspektiv på vad han har gjort,

Snackat med Nordkorea (hur mycket det nu gav)

Tuffare mot kina

Ekonomin blomstrade under Trump, dessutom gått bra under covid-19

Sedan 1950-talet har inte exempelvis minoriteter varit i arbete på så länge, dessutom pre-covid 19 var också andelen som arbetade i långt högre grad än tidigare presidenter

Flyttat ambassaden i Israel till Jerusalem (kan man tycka gott eller illa om men han gjorde det iaf något hans företrädare sen Bush den senior vägrat att göra, visar på handlingskraft är min poäng.

Så ja, man kan hata Trump av någon oförklarlig anledning, förmodligen pga hans många tweets, men i det stora draget har han faktiskt gynnat USA, om man nu inte är för krig osv.

Jag tänker inte säga mer än att Biden förmodligen avgår om 6-12 månader och Kamala blir president. Eller så sitter han hela 4 år, vem vet. Man kan ju bara hopppas att de inte startar fler krig!
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Min poäng är: Demokraterna har inte ett skit att komma med förutom pandemin. Det var pandemin i kombination med massmedia och alla de döda 230.000 som demokraterna politiserade, som möjliggjorde att Biden kunde vinna med det höga valdeltagandet och mailrösterna.

Är det fel att folk röstade då? Oavsett om det var med post eller in person?
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Överrepresentationen i fängelse, som det nu varit i flera decennier, är ett misslyckande ifrån samhället.

Chefspositions exemplet var bara ett mått på de ekonomiska skillnaderna per capita. Vart fick du att jag tycker man borde anställa någon utefter deras hudfärg

Du jämför två olika folk med olika kultur och levnadssätt och är förvånad när de inte producerar samma resultat.
2020-11-05, 21:18
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om Biden behåller Arizona behöver han inte Nevada. Om Trump tar Nevada måste han fortfarande ta Arizona, och får dessutom inte förlora Pennsylvania och Georgia. Om jag räknat rätt...

Stämmer bra, synd att rösträkningen tar så långt tid bara, de sista rösterna är klara på torsdag nästa vecka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Candance Owens som vi diskuterar är ju republikan. Fattar inte riktigt vad du menar.
Fast hon verkar vara 31 tror jag? Behöver nog stå på tillväxt ett tiotal år innan det blir aktuellt med nån presidentkampanj (om ni nu diskuterar det)
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Precis! Elektorskollegiet kommer inte välja Joe Biden till president pga utredning av valfusk.

Det skulle vara en syn.
Men det kommer ikke att ske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Haha lägg ner, IS är ett jävla skämt som ligger med getter och slåss med svärd..
100 man från USA:s arme med rätt utrustning hade slaktat hela IS på en vecka.

Nu var det inte dåd i storleken statskupp jag avsåg, utan en uppskalning av sedvanliga terrordåd.
Medlem
StJeromes avatar
Jag kan inte avgöra om alla ni som repeterar Trumps bladdrande om valfusk trollar eller verkligen tror på det.
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om Biden behåller Arizona behöver han inte Nevada. Om Trump tar Nevada måste han fortfarande ta Arizona, och får dessutom inte förlora Pennsylvania och Georgia. Om jag räknat rätt...

Blir inte lätt för Trumpen då. Georgia och Arizona har jag svårt att se Biden förlora båda.
2020-11-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Dags för trumpisterna här att gå in stort!
Verkligen! Dags att visa hur icke PK och Alpha ni är! All in!
2020-11-05, 21:20
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag gillar systembolaget, mycket hög klass på utbud och service.

Men jag skulle vilja koka ihop lite egen plommonsnaps. + att jag är intresserad av ämnet av rent processtekniska skäl.
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Jag gillar inte öppentiderna och priserna.

Om de hjälper så tycker jag du borde få koka ihop hembränt, gjorts så länge att det nästan är tradition
Ni diskuterar systembolaget i en tråd om valet i USA?
Klockrent!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in