Citat:
Ursprungligen postat av
Promeneramera
Men snälla du, läs det han sa. Ord för ord. Och betänk att det är världens mäktigaste man som säger det. Stefan Löfven är ett retoriskt geni i jämförelse. Och att i april stå och gaffla om ultraviolett ljus och desinfektionsmedel i kroppen... Äh, jag lägger ner. Du tycker mannen är briljant. Jag är av en annan uppfattning.
För att ge ett annat perspektiv på vad han har gjort,
Snackat med Nordkorea (hur mycket det nu gav)
Tuffare mot kina
Ekonomin blomstrade under Trump, dessutom gått bra under covid-19
Sedan 1950-talet har inte exempelvis minoriteter varit i arbete på så länge, dessutom pre-covid 19 var också andelen som arbetade i långt högre grad än tidigare presidenter
Flyttat ambassaden i Israel till Jerusalem (kan man tycka gott eller illa om men han gjorde det iaf något hans företrädare sen Bush den senior vägrat att göra, visar på handlingskraft är min poäng.
Så ja, man kan hata Trump av någon oförklarlig anledning, förmodligen pga hans många tweets, men i det stora draget har han faktiskt gynnat USA, om man nu inte är för krig osv.
Jag tänker inte säga mer än att Biden förmodligen avgår om 6-12 månader och Kamala blir president. Eller så sitter han hela 4 år, vem vet. Man kan ju bara hopppas att de inte startar fler krig!