Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-05, 14:59
  #37
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vill bara påpeka:
Transaktionerna är inte alls hemliga.
Tvärtom.
De kan ses av alla.

Däremot kan "ägaren" vara mer eller mindre "hemlig".

Sedan undrar jag var du ser denna "reklam", jag har knappt sett det alls...?!
Jag vill inte säga exakt hur jag söker. Men krypto pushas absolut fram av nätverken.

Massor med sådana här tokerier.
Citat:
Bitcoin is the best treasury reserve asset humanity’s ever had
https://cointelegraph.com/news/bitco...ity-s-ever-had

Skulle systemet vilja stoppa krypto skulle det vara artiklar om hur folk förlorat pengar etc.
Citera
2020-11-05, 15:28
  #38
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vill inte säga exakt hur jag söker. Men krypto pushas absolut fram av nätverken.

Massor med sådana här tokerier.

https://cointelegraph.com/news/bitco...ity-s-ever-had

Skulle systemet vilja stoppa krypto skulle det vara artiklar om hur folk förlorat pengar etc.
Konstigt exempel.
Detta är ju en branschtidning/sajt som handlar specifikt om detta.
Jag trodde du menade att det pushas mot allmänheten?

Sedan vet jag inte vad du menar riktigt med "nätverken". Nu har Bitcoin stigit i värde en längre tid så den typen av artiklar (folk som har förlorat pengar) är väl inte helt naturligt nu.
Citera
2020-11-05, 17:20
  #39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Vad är det du vill ha svar på?
Finns det någon valuta där globalister är involverade eller är du lika vilse i den digitala världen som i den verkliga?

Jag ville ha svar på hur personen jag frågade vet detta:
Citat:
Många av dagens kryptovalutor är rena testskott för hur globalisternas digitala valuta ska fungera. Dessa tillåts av många regeringar eftersom globalisterna vill det. Globalisterna vill undersöka hur systemen fungerar ute i det fria för att indenfiera eventuella problem osv. Om globalisterna vill i framtiden införa en digital valuta så är det ju bra om den fungerar annars kommer den bara falla pladask och kommer ha noll tilltro till den.

Om du håller med om påståendet så får gärna du förklara hur du vet att det är så?
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-11-05 kl. 17:23.
Citera
2020-11-05, 19:12
  #40
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag ville ha svar på hur personen jag frågade vet detta:


Om du håller med om påståendet så får gärna du förklara hur du vet att det är så?

Det är väl inget annat än en enkel åsikt baserat på vad vem som helst kan se dvs. att storfinansen/globalister mest verkar planera för sk. stablecoins och de har inte kommit till skott ännu. GmSachs och JPM kanske blir de första i det där gänget att komma med nåt då de verkar planera något gemensamt just nu. Det borde ha gjorts för flera år sedan men det enda jag sett är techhöjdare som Bill G tex hyllat bitcoin. GmSachs trodde jag skulle släppa sin egen valuta för +3 år sedan men det skedde aldrig. Han menar väl att testskott helt enkelt är avvaktande för så är det och varenda en som har något med finans att göra observerar ju bitcoin. Tom. Warren Buffet som inte gillar sånt han inte kan ta på.
Var det termen globalister som satte av dig?
__________________
Senast redigerad av withnoname 2020-11-05 kl. 19:22.
Citera
2020-11-05, 19:22
  #41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det är väl inget annat än en enkel åsikt baserat på vad vem som helst kan se dvs. att storfinansen/globalister mest verkar planera för sk. stablecoins och de har inte kommit till skott ännu. GmSachs och JPM kanske blir de första i det där gänget att komma med nåt då de verkar planera något gemensamt just nu. Det borde ha gjorts för flera år sedan men det enda jag sett är techhöjdare som Bill G tex hyllat bitcoin. GmSachs trodde jag skulle släppa sin egen valuta för +3 år sedan men det skedde aldrig. Han menar väl att testskott helt enkelt är avvaktande för så är det och varenda en som har något med finans att göra observerar ju bitcoin. Tom. Warren Buffet som inte gillar sånt han inte kan ta på.
Är något av det jag just skrivit fel?

Givetvis får alla ha åsikter och skriva om hur de tycker saker verkar - det är när det presenteras som om det vore fakta som jag ställer mig frågande - precis som det gjordes i inlägget jag besvarade..
Citera
2020-11-05, 19:29
  #42
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Givetvis får alla ha åsikter och skriva om hur de tycker saker verkar - det är när det presenteras som om det vore fakta som jag ställer mig frågande - precis som det gjordes i inlägget jag besvarade..

Ämnet i sig är faktiskt ganska intressant. Varför har tex Google inte börjat med egen kryptovaluta eller stablecoin motsvarande någon fiat-valuta. Det borde verkligen ha gjorts för flera år sedan.
Citera
2020-11-06, 19:14
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kryptovalutor får en framträdande plats i nyhetsflödet. Alltså är det något som globalisterna vill sälja på oss.

Varför? Vad fyller kryptovalutor för funktion för globalisterna?

Det skapar säkert mer kaos, vilket tjänar deras verksamhet. Men jag har uppfattat att globalisterna redan kontrollerar finansvärlden. Varför då införa penningtransaktioner som i alla fall i teorin är skyddade? Kan globalisterna vara säkra på att ha bakdörrar in i alla kryptovalutor?

Att orsaken skulle vara att det går lättare att överföra pengar globalt tror jag inte. Globalister av rang kan redan skicka pengar vart de vill. Och om Svensson blir lurad att köpa några Bitcoin gör varken från eller till för dem.

Jag lägger inga länkar. Det blir för detaljerat. Jag exponeras i alla fall ganska massivt med kryptovalutor i media. Jag menar att ämnet pluggas i media. Varför?

intressant frågeställning. Ingen vet ju vem Satoshi Nakamoto är egentligen. Det finns många teorier om att t ex CIA ligger bakom pseudonymen. Men ingen vet som sagt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Satoshi_Nakamoto

Men det är väl uppenbart att det handlar om att skapa en global kontantlös valuta.

Facebook's kryptovaluta: Libra stoppades av Trump men den kanske får ett uppsving nu under Biden? Det är ju det mest uppenbara embryot till en digital världsvaluta än så länge.

https://en.wikipedia.org/wiki/Libra_(digital_currency)

Kina har även tagit fram en egen digital yuan, och andra stater funderar på samma sak.

https://www.eu-startups.com/2020/10/...-digital-euro/
Citera
2020-11-06, 22:29
  #44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kryptovalutor får en framträdande plats i nyhetsflödet. Alltså är det något som globalisterna vill sälja på oss.

Varför? Vad fyller kryptovalutor för funktion för globalisterna?

Genom att låsa in människornas betalmöjligheter i vardagskonsumtion i "elektroniska lådor" så kan man i slutändan ta kontrollen över hela människans konsumtionstillvaro med hjälp av en enkel strömbrytare.

Globalisterna älskar allt som kräver centralt distribuerad elektricitet för att fungera. Den som lever utanför det, befinner utom globalisternas räckhåll.
Citera
2020-11-07, 04:05
  #45
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
intressant frågeställning. Ingen vet ju vem Satoshi Nakamoto är egentligen. Det finns många teorier om att t ex CIA ligger bakom pseudonymen.
Nog lär CIA ha bakdörrar in i valutorna. Annars skulle vi inte se så mycket positiv information om dem. Kanske kontrollen enbart ligger där valutorna kopplar till den gammaldags ekonomin, men det räcker. (Krypteringen är troligen säker i sig?)

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Genom att låsa in människornas betalmöjligheter i vardagskonsumtion i "elektroniska lådor" så kan man i slutändan ta kontrollen över hela människans konsumtionstillvaro med hjälp av en enkel strömbrytare.

Globalisterna älskar allt som kräver centralt distribuerad elektricitet för att fungera. Den som lever utanför det, befinner utom globalisternas räckhåll.
Det kanske helt enkelt handlar om att vänja oss vid tanken på en digital, världsomspännande valuta.

Samt att helt enkelt prova ut valutan. De peggade europeiska valutor på 80-90-talen med katastrofala krascher som resultat. Nu kör de med euron som krisar och även vi andra måste pytsa in för att rädda Italien och Spanien.

Ytterligare ett exempel på "reklamen" för kryptovalutorna är "Lörenskog-kidnappningen" av Anne-Elisabeth Hagen. Mycket i historien verkar regisserad agenda. I vilket fall redogör media gärna i detalj om krypto som har en central roll i fallet. En kryptoexpert samarbetade med den onde vite mannen som alltid är skurk i dramerna numera. De påstådda kidnapparna skickade meddelanden genom att olika belopp i krypto angav olika koder, kasserade visst in tio miljoner i krypto (Monero?) och försvann spårlöst. Det låter som ren reklam för krypto. - Kan även användas för kommunikation med anonym avsändare. (Hade det varit på allvar hade polisen tagit dem bara på valutatransaktionerna, gissar jag.)

Allt Musk kopplas till anses hippt och rätt. Han äger inte så mycket krypto men många nyheter om kryptovalutor kopplas till honom. Flera gånger har hans namn använts för att få folk att skicka pengar till falska konton. Det är i.o.f.s. en negativ sak (men bara för den som går på trixet), men turbulensen i media runt krypto är stor.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-07 kl. 04:29.
Citera
2020-11-12, 12:54
  #46
Avstängd
wwrs avatar
Här kommer alla buzzwords i en mening som i alla fall visar att trådens frågeställning är motiverad.
Citat:
The World Economic Forum, or WEF, believes that blockchain represents a core element of sustainable digital finance — a new paradigm that combines emerging technology with environmentally conscious business models.
https://cointelegraph.com/news/world...al-finance/amp

Ingen gör väl av med mer energi än de som minar bitcoin men det räknas tydligen inte
Citera
2020-11-12, 16:51
  #47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Här kommer alla buzzwords i en mening som i alla fall visar att trådens frågeställning är motiverad.

https://cointelegraph.com/news/world...al-finance/amp

Ingen gör väl av med mer energi än de som minar bitcoin men det räknas tydligen inte
Nu är ju blockchain-teknik inte synonymt med kryptovalutor. Jag antar att de främst avser andra tillämpningar av blockchain.
Säkerligen med centralt styre...
Citera
2020-11-12, 16:55
  #48
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu är ju blockchain-teknik inte synonymt med kryptovalutor. Jag antar att de främst avser andra tillämpningar av blockchain.
Säkerligen med centralt styre...
De talar flera gånger om "digital finans" och även om bitcoin. WEF sätter globalisternas bomärke på kryptovalutorna. Varför skulle de ge oss ett sätt att gömma oss undan övervakningen?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback