Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-10-15, 22:33
  #13
Avstängd
wwrs avatar
Influensasäsongen är sedan länge över men förtrycket tilltar. Ingen influensa tidigare har ansetts motivera detta.

Det är alldeles klart att myndigheterna försöker isolera befolkningen. Man får jobba tillsammans men inte träffas efter jobbet. Det som är på gång är farligt. Myndigheterna försöker slå isär befolkningen helt. Utegångsförbud efter kl 9 på kvällen i Frankrike.
Citat:
Smittspridningen fortsätter att öka i Sverige. Nu uppmanar statsepidemiolog Anders Tegnell till bojkott av after work.

– Försök jobba hemma, ännu viktigare: var inte med på after work efter jobbet, det stora budskapet är att undvika de sociala sammanhangen. Det är där vi tydligt ser att smittspridningen ökar, säger Tegnell på pressträffen.

Uppsala kan bli först med lokala restriktioner i Sverige. Den ökade smittspridningen i Uppsala tros bero på bland annat fritidsaktivteter.

– Vi har sett problemen kopplade till fester, studenter, men även after work. Det finns smittspridning kopplat till träningsanläggninar. Vi ser även att fikarummen är ett problemområde, sa Mikael Köhler till SVT Uppsala.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...k-efter-jobbet
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-15 kl. 22:38.
Citera
2020-10-15, 23:12
  #14
Medlem
KalleKokss avatar
Makthavarna kan göra vafan de vill nu för tiden folk är så fega och ynkliga att dem kommer komma undan med precis vad som HELST! Eller ja sålänge massan av jubelidioter har kvar sitt trash tv och lördagsgodis.

Tyvärr, den tragiska verkligheten vi lever i 2020. Med ett sådant samhälle tycker jag personligen att vi förtjänar o bli utrotade. Ju snarare desto bättre. Men egentligen så bryr jag mig inte så värst utan försöker leva mitt liv utan o tänka på allt detta trams så gått de går. Självklart är det svårt när man på jobbet hör covid hit o dit och på tv och överallt och nu alla dessa nedstängningar igen. SUG MIN KUK SÄGER JAG BARA!! Man hoppas fan en stor fet saftig jävla Asteroid slår ner i jordfan snart...
Citera
2020-11-04, 10:00
  #15
Avstängd
wwrs avatar
Nu tas undantagen för demonstrationer bort bland mötesförbuden. Pressen skildrar förstås Storbritannien eftersom globalisterna vänder sig mot Brexit. Men jag skulle tro att de som drabbas värst är EU-länderna. De mindre (jfrt Kina Ryssland, USA) något friare länderna i Europa skall kuvas av EU.
Citat:
Protections for protesters are set to be removed from the coronavirus rules under the second national lockdown,
https://amp.theguardian.com/world/20...lockdown-rules

Jag trodde aldrig man skulle behöva citera FN-stadgan i diskussioner om Europa.
Citat:
United Nations
Universal Declaration of Human Rights
Article 20.

(1) Everyone has the right to freedom of peaceful assembly and association.
https://www.un.org/en/universal-decl...-human-rights/

Jag råkade bli nedlåst i utlandet. Hur är det i Europa och Sverige, sker det några protester? Om det sker så mörkläggs det väl av pressen.

Skymning faller över Europa. Orwell fick allt rätt utom årtalet 1984 som skulle ha varit 2020.
Citera
2020-11-04, 20:36
  #16
Medlem
Orwells hit och Orwells dit. Har du något bättre förslag? Tycker du man bara ska låta folk röra sig som vanligt? Att bekämpa viruset kräver att folk håller distans.
Citera
2020-11-06, 06:29
  #17
Avstängd
wwrs avatar
Breaking!

Det här kan komma att utvecklas i en riktning jämförbar med Sovjet och Berlinmuren. I många diktaturer, som t.ex Kina är det studenterna som går i täten för motståndet. Vi får hoppas de svenska studenterna inser sin plikt, tillsammans med alla andra.

Man stänger in studenterna med staket!

Citat:
New lockdown: Manchester University students pull down campus fences

Students have torn down "prison-like" fencing erected around their campus on day one of England's new lockdown.

Those living at the University of Manchester's Fallowfield halls of residence awoke to find workers putting up "huge metal barriers".

They were eventually pulled down as hundreds of students - who said they were not warned about the measure - protested.
https://www.bbc.com/news/amp/uk-engl...ester-54833331

Hoppas folk vaknar innan det är för sent.
Citera
2020-11-17, 03:21
  #18
Avstängd
wwrs avatar
Det är vansinne som genomförs över världen. Det har sannolikt utlösts av Internets utveckling. Folk i olika länder kan kommunicera bättre. Det går att jämföra information från olika källor. Den globala agendan och dess förstörelse av enskilda länder blir allt mer uppenbar.

Nu måste våra möjligheter att utbyta information angripas.

Speciellt starkt är förtrycket mot de mindre, utvecklade länder som existerar i Europa. Människor och länder slås isär. Länder som påstås gå mot den globala agendan (ex Storbritannien, Ungern) används i media som exempel på nedstängningen, men den sker överallt. Influensasäsongen är över för länge sedan. Media tillåter bara nyheter som beskriver hur allvarligt läget är.

Ännu ett exempel på vad "Open Society" betyder i praktiken - diktatur och nedlåsning.
Citat:
Mexico and Canada have extended the closure of their borders with the United States until at least Nov. 21 (see below).

Portugal and Hungary are the latest European countries to announce curfews

Recent spikes have led many European countries to reintroduce measures to curb the spread of infection and reimpose travel constraints on their neighbors. Hungary has announced its toughest coronavirus restrictions to date. Beginning Nov. 10, all businesses must close by 7 p.m.
https://www.northstarmeetingsgroup.c...D-19-new-cases

Citat:
Sweden on Monday announced a ban on public events of more than eight people at a press conference where ministers urged the population to "do the right thing".

The new limit is part of the Public Order Act and therefore is a law, not a recommendation like many of Sweden's coronavirus measures. People who violate the ban by organising larger events could face fines or even imprisonment of up to six months.

The law change will come into effect on November 24th and will initially apply for four weeks.

"It's going to get worse. Do your duty and take responsibility to stop the spread of infection. I'll say it again. It's going to get worse. Do your duty and take responsibility to stop the spread of infection," said Prime Minister Stefan Löfven at the press conference on Monday.
https://www.thelocal.se/20201116/bre...ht-coronavirus
(Löfven talar numera med både svensk och EU-flagga bakom sig.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-17 kl. 03:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback