Citat:
Ursprungligen postat av
ouzuo
Trump har visat att du har fel, Ungern har visat att du har fel. Men ärligt talat skulle jag hellre dra ned rejält med levnadsstandard om det innebar att jag slapp leva med våldtäkts-apor och och utsugare av Svensk kultur. Jag tror ni förstår vilka jag syftar på.
Varken Trump eller Ungern har visat på något alls när det gäller globalism.
Ungern har minskat sin export något de senaste åren och bibehållit sin import, alltså blivit mer beroende av övriga världen än tidigare och inte blivit mer självständigt.
Deras Immigration har dessutom ökat de senaste 3 åren.
landet har blivit mer auktoritärt men har verkligen inte minskat sin "globalisering".
USA har också ökat sin negativa handelsbalans, DVS de har ökat mängden import i förhållande till sin export. Alltså blivit mer beroende av övriga världen, inte mindre.
De har även fortsatt att öka sin immigration.
Under Trump har de även minskat mängden deporteringar.
USA har alltså inte på något sätt minskat sin "globalisering".
När det gäller isolering, ultranationalism och antiglobalisering för nationer så finns det inte ett enda framgångsrikt historiskt exempel.
Kolla runt i världen så ser du hur det går för länder som isolerar sig eller blir isolerade av andra.
Det finns en orsak till att man använder isolering och embargon som straff, nämligen det att det allvarligt skadar de drabbade länderna.
I historian har det alltid varit de länderna som varit mest öppna för handel och utbyta av idéer och kulturer som lyckats.