2020-11-02, 19:54
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det tråkiga är att de inte kommer det. Så vi går miste om den behållningen.

På onsdag förmiddag är alla Nixters och alla kallekallekallekallekallekalle som bortblåsta tyvärr.

Får hoppas att det är bättre förlorare. Själv spenderar jag med glädje en trött onsdag med att analysera min fel om min gissning nedan slår fel
2020-11-02, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019

Jag tror fortfarande biden vinner och förstår inte exakt hur svensk media ska tackla det.

Ska dom älska biden mot vad han har gjortnhistoriskt? Han är knappast så fin som de målat upp.

Ska dom vara kritiska mot han efter han valts men inte innan?

Svensk media bryr sig bara om vad som händer med Trump, dom är knappt medvetna om att Biden är motkandidaten.
2020-11-02, 19:55
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det reglerar sig självt och behöver inga extra satsningar. Du säger ju själv att det finns en grön sektor redan NU när Trump har styrt.

Det behövs företagsamhet och låga skatter. Dom som vill sälja grön el får göra det om folk vill betala priset. Det finns väl alltid dom som vill, det går att välja i Sverige fast här skall det styras i all oändlighet.

Jo men nu råkar det ju vara så att demokraterna tror på vetenskapen gällande klimatförändringar och vill strama åt nya uppstarter av fracking.

Trump säger sig inte tro på vetenskap (jag är övertygad om att han gör det men han försöker frälsa sina efterblivna supportrar) och vill släppa det löst.

Min poäng var ändå att man kanske ska lugna sig lite med att just den frågan avgör valet i PA
2020-11-02, 19:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ni som stöttar Biden!
Varför kan inte varje delstat vara befriad från federala lagar?
Är det dåligt tycker ni?
Medlem
Citat:
Jo, rent ekonomiskt så är det en förlustaffär att betta på Trump. Enligt statistiskerna har han en 10% chans att vinna, men man får ändå "bara" 2.5-2.7 ggr pengarna. Det är väldigt dåligt för något med 10% chans till utfall.

Orsak? Det vi ser här i tråden, att många Pro-Trumpers sätter en slant på Trump och lägger till en "skål"-smiley. Detta sänker givetvis oddsen vilket gör det till en dålig bet.

Jag är pro trump men tror biden vinner.
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Jag är mer pro Trump än Biden och har en högutbildning samt frugan som är läkare.

Ser knappast skillnad på folk med eller utan utbildning. Städare är oftast invandrare som är outbildade och dom är stört sköna att fika med på jobbet och är oftast med pro sd och trump.

Vänster/liberaler är mer folk föraktare än någon annan. Dom avskyr folk som inte gillar som dom.

Ja det är även min iakttagelse. Jag tror faktiskt att det har gjorts studier på att vänsterröstare har svårare att sätta sig in i och acceptera motståndarens syn än vad högerröstare har. Dom har en mer rigid syn och är mer övertygade om att dom tillhör den "goda" sidan och alla andra vill ont alternativt är korkade.

De låga förväntningarnas rasism är högst verklig. Visst var det Biden som uttryckte att man inte är svart om man röstar på Trump?

De mest korkade och osympatiska människorna jag stött på har varit just högutbildade vänster/liberaler.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Men ledningen totalt har sjunkit. Och den sjunker 30 timmar till ungefär.
https://projects.fivethirtyeight.com...eral/national/
+8,5 uppdaterad UPDATED NOV. 2, 2020, AT 1:38 PM lokal tid, Inte trycker jag den sjunkit det har stabiliserat sig och så gjort sedan ett tag nu, Så tror herren ska ta kliva ur filterbubblan innan det är försent.....
2020-11-02, 19:57
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Det är ju möjligt men man måste beakta alla. Det finns inte fler pro-Trumpar i instituten, tvärtom vill jag säga att hela skiten till 70% är anti-Trump liksom mycket av massmedia.

Det är väl bra med balans i tillvarorn.

Mm, men även min 5-åring förstår ju att Trump får skylla sig själv när han bråkat med media från dag 1 sedan den här cirkusen drog igång för över 4 år sedan.
2020-11-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Svensk media bryr sig bara om vad som händer med Trump, dom är knappt medvetna om att Biden är motkandidaten.

Gissningsvis kommer media få väldigt mkt kritik för deras agerande. Med biden vid rodret så har vi ett nytt krig i ukraina, vit Ryssland eller mellan österm inom 2 år
Medlem
Citat:
Det tråkiga är att de inte kommer det. Så vi går miste om den behållningen.

På onsdag förmiddag är alla Nixters och alla kallekallekallekallekallekalle som bortblåsta tyvärr.
Jag kommer att vara här, det lovar jag. Trump kommer att vinna enligt mig, men om han skulle förlora garanterar jag att jag kommer att stå för att jag hade fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
När Barak Obama fyllde Washington med folk, då var det ett kvitto på hur populär han var.
Visserligen efter han vunnet men ändå bara en liten klick av de som röstade på honom.

Donald Trump skulle nog kunna fylla samma plats med mer folk nu 2020 än 2016.

Även antalet som röstat på Trump i primärvalen har varit rekord för en sittande president.

Du har rätt i att det kanske inte säger något om totala antalet röster på valdagen, men jag hade iallafall haft mer magsår om jag vore Joe Biden / demokraternas etablissemang än Donald Trump.

Även om Donald Trump förlorar så är han mer populär än vad världsmästaren Barak Obama inför sin andra termin.
(Populär bland folket, inte makt-etablissemanget)

Bilderna på Barak Obamas supporters i Washington som etablissemanget körde upp i ansiktet på oss 2016 kan dom köra upp i sina rövar, dom säger ingenting, eller hur.

Klart det säger någonting, men opinionsundersökningar säger också något.

Populärare i Obama, vad baserar du det på? Trump har just nu sammanvägd approval ratings på 44.3%, Obama hade 49.2% vid slutet av första perioden och i slutet på sitt presidentskap ca 55%
2020-11-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja det är även min iakttagelse. Jag tror faktiskt att det har gjorts studier på att vänsterröstare har svårare att sätta sig in i och acceptera motståndarens syn än vad högerröstare har. Dom har en mer rigid syn och är mer övertygade om att dom tillhör den "goda" sidan och alla andra vill ont alternativt är korkade.

De låga förväntningarnas rasism är högst verklig. Visst var det Biden som uttryckte att man inte är svart om man röstar på Trump?

De mest korkade och osympatiska människorna jag stött på har varit just högutbildade vänster/liberaler.

Ja men dom är extremt värderings styrda. Jag kan absolut hålla med vänsterpartiet om vissa saker och även sossarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in