Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-30, 20:30
  #3121
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Aktien är väl fruktansvärt övervärderad, antar jag? Varför den tappar 6% just idag har jag dock ingen aning om. Fast den är i gott sällskap av bl a Amazon, Apple, Facebook, och PayPal..

Är det nu det händer?

Har väl hänt hela veckan men Tesla stod emot bra, till min frustration då jag var mer än 100% kort i enbart Tesla.
Citera
2020-10-31, 00:07
  #3122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Har väl hänt hela veckan men Tesla stod emot bra, till min frustration då jag var mer än 100% kort i enbart Tesla.
Kan ha med Valet att göra Staterna eller kanske någon Tesla fan som förstått att en självkörande bil "Inte har något ansvar" vid ev problem..

Även om bilen har sk AI så måste det finnas en juridisk person att fälla vid ev rättegång ...
__________________
Senast redigerad av bratider 2020-10-31 kl. 00:14.
Citera
2020-10-31, 23:15
  #3123
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Kan ha med Valet att göra Staterna eller kanske någon Tesla fan som förstått att en självkörande bil "Inte har något ansvar" vid ev problem..

Även om bilen har sk AI så måste det finnas en juridisk person att fälla vid ev rättegång ...

Kanske men sålänge inte bilarna börjar krascha i drivor vid rödljus lär myndigheterna se mellan fingrarna.

Vilket land vill inte vara grogrund för kommande teknikutveckling ?

Tesla har högst sannolikt staten i ryggen och i dagsläget är en betalande kund också ansvarig att övervaka sin bil, även om dom betalet 10k $.

Jag förstår om folk tycker att börsvärdet ev är obetingat men varför så stor skepsis mot själva företaget?
Citera
2020-11-01, 00:02
  #3124
Avstängd
wwrs avatar
Tesla föll mer än konkurrenterna
Citat:
Shares of Tesla Inc. TSLA, -5.54% slid 5.55% to $388.04 Friday, on what proved to be an all-around rough trading session for the stock market, with the NASDAQ Composite Index COMP, -2.45% ...

The stock underperformed when compared to some of its competitors Friday, as Toyota Motor Corp. ADR TM, -0.04% fell 0.05% to $131.29, General Motors Co. GM, -1.03% fell 1.03% to $34.53, and Honda Motor Co. Ltd. ADR HMC, -0.79% fell 0.80% to $23.62. ...

Editor's Note: This story was auto-generated by Automated Insights using data from Dow Jones and FactSet
https://www.marketwatch.com/story/te...et-01604091055
Citera
2020-11-01, 14:19
  #3125
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Kanske men sålänge inte bilarna börjar krascha i drivor vid rödljus lär myndigheterna se mellan fingrarna.

Vilket land vill inte vara grogrund för kommande teknikutveckling ?

Tesla har högst sannolikt staten i ryggen och i dagsläget är en betalande kund också ansvarig att övervaka sin bil, även om dom betalet 10k $.

Jag förstår om folk tycker att börsvärdet ev är obetingat men varför så stor skepsis mot själva företaget?

Det är bra med teknikutveckling men det är för mycket ploj och hype runt Tesla och Elon översäljer allting. Men att de satsar på AI och självkörning tycker jag definitivt är bra och hoppas de lyckas. Men jag är mest intresserad av att trejda aktien. Skulle jag köpa en elbil vilket jag gissar att jag gör om c:a 1 år så blir det inte någon Tesla pga att jag inte litar på deras kvalitet och gillar inte deras inredning och självkörning är inte tillräckligt intressant för mig personligen att använda och gillar heller inte att vara early adapter på en sån sak.
Citera
2020-11-01, 17:30
  #3126
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är bra med teknikutveckling men det är för mycket ploj och hype runt Tesla och Elon översäljer allting. Men att de satsar på AI och självkörning tycker jag definitivt är bra och hoppas de lyckas. Men jag är mest intresserad av att trejda aktien. Skulle jag köpa en elbil vilket jag gissar att jag gör om c:a 1 år så blir det inte någon Tesla pga att jag inte litar på deras kvalitet och gillar inte deras inredning och självkörning är inte tillräckligt intressant för mig personligen att använda och gillar heller inte att vara early adapter på en sån sak.


Det är min poäng också att varannan post handlar om Elon som person, antingen hatad eller älskad, svart eller vitt.

Ingen vill diskutera fundamenta kring vad som händer just nu. T.ex är ju FSD något som har diskuterats i ÅR(!) utan att egentligen varit speciellt spännande.

Nu när dom äntligen uppenbarligen levererar något som tycks vara en game changer så vill alla bara diskutera bilbränder i Malmö eller Elons senaste tweet ^^

Min take är också aktien, det vi ser nu idag är det första tecknet på att FSD skiten fungerar. Jag tankar TSLA igen och handlar på den dipp vi ser nu och säkert en bra bit ner (kanske 320$?)
Citera
2020-11-01, 19:20
  #3127
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Kanske men sålänge inte bilarna börjar krascha i drivor vid rödljus lär myndigheterna se mellan fingrarna.

Det lär man absolut inte göra!
Citera
2020-11-01, 19:29
  #3128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Det är min poäng också att varannan post handlar om Elon som person, antingen hatad eller älskad, svart eller vitt.

Ingen vill diskutera fundamenta kring vad som händer just nu. T.ex är ju FSD något som har diskuterats i ÅR(!) utan att egentligen varit speciellt spännande.

Nu när dom äntligen uppenbarligen levererar något som tycks vara en game changer så vill alla bara diskutera bilbränder i Malmö eller Elons senaste tweet ^^

Min take är också aktien, det vi ser nu idag är det första tecknet på att FSD skiten fungerar. Jag tankar TSLA igen och handlar på den dipp vi ser nu och säkert en bra bit ner (kanske 320$?)
Jag tror du tänker lite fel här.

Elon är såklart personen bakom Tesla i nuläget med nya nyheter för att hålla Aktien het fortfarande

Om du personligen tycker att FSD var något stort som game "Changer" så köper du såklart in dig !!
Men mina funderingar går till att marknaden kommer bli ganska begränsad om man nu inte har någon funktionsnedsättning som förare som behöver detta redskap?
Att som Tesla ägare betalar för allt som kommer på tapeten ser vi såklart trend i.
Men när är sagan slut ?
Nya fantom realiser efter denna väntar jag på !
Då många biltillverkar står på kö med sina nya modeller som lätt kommer matcha Tesla framöver .
Citera
2020-11-01, 20:18
  #3129
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det lär man absolut inte göra!

Flera har dött bakom ratten med autopiloten aktiverad.
Det har accepterats och föraren är ansvarig oavsett tydligen.
Citera
2020-11-01, 20:22
  #3130
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Jag tror du tänker lite fel här.

Elon är såklart personen bakom Tesla i nuläget med nya nyheter för att hålla Aktien het fortfarande

Om du personligen tycker att FSD var något stort som game "Changer" så köper du såklart in dig !!
Men mina funderingar går till att marknaden kommer bli ganska begränsad om man nu inte har någon funktionsnedsättning som förare som behöver detta redskap?
Att som Tesla ägare betalar för allt som kommer på tapeten ser vi såklart trend i.
Men när är sagan slut ?
Nya fantom realiser efter denna väntar jag på !
Då många biltillverkar står på kö med sina nya modeller som lätt kommer matcha Tesla framöver .

Fantom realiser?
Jag har börjat öka upp mitt innehav, kunde på kort sikt högst troligt kommit in lägre men nu ska det handlas duktigt under oroligheterna med covid våg 2 och presidentvalet.
Citera
2020-11-01, 20:59
  #3131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humerus
Fantom realiser?
Jag har börjat öka upp mitt innehav, kunde på kort sikt högst troligt kommit in lägre men nu ska det handlas duktigt under oroligheterna med covid våg 2 och presidentvalet.
Förlåt men vad är det som hindrar dig från att mesa?
Dax att veckla upp kragen då och tanka in rejält!!
Fegisar minns ingen så bara följa ditt hjärta, men kan vara till fördel om du läser på mkt av vad som sker just nu på marknaden och stirra dig inte blind på endast Tesla innehavares åsikter.
Jag önskar dig all rikedom framöver lycka till!!
Citera
2020-11-02, 06:15
  #3132
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Förlåt men vad är det som hindrar dig från att mesa?
Dax att veckla upp kragen då och tanka in rejält!!
Fegisar minns ingen så bara följa ditt hjärta, men kan vara till fördel om du läser på mkt av vad som sker just nu på marknaden och stirra dig inte blind på endast Tesla innehavares åsikter.
Jag önskar dig all rikedom framöver lycka till!!

Hindrar mig från att mesa? Förstår inte alltid vad du menar? Menar du tvärtom?

Ibland har man rätt och ibland fel. Men min känsla är att just FSD kommer visa snabba framsteg framöver och att det kommer skjutsa upp aktiekursen rejält.
Men för att svara på din fråga, yes jag snackar inte bara utan köper in mig med en stor bit av min kaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback