Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-08-28, 17:22
  #169
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Kanske, men västs eliter har nu blivit väldigt rädda, när västvärldens medborgare nu är så extremt upprörda och börjar ansluta sig till extrema politiska rörelser, för att protestera mot hittillsvarande ordningen och de allt större välståndsskillnaderna.

Enda sättet att lösa problemet, och att minska medborgarnas ilska, är att gå deras vilja tillmötes: Att minska asylinvandringen, och att börja flytta tillbaka fabrikerna från koncentrationsläger-diktaturen Kommunistkina. Då minskar folkets vrede, och eliterna kan återigen känna sig trygga i sin upphöjda samhällsposition.

Eliterna har hittills pressat globaliseringen så långt det gått, för att tjäna ännu mer pengar. Men man gick några steg för långt, och nu är folket skitförbannat. Enda sättet är då att rätta sig efter folkets vilja, annars kommer folket att bli ännu argare, och driva fram en revolution, och det är det sista våra eliter vill.

Ja helt rätt! Håller med (nästan) till fullo. Tror inte att det blir någon total decoupling från Kina men man kommer förmodligen att flytta tillbaka en del fabriker från Kina, och även skaffa sig kapacitet att skapa sin egen medicin (som Kina nu nästan har monopol på). Man kommer också att anstränga sig för att hålla folk någorlunda ekonomiskt nöjda.

Som alltid gäller (som du också skriver) bröd och skådespel annars revolution.

Men globaliseringen fortsätter likväl. Ta bara exemplet jag nämnde för någon sida sedan om att Argentina ska dubbla sin grisproduktion och bli Kinas största producent av griskött.
Citera
2020-08-28, 17:23
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hahaha! Har jag hävdat att han inte är jude?
Dina egna ord

"Inte heller är Wallenberg en judisk familj, om än det numera finns judiska personer ingifta i den familjen (rätta mig gärna om jag har fel angående Wallenberg)"
Citera
2020-08-28, 17:26
  #171
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Dina egna ord

"Inte heller är Wallenberg en judisk familj, om än det numera finns judiska personer ingifta i den familjen (rätta mig gärna om jag har fel angående Wallenberg)"

För sista gången. Raoul Wallenberg är inte släkt med bankfamiljen Wallenberg.
Citera
2020-08-28, 17:31
  #172
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inte hunnit kolla de svenska så mycket. AfS och NMR räknar jag som kontrollerad opposition. AfS spelar rasister och ökar konflikterna genom att försöka göra det omöjliga, att kasta ut invandrarna. NMR har betalt (gissar jag) för att spela nazister.

Men visst är det nedslående att ju mer man letar, ju mer inser man att allt motstånd är utplånat.

De svenska kanalerna handlar kanske om att inge falskt hopp. Det finns något citat av diktatorn i "Hunger Games" - Man får inte ta ifrån folket gnistan av hopp, men den får inte bli för stor.

Det är helt otroligt! Minns när jag kände för ett 15-tal år sedan: "Det känns som om något inte riktigt stämmer i samhället"

Aldrig kunde jag då tro att jag skulle stöta på en sådan gigantisk konspiration riktad mot alla oskyldiga folk i världen. Och så alla dessa psyops, subversion, kontrollerad opposition mm. Otroligt egentligen.

Såg ett klipp om Trump igår. Att han tillhör eliten helt och hållet. Hela hans beef med media är mer eller mindre ett skådespel för att hålla folk på mattan. Bröd och skådespel kan man säga. Trump och ägarna av media är med i samma "klubb".
Citera
2020-08-28, 18:08
  #173
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är helt otroligt! Minns när jag kände för ett 15-tal år sedan: "Det känns som om något inte riktigt stämmer i samhället"

Aldrig kunde jag då tro att jag skulle stöta på en sådan gigantisk konspiration riktad mot alla oskyldiga folk i världen. Och så alla dessa psyops, subversion, kontrollerad opposition mm. Otroligt egentligen.

Såg ett klipp om Trump igår. Att han tillhör eliten helt och hållet. Hela hans beef med media är mer eller mindre ett skådespel för att hålla folk på mattan. Bröd och skådespel kan man säga. Trump och ägarna av media är med i samma "klubb".
Ja, förstörelsen och lögnerna som krävs för att hålla det hela igång är nedslående att se.
Trump var en väckarklocka för mig. Jag trodde då lite på hans dueller med Acosta, men som du säger är det ju spel.
Nu vill man ha Trump kvar och ställer upp Biden som medvetet spelar trög. Men media trycker ned Trump och Johnson maximalt för att köra ut agendan över Europa där vissa fickor av eget tänkande fortfarande existerar. CNN exporterar en kaotisk Dem-västkustbild för oss att ta efter så vi förstör oss själva. Ungarna tror att de måste röka på som Elon Musk för att nå framgång. Europa måste krossas med flyktingkris, eurokris, klimatkris, Coronakris, feminism etc för övertagandet. Storbritannien kom undan och blir kanske mer delstat i USA. "Luftbro" NY-London öppnar snart. Norden under extra hård attack.
Hur ser fortsättningen ut? Tyvärr EU verkar det som.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-28 kl. 18:14.
Citera
2020-08-28, 19:45
  #174
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Finns inga som helst tecken på att EU håller på att kollapsa. MÖ & Afrika är inte med i EU och kommer aldrig att bli.

Det här är ju någonting som globalisterna säger öppet, att de vill göre mellanöstern, Afrika och Europa till en stat. Macron kommer med jämna mellanrum och säger det rent ut. Afrika kommer aldrig bli medlem i EU utan i en ny organisation.

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hahaha Ja man kan ju inte beskylla dig för att vara optimist iaf. Titta nu på klippet jag länkade i min förra postning så kanske du förstår att arkitekterna bakom NWO har t o m goda intentioner.

Nej dem har inga goda intentioner. Globalisterna är ohotad etta när det gäller massmord, 100+ miljoner världen över. Dem kommer mörda de som inte anpassar sig till deras agenda som de alltid gjort, därför är det viktigt att de aldrig får sådan makt i Europa.
Citera
2020-08-28, 20:08
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
För sista gången. Raoul Wallenberg är inte släkt med bankfamiljen Wallenberg.
Båda är/var judar, vad är det du inte förstår?
Citera
2020-08-28, 21:10
  #176
Medlem
Har bara läst första sidan och antog det forsatte som en riksdagsdebatt om "to be or not to be" eller liknande. Får meddela att ni spottar ut snuset i motvind och sen klagar på tvätten.

Fråga vetenskapen: Livet består av allt eller inget, Jesu symbolik eller Buddha-symbolik, same-same och tills du upptäcker detta kommer jämvikten att dra dej i trosor och kalsonger tills du upplever att du är naken i nuet och ger upp att försöka välja det bästa, globalisering eller annat.

Namnet Globalism är ett steg till att se att det bara finns Livet på planeten och det enda du vet och kan vara tacksam för om du vill är att du lever. Allt annat kommer och går tills du inser att bara dina fantasier kom och gick. Du föddes naken och är alltid naken. Vad gör du nu då? Gör vad du vill så märker du snart hur det gick!

Globalismen föddes när du föddes och kommer att pågå för evigt även om namnet byts ut som den ädle grymme soldaten som idag heter en service man, haha men utför samma slakt den alltid gjort. Att slakta livet utan perspektiv kan göra ont men då det var deras fel så fortsätter vi i globalismens namn att slakta till mer förändring.

Förändring är det som gäller i livet och det enda vi vet är att det leder till mer förändring. Livet är både grymt och vackert och du är redan fast i dess klor så ha en skön helg så långt det går. Go kväll!
Citera
2020-10-29, 13:02
  #177
Medlem
Vem/vilka ligger bakom globalism?
Vem kommer styra ?
Vem tjänar pengar på det ?

Vilka metoder används för att driva igenom det ?

Är globalism = en världsregering ?
Citera
2020-10-31, 11:54
  #178
Medlem
Sinestros avatar
Get ready for global technology war & end of globalization as we know it – China unveils ambitious 5-year plan

https://www.rt.com/op-ed/505073-china-five-year-plan/

Citat:
China is not about to abandon the opportunities available in foreign trade and investment. In many areas not a lot will change but the drive for technological self-reliance is nonetheless a sign that the world may ultimately see itself divided into two spheres of innovation and technology, a trend started by the White House but one which has been consolidated as a global trend.

Business with China will not end, but the idea of “co-dependency” and “integration” in crucial areas certainly will. If reliance on China lessens, certain things also may become more expensive at home, and the tech companies themselves could be hurt.

The US and its allies do not want to be dependent on, or supplementary towards China in these fields and as a direct consequence nor is this feasible for Beijing itself. The ultimate impact of all this is that China’s new Five Year plan affirms the inevitability of a global technology war and the end of globalization as we knew it. Words such as “self-reliance” may cloud the fact China will be heavily integrated into global business everywhere we look, but they also imply that in some ways this is no longer feasible. Tough decisions await those countries caught in the middle. This is still globalization, but not as we know it.
Citera
2020-10-31, 16:26
  #179
Medlem
Demokrati.Hongkongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Get ready for global technology war & end of globalization as we know it – China unveils ambitious 5-year plan

https://www.rt.com/op-ed/505073-china-five-year-plan/

Ännu mer citerad propaganda, från före detta och nuvarande kommunistdiktaturer.

Kommunistparti-diktaturen Sovjets 5-årsplaner var lika verklighetsfrämmande som Kommunistparti-diktaturen Kinas nya 5-årsplan är.

Rekommenderar att du läser Sovjets 5-årsplaner, eftersom att du gillar kommunism så innerligt.
Citera
2020-10-31, 17:13
  #180
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokrati.Hongkong
Ännu mer citerad propaganda, från före detta och nuvarande kommunistdiktaturer.

Kommunistparti-diktaturen Sovjets 5-årsplaner var lika verklighetsfrämmande som Kommunistparti-diktaturen Kinas nya 5-årsplan är.

Rekommenderar att du läser Sovjets 5-årsplaner, eftersom att du gillar kommunism så innerligt.

Ryssland är inte ett kommunistiskt land.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback