Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-30, 20:54
  #49
Medlem
fittas avatar
Men ja, polskiftet är The Great Reset och inget vi styr över.

Corona är precis som TS säger en pusselbit, av den anledningen att virusen ökar sin förmåga att mutera och sprida sig pga det som sker med magnetfältet vid ett polskifte. Det är därför vi kommer få se många fler pandemier och sjukdomar.
__________________
Senast redigerad av fitta 2020-10-30 kl. 20:58.
Citera
2020-10-30, 21:10
  #50
Medlem
Detta låter mer lovande än framtiden som vi annars står inför i europe
Citera
2020-10-30, 22:17
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Är det inte så enkelt att The Great Reset är själva polskiftet som sker helt naturligt?

Och i och med det dör i princip hela jorden... kanske att folk i flygplan kan överleva, alltså om man är i luften under tiden.

Jag är relativt övertygad om att själva undergången som beskrivs i olika religioner egentligen handlar om en naturlig cykel, som borde vara polskifte.





Den "The Great Reset" som diskuteras i denna tråd är den som Klaus Schwab, grundare och ordförande i World Economic Forum, lanserade officiellt den 3 juni 2020 (för fem månader sedan) och som i stort innefattar den tidigare kända Agenda 2030, New World Order och The 4th Industrial Revolution.

"The Great Reset" beskrivs utförligt på WEF's hemsida och på deras YouTubekanal. Även UN's hemsida beskriver agendan ingående.

Hög tid för samtliga att sluta spekulera, och istället ta del av denna information som varit öppen och tillgänglig hela tiden.
Citera
2020-10-31, 07:20
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Detta är från uppenbarelseboken, men jag har hittat översättningen på internet så kan inte garantera att den är korrekt översatt. Någon får gärna rätta mig.

Lägg märke till det fetmarkerade.

Och jordens kungar, som har levt med henne i otukt och lyx, skall gråta över henne och klaga när de ser röken från bålet och själva står på avstånd, skrämda av hennes plåga. De skall säga: ’Ve, ve, du stora stad, Babylon, du starka stad, på en enda timme har domen kommit över dig.’ Och jordens köpmän gråter över henne och sörjer över henne eftersom ingen längre köper deras skeppslaster, deras laster av guld och silver, ädelstenar och pärlor, linnetyger och purpur, siden och scharlakan, deras tujaträ, saker av elfenben och dyrbaraste träslag, av koppar, järn och marmor, eller kryddor, parfymer och salvor och olika slag av rökelse, eller vin och olja, mjöl och spannmål, eller nötkreatur och får, hästar och vagnar och slavar och människoliv. De frukter som du längtade efter gick dig ur handen. Allt som glänser och skiner har du förlorat, och aldrig mer kommer någon att finna det. De som handlar med sådana varor, de som har blivit rika genom henne, skall stanna på avstånd, skrämda av hennes plåga, och gråta och klaga: ’Ve, ve, denna stora stad, som var klädd i fint linne och purpur och scharlakan och lyste av guld och ädelstenar och pärlor. På en enda timme har all denna rikedom ödelagts.’ Alla skeppare och alla som seglar med sina varor och sjömännen och alla som lever på sjöfart stannade på avstånd och ropade när de såg röken från bålet: ’Var fanns maken till denna stora stad?’ Och de strödde jord på huvudet och ropade, gråtande och klagande: ’Ve, ve, denna stora stad, som gjorde alla som har skepp på haven rika med sitt överflöd. På en enda timme har den ödelagts.’ Jubla över detta, du himmel och ni heliga och apostlar och profeter! Gud har dömt henne och gett er upprättelse.” Upp 18:9-20

Den enda förklaringen jag som icke-troende kan komma på är att det man beskriver är ett polskifte där hela jorden i princip blir till en gyttjevälling då yttersta jordskorpan lossnar. En gigantisk jordbävning/tsunami typ, som ödelägger i princip hela jorden.

Notera att man talar om att sjömännen eventuellt kan klara sig, guppandes på haven med nu värdelösa rikedomar eftersom Babylon (staden) inte längre finns kvar och kan köpa något av det man kom med.

Vid en tsunami eller där vattnet sveper fram över jorden så är enda platsen på jorden där man klarar sig just haven. Båtarna som lämnade hamnen vid tsunamin i Thailand klarade sig galant, dom bara red på vattnet där ute. På land begravs du av en lerblandning, men ute på haven kommer lera och sten hinna sjunka så det kommer vara mest vatten som man flyter runt på. Även Noaks Ark bygger väl på denna teori, att när allt bara sköljer fram, så är det i en båt du har störst chans att överleva.

När detta skrevs fanns det inte flygplan, så i en modern version kan man lägga till att personer som är luftburna under denna timme också bör klara sig, så länge man kan landa.


Det är Babylons fall och det har redan varit, det står även i Bibeln att aldrig återigen skulle Gud låta det svämma över som under Noas tid.

Det är väl snarare Uppenbarelseboken man kan läsa om den sista tiden, som är Johannes uppenbarelse samt den sista boken i Bibeln. Det är många paralleller man kan dra till Kina som nya stormakten och dess politik.

Men våra magnetiska poler svänger och vandrar bara fortare och fortare. Kanske allt är ett spel för kulisserna för att det kommer skaka om världen och klimatet, och samtidigt skyller de på uppvärmningen och tar över makten (jag spekulerar)?
Citera
2020-10-31, 08:00
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Det är Babylons fall och det har redan varit, det står även i Bibeln att aldrig återigen skulle Gud låta det svämma över som under Noas tid.

Det är väl snarare Uppenbarelseboken man kan läsa om den sista tiden, som är Johannes uppenbarelse samt den sista boken i Bibeln. Det är många paralleller man kan dra till Kina som nya stormakten och dess politik.

Men våra magnetiska poler svänger och vandrar bara fortare och fortare. Kanske allt är ett spel för kulisserna för att det kommer skaka om världen och klimatet, och samtidigt skyller de på uppvärmningen och tar över makten (jag spekulerar)?

Nu gjort jag bort mig! Det är ju Uppenbarelseboken det står i om Babylon😴 Tröttmössa!
Jag tänkte nog på att det inte skulle vara i en sådan form av översvämning. Tänkte på Babels Torn i Moseboken.

Ursäkta.
Citera
2020-10-31, 11:33
  #54
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaViola74
Halloj!

Det snackas ofta om "The Great Reset"...

Det verkar vara någon form av "erkänd" New World Order intåg...

Alltså... istället för att säga... nu inför vi New World Order så folket slår tillbaka så säger man "The Great Reset" så folket istället välkomnar New World Order...

Vad är "the basics"? vad handlar det hela om... mer eller mindre? vad kommer att göras?

Corona är en pusselbit...

hihi

Denna tråd borde inte ligga i konspirationer eftersom allting finns öppet på olika officiella sajter för den som orkar läsa.
I korthet kommer samhället och ekonomin som vi känner den att helt stöpas om. Det finns en uppsjö dokument om detaljerna. Hade jag inte suttit på mobil hade jag kunnat klistra in ett gäng länkar.
Citera
2020-10-31, 13:05
  #55
Medlem
Det finns en övertro på makthavares intelligens och planeringsförmåga. Det blir tydligt när man läser såna här trådar. Jag tror inte det kommer att bli någon new world order. Det räcker med en ovanligt kraftig solstorm för att slå ut det mesta av det moderna samhället. Bara ett exempel på saker som kan hända och som skulle stjälpa alla planer på världsherravälde.
Citera
2020-10-31, 14:26
  #56
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Ja, The great reset är maktelitens sätt att inkognito införa den nya världsordningen.
Den fjärde industriella revolutionen där AI, det totalitära övervakningsamhället och digitala valutor står i centrum och styr våra liv.

Du kommer få två val (efter att dom kraschat din nationella valuta, dina besparingar så att du varit tvungen att göra dig av med allt du redan äger):

Du kan fortsätta leva ditt liv i extrem fattigdom i en värld där det knappt finns jobb eller något hopp. I detta alternativ behöver du inte vaccinera dig (covid-21) eller få i dig chippet. Men glöm att du får sätta din fot i någon smart stad, du får nöja dig med att bo i enorma ghetton.

Eller så kan du välja att vaccinera dig (covid-21) och få ett chip inplanterat som är din plånbok, legitimation och hälsodeklaration i ett så du kan bevisa att du är vaccinerad.
Med detta alternativ kommer det att ingå UBI (medborgarlön), med en liten detalj. Har du något kvar på kontot när månaden är slut så kommer överskottet att nollställas.
Det kommer alltså bli omöjligt att spara, utan pengarna ska förbrukas och gör du inte det får du skylla dig själv.
Kan ju även tillägga att dessa digitala valutor kommer vara 100% spårbara så gör du något som inte uppskattas av elitens hantlangare så blir det konsekvenser.

Detta är hur jag tror det kommer se ut.

Vart skriver man upp sig på alt 2?
Citera
2020-10-31, 15:43
  #57
Medlem
wwrs avatar
Reset, a.k a. stöveln.

Allt blir hela tiden sämre, liksom de senaste åren. Takten bara ökar eftersom Internet ökat informationsutbytet. Vi förstår mer och detta hotar massmedias väv av lögner så de tar fram stöveln (a.k.a. reset, a.k a. mötesförbud, reseförbud etc).

Allt måste bli sämre. Vi måste hata Sverige, invandrare, feminister, klimataktivister, LGBT som paraderar på Storgatan i rosa kallingar etc. Hatar vi inte varandra så kan vi börja bygga upp Sverige och Norden igen. För att svenskar skall acceptera att Bryssel styr Sverige måste Sverige genomsyras av kaos och hat.

Så någon reset blir det inte. Det säger man bara för att inge falska förhoppningar. Det blir bara mer kaos.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-31 kl. 15:53.
Citera
2020-11-01, 14:48
  #58
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ha så kul på Kuba eller Nordkorea.

Går inte och jämföra Kuba med Nordkorea. Jag skulle tacka ja för och få PUT I Kuba dock. Tyvärr krävs det äktenskap med en kuban, och i dagsläget är det inte möjligt. Jag är för gammal ganska enkelt. Hade jag varit ung, hade jag stuckit för länge sedan.
Citera
2020-11-01, 15:09
  #59
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
Alltså..även som den upplysta kommunist som du påstår dig vara så lyser ditt människoförakt igenom.
Att du förespråkar styre från ovan framför styre efter förmåga förbryllar nog de flesta här..
Det är först när du därefter drar upp svennebanans lånefinanserade och påstått önskvärdra materiella standard du visar vad du står för. Kanske du lever på räntan ?
Du ska nog se att att se att jordens resursrer räcker till 30 miljarder och mer där till - om vi så vill.

Svettas etablissemanget nu mån tro? Vi andra har inget att frukta.

Människaförakt? Tvärtom, jag är lösningsorienterat. Det går inte och ha samhällsförstörrande elementer springande runt på gatan, bäst och låsa in dem, eller hur? Men om mängden av '5.kolonne verksamhet' kan räknas i miljon tal, som det kommer bli med muslimer, vad göra? Ingen av dessa kommer åka tillbaka till sina islam styrde länder, och dessa länder själv vill inte ta emot dessa heller ( planen är att de ska okupera västvärlden ) Finns en' lösning på problemet; bygga en 'Trump mur' i Norrland, och deportera alla muslimer dit. De får välja om de vill hålla på sin äckliga religion, eller inte. Folk är naiva här i Sverige, om de tror judar och muslimer är samma sak. Judarna åkte frivilligt med tåget till Auschwitz. En muslim kommer visa upp sin fulla våldskapital, att vanliga svenne skiter ner sig. Ses ju redan hur ni buggar är för det nya härskarfolket.
Citera
2020-11-01, 17:22
  #60
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Denna tråd borde inte ligga i konspirationer eftersom allting finns öppet på olika officiella sajter för den som orkar läsa.
I korthet kommer samhället och ekonomin som vi känner den att helt stöpas om. Det finns en uppsjö dokument om detaljerna. Hade jag inte suttit på mobil hade jag kunnat klistra in ett gäng länkar.
Vad tror du en konspiration är? Hemlig information?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback