Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-10-31, 09:21
  #1
Medlem
wwrs avatar
Kryptovalutor får en framträdande plats i nyhetsflödet. Alltså är det något som globalisterna vill sälja på oss.

Varför? Vad fyller kryptovalutor för funktion för globalisterna?

Det skapar säkert mer kaos, vilket tjänar deras verksamhet. Men jag har uppfattat att globalisterna redan kontrollerar finansvärlden. Varför då införa penningtransaktioner som i alla fall i teorin är skyddade? Kan globalisterna vara säkra på att ha bakdörrar in i alla kryptovalutor?

Att orsaken skulle vara att det går lättare att överföra pengar globalt tror jag inte. Globalister av rang kan redan skicka pengar vart de vill. Och om Svensson blir lurad att köpa några Bitcoin gör varken från eller till för dem.

Jag lägger inga länkar. Det blir för detaljerat. Jag exponeras i alla fall ganska massivt med kryptovalutor i media. Jag menar att ämnet pluggas i media. Varför?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-31 kl. 09:32.
Citera
2020-10-31, 09:43
  #2
Medlem
Lättaste vägen mot att införa en världsvaluta antar jag. När alla använder kryptovalutor istället för den inhemska så har man ju i praktiken gått över till kryptovalutan, och samma sak sker då samtidigt i andra delar av världen. Man blir mer eller mindre tvungen så att säga.
Citera
2020-10-31, 09:50
  #3
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Lättaste vägen mot att införa en världsvaluta antar jag. När alla använder kryptovalutor istället för den inhemska så har man ju i praktiken gått över till kryptovalutan, och samma sak sker då samtidigt i andra delar av världen. Man blir mer eller mindre tvungen så att säga.
Men det finns typ 48 olika kryptovalutor?
Citera
2020-10-31, 09:57
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det finns typ 48 olika kryptovalutor?

Det finns flera tusen kryptovalutor - även om alla förstås inte är lika stora.
Något mer oorganiserat än kryptovalutabranschen (eller vad man ska kalla det) får man nog leta efter - så att det skulle vara vägen till "kontroll" är svårt att se..


EDIT: According to CoinMarketCap, the total number of cryptocurrencies is 6,955 with a total market cap of $324.716 billion (as of September 9, 2020)
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-10-31 kl. 10:04.
Citera
2020-10-31, 09:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det finns typ 48 olika kryptovalutor?

Löser sig nog med tiden då de kommer krascha eller förbjuda de valutor de inte gillar.
Citera
2020-10-31, 10:07
  #6
Medlem
wwrs avatar
Jag tror muslimer för länge sedan hade nätverk över stora delar av världen där betrodda personer bara skickade meddelanden till varandra och detta motsvarade penningtransaktioner. När telefonen uppfanns använde de den. Även judar har sysslat med utlåning och penningtransaktioner. Det finns många i forumet som är duktiga på muslimers och judars historia. Kanske det går att göra en koppling till kryptovalutor?

Men i grunden tror jag inte att globalisterna skulle lämna något utom kontroll. Krypteringen går kanske inte att knäcka. Men är det inte så att ingen kryptovaluta är helt skyddad? Åtminstone om pengarna skall användas i det offentliga systemet. Och då har globalisterna metoder att se varifrån pengarna kommer? Kryptovalutor är bara ett lite fräckare sätt än vanliga banktransaktkoner. Kanske globalisterna hoppas att någon använder krypto oförsiktigt och avslöjar sig? Typ Enchrochat vilket jag tror polisen riggat från början.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-10-31 kl. 10:11.
Citera
2020-10-31, 11:24
  #7
Medlem
Thuriazs avatar
Vem kontrollerar internet och vad är en kryptovaluta värd om nätet går ner?
Citera
2020-10-31, 12:08
  #8
Medlem
SnakePlissskens avatar
Kollade upp det lite snabbt, det finns cirka 180 traditionella valutor, men runt 7000 kryptovalutor i världen - så det verkar ju vara en ganska korkad väg att gå om man vill införa en enhetsvaluta..
Citera
2020-10-31, 12:58
  #9
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det finns typ 48 olika kryptovalutor?
Centralbankerna håller på att ta fram egna.
Citera
2020-10-31, 13:10
  #10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Centralbankerna håller på att ta fram egna.
Varför vill inte bankerna att folk skickar pengar den väg de kan kontrollera och själva tjänar pengar på?
Citera
2020-10-31, 13:18
  #11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Varför vill inte bankerna att folk skickar pengar den väg de kan kontrollera och själva tjänar pengar på?

Precis så. Därav framtagandet av egna "sanktionerade" kryprovalutor där varje transaktion kan kontrolleras och där pengar ej kan lagras utan medgivande. Om du tänker på privata banker så är de snart överflödiga annat än som ett administrativt lager.

Sanktionerade kryprovaluror kommer givetvis ha väldigt lite gemensamt med ex. Bitcoin, då möjligheten att vara anonym helt försvinner.
Citera
2020-10-31, 13:24
  #12
Medlem
wwrs avatar
Men det fattas någon pusselbit. Massmedia pluggar Bitcoin och andra kryptovalutor. Varför skulle massmedia stöda något som "stärker den personliga integriteten" och underlättar att flyga under systemets radar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback