2020-10-29, 17:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
men det kan vara så att du får trt på remiss till tex en vårdcentral och då ska en bekräftelse skickas till den ordinerade läkaren. Tror det är för att man ska sköta intervallet som läkaren bestämt.
Aldrig varit med om det och då har jag ändå satt nebido på flera olika vårdcentraler.
Citera
2020-10-29, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Aldrig varit med om det och då har jag ändå satt nebido på flera olika vårdcentraler.

Min mottagning kräver att Vc som skötter injektionerna skickar journal kopior efter varje injektion.
Citera
2020-10-29, 20:00
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Min mottagning kräver att Vc som skötter injektionerna skickar journal kopior efter varje injektion.

Går du privat eller hos regionen?
Citera
2020-10-30, 01:16
Medlem
Får man en wow-känsla på nebido om man börjar med värden runt 10nmol/l?
När kommer effekten? Är det bättre att köra med gel i början sedan gå över till nebido?
Citera
2020-10-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Får man en wow-känsla på nebido om man börjar med värden runt 10nmol/l?
När kommer effekten?
Jag gissar att du kommer får olika svar. En del beskriver väldig boost i energi och välmående ca 1 vecka efter injektion. Jag känner mig piggare men skulle inte kalla det wow-känsla.

Citat:
Är det bättre att köra med gel i början sedan gå över till nebido?
Jag började med gel och då var det wow-känsla för mig. Gick över till nebido och jag tycker att det är betydligt sämre. Men jag ska snart få min tredje injektion och efter fjärde kommer mitt framtida injektionsfrekvens bestämmas. I början följer man protokollet 2:a injektionen efter 6 veckor , 3:e efter åtta och 4:e efter ytterligare åtta veckor. Kanske blir bättre om jag får 4, 5 eller 6-veckorsintervall.
Citera
2020-10-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Jag gissar att du kommer får olika svar. En del beskriver väldig boost i energi och välmående ca 1 vecka efter injektion. Jag känner mig piggare men skulle inte kalla det wow-känsla.

Jag började med gel och då var det wow-känsla för mig. Gick över till nebido och jag tycker att det är betydligt sämre. Men jag ska snart få min tredje injektion och efter fjärde kommer mitt framtida injektionsfrekvens bestämmas. I början följer man protokollet 2:a injektionen efter 6 veckor , 3:e efter åtta och 4:e efter ytterligare åtta veckor. Kanske blir bättre om jag får 4, 5 eller 6-veckorsintervall.

Ok tack för svaret. Vad hade du för värden innan? Styrketränar du något och tycker dig se resultat där?
Citera
2020-10-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ok tack för svaret. Vad hade du för värden innan? Styrketränar du något och tycker dig se resultat där?

Jag började med trt primärt mot trötthet/depression. På gel mådde jag toppen, på nebido är mycket av de jag ville bekämpa tillbaka. Men (som jag har fattat det), Nebido tar väldigt lång tid att komma till full effekt. Kanske upp till ett år.

Angående styrka. Jag tränar dagligen men jag vet inte om jag känner någon skillnad. Tycker att min syreupptagning har blivit bättre.
Har gått upp en hel del i vikt men kilona verkar inte sätta sig på magen. (Var de hamnar istället vet jag inte riktigt).
Citera
2020-10-30, 14:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag började med trt primärt mot trötthet/depression. På gel mådde jag toppen, på nebido är mycket av de jag ville bekämpa tillbaka. Men (som jag har fattat det), Nebido tar väldigt lång tid att komma till full effekt. Kanske upp till ett år.
3år enligt tillverkaren för att nå 100% effekt

https://hcp.nebido.com/hcp/tools/testosterone-effects
Citera
2020-10-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
3år enligt tillverkaren för att nå 100% effekt

https://hcp.nebido.com/hcp/tools/testosterone-effects

Häftig grafik.
Så, styrka/uthållighet efter ett år, minskat fett efter 2 år och starkare skelett efter 3 år. Måste ju dock finnas lite individuella variationer.

Då har jag lite mer att se fram emot.

Inverkan på sex är tydligare snabbare. En av de första sakerna jag märkte var morgonstånd. Från kanske en gång i veckan till sex-sju gånger i veckan. Något mer sällan mot slutet av injektionsintervallet.

Konstigt att de inte publicerar samma typ av statistik om välmående.
Citera
2020-10-30, 18:26
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Häftig grafik.
Så, styrka/uthållighet efter ett år, minskat fett efter 2 år och starkare skelett efter 3 år. Måste ju dock finnas lite individuella variationer.

Då har jag lite mer att se fram emot.

Inverkan på sex är tydligare snabbare. En av de första sakerna jag märkte var morgonstånd. Från kanske en gång i veckan till sex-sju gånger i veckan. Något mer sällan mot slutet av injektionsintervallet.

Konstigt att de inte publicerar samma typ av statistik om välmående.

Kan det vara så att välmående är svårt att definiera och mäta?
Citera
2020-10-30, 19:27
Medlem
Boxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Huh, går du privat?
Citera
2020-10-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Kan det vara så att välmående är svårt att definiera och mäta?

Ja, det har du delvis rätt i. Svårare att mäta välmående än att mäta ”lean muscle mass”. Men ungefär lika lätt/svårt som att mäta ”sexual thoughts and fantasy” (6 veckor), “sexual interest snd desire” (6 veckor), and “satisfaction with sex life” (12 veckor).

Jag försöker ge nebido tid och hoppas att det kommer hjälpa mig ur min nedstämdhet. De sexuella variablerna de mäter är ju mer åt det psykologiska hållet än övriga variabler. Dessa sexuella mått har betydligt kortare tid till uppnådd effekt vilket kanske talar för att även välmåendet förbättras snabbare än 3 år. Bara spekulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in