• 3
  • 4
2020-04-01, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derGeist
onödigt. man kan göra som man gör i malmö. begär ut inlämningar på en distanskurs i C++ på malmö universitet via registratorn med VG. när man har fått ut de filerna, så nbyter man namn och lämnar in det i sitt eget namn när kursen går igen. även franska inavlade patrask kan känna sig smarta i malmö.

jag har aldrig hört att man kan programmera maskiner med c++, bara de med låg iq frågar något och det visar sig att de inte har en aning om något alls.

Varför skulle man inte kunna programmera maskiner med c++? definiera en maskin.
Citera
2020-04-01, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Varför skulle man inte kunna programmera maskiner med c++? definiera en maskin.

jag har ingen lust att förklara samband för dig, det är inte min uppgift att lära dig vad som går och inte går och utveckligen. google:a om du inte gjort det innan.
Citera
2020-04-01, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derGeist
jag har ingen lust att förklara samband för dig, det är inte min uppgift att lära dig vad som går och inte går och utveckligen. google:a om du inte gjort det innan.

Jag har garanterat större kunskap inom ämnet då jag arbetar med programmera just instrument och maskiner.

Vad gör du inom området?

Det verkar mest som du kastar ut massa skit på flashback, inte grundat i något djupare insikt inom ämnena du skriver om.
Citera
2020-08-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Har aldrig sett några maskiner som programmerats i C++. Men de kanske finns?
Börjar man inte med programmering vid 12-13 års ålder så blir det en lång och tung uppförsbacke. Risk att du blir besviken. Alla har inte anlag för programmering heller. Prova först och bestäm sedan.
Installera Linux på datan så är C++ och alla vanliga scriptspråk gratis att downloada. Python är ett vettigt scriptspråk till exempel.
PLC:er brukar ha egna programmeringsmiljöer där man plockar ihop symboler för olika funktioner. PLC:er brukar användas för att styra maskiner. För programmering av PLC:er måste man vara grym på digitalteknik.

Jag utvecklar operatör mjukvara i c#, komponenterna och alla styrkort programmeras i c eller c++.
Citera
2020-10-21, 21:19
Medlem
Fleamans avatar
Beroende på dina förkunskaper kan det vara tufft att börja programmera styrsystem till maskiner som första projekt. Det enda styrsystem jag har programmerat var till en servo som styrdes av en mikrodator, där använde vi C. Kan inte uttala mig om hur styrsystem i allmänhet brukar se ut, men i vårt fall blev det väldigt hårdvarunära programmering, d.v.s. räkning med binära tal osv.

Varken C eller C++ är optimalt som första språk att lära sig. Mycket att hålla reda på, och väldigt många nya begrepp. Vill du verkligen lära dig programmera skulle jag rekommendera att du börjar med något enklare projekt i Python, och när du känner att du har koll på grunderna kan du gå vidare till "svårare" språk.

Om det verkligen är så att du enbart vill programmera styrsystem så blir det en viss tröskel att ta sig över, du kommer behöva lära dig C eller C++ från grunden vilket tar tid.
Citera
2020-10-29, 10:10
Avstängd
Finns det bra utbildning på Coursera?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback