Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-25, 15:57
  #3085
Medlem
Om man vet om priset som nedan och sedan tittar på klipp så kommer man ju förundras om denna teknik verkligen är befogat för detta pris , om nu bilen körde mig utan att jag behöver göra något och kan till ex sova som tidsbesparing m,m kanske priset är befogat.

Och ja detta är en "Beta version " Vad vi vet hur den fungerar nästa år vet ingen,dock kommer vissa myndigheter lägga sig i efter sina utvärderingar.

Och då blir min fråga om nu inte myndigheterna kommer godkänna detta kan man då som kund reklamera sitt köp, och få tillbaka sina 10,000$ US ?


https://www.teslarati.com/tesla-fsd-...ate-elon-musk/

ByMaria MeranoPosted on October 22, 2020

Tesla’s Full Self-Driving price increase has been pushed to next Thursday, October 29, announced Elon Musk on Twitter. The price will increase from $8,000 to $10,000 will apply only to the US market for now.

Together with his update, Musk also announced that Tesla will be raising the price of FSD in other markets as the FSD beta release rolls out. “One week clock will start in other countries as beta is released,” he wrote. The Tesla CEO also noted that subscriptions, or “rentals” for the Full Self-Driving suite would be available next year.
Citera
2020-10-25, 17:50
  #3086
Medlem
Det är ju en intressant prispolitik att sänka priserna på fordonen och döda marginalerna, för att sedan höja priset på programvara med marginalkostnad lika med noll, som dessutom står och faller med testning och nätverkseffekt. Säkert genialiskt.
Citera
2020-10-25, 18:02
  #3087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Om man vet om priset som nedan och sedan tittar på klipp så kommer man ju förundras om denna teknik verkligen är befogat för detta pris , om nu bilen körde mig utan att jag behöver göra något och kan till ex sova som tidsbesparing m,m kanske priset är befogat.

Och ja detta är en "Beta version " Vad vi vet hur den fungerar nästa år vet ingen,dock kommer vissa myndigheter lägga sig i efter sina utvärderingar.

Och då blir min fråga om nu inte myndigheterna kommer godkänna detta kan man då som kund reklamera sitt köp, och få tillbaka sina 10,000$ US ?


https://www.teslarati.com/tesla-fsd-...ate-elon-musk/

ByMaria MeranoPosted on October 22, 2020

Tesla’s Full Self-Driving price increase has been pushed to next Thursday, October 29, announced Elon Musk on Twitter. The price will increase from $8,000 to $10,000 will apply only to the US market for now.

Together with his update, Musk also announced that Tesla will be raising the price of FSD in other markets as the FSD beta release rolls out. “One week clock will start in other countries as beta is released,” he wrote. The Tesla CEO also noted that subscriptions, or “rentals” for the Full Self-Driving suite would be available next year.
Sedan kommer såklart en försäkringsfråga om nu bilen kommer att "GARANTERA NÅGOT" I framtiden
om nu det blir en krock ?

Täcker din försäkring detta eller tar Elon smällen ?
Att som ägare av en Tesla och Aktieinnehavare så kan man såklart inte ha något negativ tanke om detta UNDER vi har fått ta del av "FSD".

Andra aktieägare som kanske inte har någon Tesla bil måste såklart börja fundera nu .?
Citera
2020-10-25, 18:56
  #3088
Medlem
Det som blir nöten att knäcka här är om vi kör i FSD mode som ex.

Om du har en TESLA och en RIKTIG FSD som kan köra dig över allt sova och vara på fyllan what so ever i baksätet, nu krockar bilen som sagt av en mystisk händelse människor dör m,m men du vaknar till nu och inser detta inferno.

Vem tar nu ansvaret ?

Du som sov litade på TESLAS FSD som inte gör ett misstag och kan ej bli skyldig !?
Tesla kommer då säga att det är föraren som ansvarar för allt som händer vid färd och nu kommer det såklart bli ditt eget fel ..

Och då är vi på ruta ett igen ?
FSD kan inte bli mkt bättre än idag då du måste sitta bakom ratten oavsett och övervaka din bil vid färd då TESLA aldrig kommer att ta något ansvar alls .. ?
Här kommer såklart ansvarsfrågan in..
Är det värt att betala dessa summor då du själv har ansvaret?
Citera
2020-10-25, 19:08
  #3089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Det som blir nöten att knäcka här är om vi kör i FSD mode som ex.

Om du har en TESLA och en RIKTIG FSD som kan köra dig över allt sova och vara på fyllan what so ever i baksätet, nu krockar bilen som sagt av en mystisk händelse människor dör m,m men du vaknar till nu och inser detta inferno.

Vem tar nu ansvaret ?

Du som sov litade på TESLAS FSD som inte gör ett misstag och kan ej bli skyldig !?
Tesla kommer då säga att det är föraren som ansvarar för allt som händer vid färd och nu kommer det såklart bli ditt eget fel ..

Och då är vi på ruta ett igen ?
FSD kan inte bli mkt bättre än idag då du måste sitta bakom ratten oavsett och övervaka din bil vid färd då TESLA aldrig kommer att ta något ansvar alls .. ?
Här kommer såklart ansvarsfrågan in..
Är det värt att betala dessa summor då du själv har ansvaret?

Hur fungerar det för Waymos förarlösa taxi i Phoenix? Är det föraren som sitter och kan ta över remote som är ansvarig?

Tesla lär starta sitt egna försäkringsbolag där man betalar ut för eventuella olyckor pga FSD. Och dom kommer tjäna mer än det kostar dom, genialt.

Betalar lätt för FSD även om det är jag som är ansvarig. Det kommer i slutändan vara säkrare med FSD än att köra själv.
__________________
Senast redigerad av Dristigheten 2020-10-25 kl. 19:11.
Citera
2020-10-25, 19:40
  #3090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Hur fungerar det för Waymos förarlösa taxi i Phoenix? Är det föraren som sitter och kan ta över remote som är ansvarig?

Tesla lär starta sitt egna försäkringsbolag där man betalar ut för eventuella olyckor pga FSD. Och dom kommer tjäna mer än det kostar dom, genialt.

Betalar lätt för FSD även om det är jag som är ansvarig. Det kommer i slutändan vara säkrare med FSD än att köra själv.
Waymo kör i någon stad ja med begränsad hastighet 30-50 km/h.

Hur ska Tesla tackla detta då utanför storstäder med betydligt högre hastigheter ?

Att du gissar och kommit iden att Tesla skulle sätta upp eget försäkringsbolag ?
Ja varför inte,men i nuläget finns det inte .

Att du ansvarar "LÄTT" för vad som kan hända vid ev krock ?
Är det så här Tesla personer resonerar ?

Du har som något jävla hat inom dig om andra som vill belysa vissa saker, och passar det inte är personen CP alt Utvecklingstörd ?

Är det framgångsrikt att försöka Clowna ner andra för att vi har lite andra åsikter än dig ?
Citera
2020-10-25, 20:34
  #3091
Medlem
libbens avatar
Intressant att man märker hur mycket okunskap det är i tråden. Dödsfall som dras upp som har inget med nya FSD att göra.

Teslas autopilot har räddat fler bilar från att krocka än att folk har krockat.

Har sett några timmars FSD material nu. Helt galet hur bra det redan är med de få milen som finns från deras testpiloter, Givet att de haft data från AP som underlag och det är över 3 miljarder miles som de har från tidigare som grund. Men FSD som Elon kört runt med och sina testpiloter innan de släppte betan kan inte varit många miljoner mil irl.

Min reflektion när jag tittar på FSD videona som är släppta nu sedan fredags och under helgen är att jag trodde vi skulle ha denna nivå kanske om några år. Men det man ser nu är helt galet bra. Varenda korrigering en testförare av FSD görs så analyseras det av AI Dojon som sedan skapar nya iterationer av hur man bemöter situationer.

Mäktigt imponerande. Jag är inte en av dem som tror på robottaxis inom något år. Skulle det komma så är det inom begränsande zoner i usa med några kreativa upplägg om att få den bollen i rullning. Ser det redan framför mig att någon stad får denna funktion där bilarna har automatisk super chargers laddstationer med robotormsarmen typ samt att de kanske kör med robotpiloter som övervakar varje taxis färd första testperioderna som kan ta över, varje övertag kommer loggas och analyseras för att få ny itteration i Dojon osv.

Sjukt hur snabbt detta gått. Elon är inte mänsklig. Det han presterar med sin kreativa sida och satsat alla sina tillgångar på spacex och tesla. Galet. Elon kommer förändra världen till det bättre och det kommer gå snabbare när bollen är i rullning på större skalan. Misstänker att det tar fart ordentligt om säg 5-7 år. Sedan går det inte stoppa.
Citera
2020-10-25, 22:14
  #3092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Waymo kör i någon stad ja med begränsad hastighet 30-50 km/h.

Hur ska Tesla tackla detta då utanför storstäder med betydligt högre hastigheter ?

Att du gissar och kommit iden att Tesla skulle sätta upp eget försäkringsbolag ?
Ja varför inte,men i nuläget finns det inte .

Att du ansvarar "LÄTT" för vad som kan hända vid ev krock ?
Är det så här Tesla personer resonerar ?

Du har som något jävla hat inom dig om andra som vill belysa vissa saker, och passar det inte är personen CP alt Utvecklingstörd ?

Är det framgångsrikt att försöka Clowna ner andra för att vi har lite andra åsikter än dig ?

Du tar väl ansvar för om du krockar med din bil i dagsläget utan FSD, eller hur?

Nej, inget hat, men är så oändligt trött på hur man kan mata er med information som motbevisar ert gnäll gång på gång och ändå så fortsätter ni sträcka er efter halmstrån.

FSD (som ingen av er trodde skulle existera i år) är ute med full fart och visar hur sjukt effektiv den är för att vara en early release beta. Det finns timmar av videoinspelningar ute, men det är så klart inget ni orkat kolla upp innan ni börjar snacka et sörja.

Alla kvartalsrapporter och leveranser pekar på 40% årlig tillväxt i framtiden, men inte ens dom enkla siffrorna bemödar ni att sätta er in i.

Det är det som gör er till utvecklingsstörda cpn. Ni klarar inte ens på det enklaste sättet ta till er information, svart på vitt, även om ni matas med den.
Citera
2020-10-26, 08:43
  #3093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Vad spelar det för roll för FSDen menar du? Den klarade ju uppenbarligen av att lösa ut situationerna utan att hon behöver ingripa.

F.ö stänger fordonet ner FSD-mode om du inte rör vid ratten var 10:nde sekund.

Tesla har levererat en FSD-beta som uppenbarligen levererar, så nu är det enda ni kan anmärka på att föraren inte har händerna på ratten. Erkänn bara att ni hade fel och att vi hade rätt. Det börjar bli patetiskt.
Den gången ja, vad händer nästa gång när Teslan inte reder ut situationen? Det är en beta, Tesla säger själv att man ska hålla båda händerna på ratten och vara beredd på att bilen kan "may do the wrong thing at the worst time", att köra en bil med denna mjukvaran innebär att man måste vara mer uppmärksam än man normalt sett är, som om du hade en person i bilen som övningskör för första gången i sitt liv.

Att nudda ratten var 10e sekund är inte att vara beredd att reagera när som helst..

Vad som troligtvis händer med aktiekursen om en oskyldig gångtrafikant blir påkörd av en sån här Tesla i FSD behöver jag väl inte förklara för dig? Även om det blir testförarens ansvar kan det bli långdragna rättsprocesser. I fallet med Uber var det ändå en anställd som misskött sig, det blir krångligare när man skickar ut den här betan till vilken youtuber som helst utan krav på utbildning.

Det faktum att Tesla gått ut och börjat varna folk för att dom ska ta ifrån dom betan om dom gör något dumt visar på att dom är rädda för en olycka ska ske, med all rätt.

Problemet är alltså först och främst att många av de som kör runt med FSD betan tror att dom har en självkörande bil, när inte ens Tesla påstår det. Samtidigt kan man inte klandra dom när dom betalat dyra pengar för en självkörande bil som skulle funnits nu, men i själva verket ligger många år framåt, i en väg kantad med många problem och nedslag.
Citera
2020-10-26, 10:04
  #3094
Medlem
libbens avatar
Jag misstänker att de flesta teslaägare är väl införstådda i Autopilot samt FSD och vad som gäller.

Faktum kvarstår. Färre har dött per miles körd med autopilot än utan. Det är fakta, det dör mer folk utan AP. Siffrorna kommer se ännu bättre ut när väl FSD är utrullat. Kommer någon skadas eller rentav dö? Troligen. Dock kommer färre dö i en Tesla med AP/FSD än utan.
Citera
2020-10-26, 10:12
  #3095
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Jag misstänker att de flesta teslaägare är väl införstådda i Autopilot samt FSD och vad som gäller.

Faktum kvarstår. Färre har dött per miles körd med autopilot än utan. Det är fakta, det dör mer folk utan AP. Siffrorna kommer se ännu bättre ut när väl FSD är utrullat. Kommer någon skadas eller rentav dö? Troligen. Dock kommer färre dö i en Tesla med AP/FSD än utan.
Var kan man läsa den statistiken?
Citera
2020-10-26, 10:43
  #3096
Medlem
libbens avatar
Tesla publicerar själva siffror.
https://www.tesla.com/VehicleSafetyReport

För övrigt, vad händer med kursen i frankfurt. Verkar som Tesla går nedåt lite. Jag är beredd på att köpa in mig. Frågan är om man ska låta pengarna ligga tills valet är över i usa och då kliva in eller kliva in nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback