2020-10-25, 22:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Fy fan. Jag missade måndagens "Utredningen" och kikade på avsnitt 4 nu, där de hittar ben, kläder och huvud. Fy fan för att i hjärtat av en sån utredning. Obegripligt. Man är så jäkla tacksam för dessa dykare, hundar, poliser och utredare. Förutom det: rättegången som verkade vara vidrig. Det räckte mer än väl att läsa liverapporteringen. Hade aldrig velat vara där.

Ja utan hundarna , och sen Torben Vang, hade de nog aldrig hittat hela Kim.

Läste du mitt inlägg om hundarna (Ben och Cross) hundförarna och en del av dykarna spelade sig själva.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2020-10-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja utan hundarna , och sen Torben Vang, hade de nog aldrig hittat hela Kim.

Läste du mitt inlägg om hundarna (Ben och Cross) hundförarna och en del av dykarna spelade sig själva.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Åh. Jag satt och undrade just det. Tack. Det hade jag missat. Det gör det hela såå mycket bättre.
Citera
2020-10-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det känns inte så speciellt lockande att fylla det där svinets fickor. Är inte frun konstnär?. Dom brukar väl ha en brokig följarskara.
Jo, hon är konstig . Hon illustrerar lite bl.a barnböcker har jag för mig. Och skriver knepiga texter om död och martyrer och helgon. Rymden, gud och kosmonauten Juri. Och över alltsammans doftar det äpplen. Fritt uppfattat av mig. Det ligger utlagt i tråden. Om du använder sökfunktionen uppe till höger kan du nog finna det.

Men jag tycker ju inte hon är någon jättemegafon för Madsen trots att hon är någon politisk aktivist som flytt från Ryssland.
Så jag tror att det är de specialintresserade som läser på hennes Fb. Och jag tror inte det hon skriver tilltalar allmänheten.
Det är nog en rätt smal nisch hon befinner sig i.
Citera
2020-10-25, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag hängde inte upp mig på själva innehållet och jag menar inte att märka ord.
Men Madsen är en sexualsadistisk mördare och inte en sadistisk mördare. För mig är det två olika mördare/profiler. För övrigt håller jag ju med dig.
Och?

Jag har fortfarande inte skrivit ett dugg om det i inlägget du diskuterar?

Jag skrev om hur han hotar och tar gisslan.

Att han sen är en sadistisk och pervers fara för allmänheten är givet. OM han lyckats fly.

Vad nu två profiler har med saken att göra.
Det är samma Madsen oavsett.
Citera
2020-10-25, 23:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är möjligt. Men nå ut till de stora massorna? Det är ju de som intresserar sig för hennes Fb.
Vi får väl se när boken kommer. Det svider att man måste köpa den.
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det känns inte så speciellt lockande att fylla det där svinets fickor. Är inte frun konstnär?. Dom brukar väl ha en brokig följarskara.
Det är ingen bok. Alla förläggare är tillräckligt intelligenta att de inte vill trycka hans alster.

Finns inte en chans att jag skulle spendera en enda krona på Jenny Curpen och Peter Madsen.

Den som ville skriva en professionell artikel var Kim.
Inte fan i helvete bidrar man med pengar till den som huggit knivar i henne, skurit av hals och huvud.

Skulle inte ta i Lundins bok heller, inte ens med en tång.

Madsens utkast till en bok diskuteras i serien de hemliga inspelningarna.
Och utkast har förkastas. Det var inget speciellt alls.

Madsen har skickat dem till Linnemann och Rättspsykiatrikern Day Poulsen har läst för analys.

Laddar hon upp ska jag dock läsa.
Senast redigerad av develi 2020-10-25 kl. 23:18.
Citera
2020-10-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och?

Jag har fortfarande inte skrivit ett dugg om det i inlägget du diskuterar?

Jag skrev om hur han hotar och tar gisslan.

Att han sen är en sadistisk och pervers fara för allmänheten är givet. OM han lyckats fly.

Vad nu två profiler har med saken att göra.
Det är samma Madsen oavsett.
Vi pratar nog förbi varandra.

Madsen är en sexuell predator. Jag tror inte han är farlig för övrigt.
Han kände sig nog trängd när polisen omringade bilen men han brukade inte våld varken mot chauffören eller polisen.
För mig är det skillnad på en sexualsadistisk mördare och en sadistisk mördare (sadistisk allmän mördare) eftersom de har olika motiv.
Men vi ska kanske tala om det någon annan gång och inte sent en söndagsafton.
För övrigt höll jag med dig. Det var nyansen, valören mellan en sadistisk sexualbrottsling och en sadistisk mördare jag undrade över. Inte så viktigt. Nästa ämne.
Citera
2020-10-26, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi pratar nog förbi varandra.

Madsen är en sexuell predator. Jag tror inte han är farlig för övrigt.
Han kände sig nog trängd när polisen omringade bilen men han brukade inte våld varken mot chauffören eller polisen.
Som psykopat och mördare kan han inte delas upp i två delar.
Varken i normal vs temporärt ond, varken god och nåt tillfälligt sjukt som kan botas eller som du gör nu:
Ofarlig i situationer som inte är sexuella.
.
Nu behövde han inte ta till våld för att de släppte ut honom - vilket var helt korrekt.
Han var i behov av en levande psykolog.

Hade han inte blivit utsläppt så hade han hamnat i ett nytt läge och hade kunnat hota med att skada henne.

Och skadat henne.

Han har visat sin potential för via mordet på Kim.
Att tro att en psykopat utan samvete och som mördat är ofarlig är rejält naivt.

Speciellt en som vill fly.

Det var nog vad Herstedvester fick erfara, de hade sänkt garden pga olika omständigheter och Madsen hade väl framställt sig som en kramgo huskatt..
Citera
2020-10-26, 00:41
Medlem
Citat:
Som psykopat och mördare kan han inte delas upp i två delar.
Varken i normal vs temporärt ond, varken god och nåt tillfälligt sjukt som kan botas eller som du gör nu:
Ofarlig i situationer som inte är sexuella.
.
Nu behövde han inte ta till våld för att de släppte ut honom - vilket var helt korrekt.
Han var i behov av en levande psykolog.

Hade han inte blivit utsläppt så hade han hamnat i ett nytt läge och hade kunnat hota med att skada henne.

Och skadat henne.

Han har visat sin potential för via mordet på Kim.
Att tro att en psykopat utan samvete och som mördat är ofarlig är rejält naivt.

Speciellt en som vill fly.

Det var nog vad Herstedvester fick erfara, de hade sänkt garden pga olika omständigheter och Madsen hade väl framställt sig som en kramgo huskatt..
Kramgo huskatt
Det kan mkt väl visa sig i framtiden att du har rätt.
Men hitintills finns det ingenting bakåt som tyder på att han är en våldsverkare.
Däremot sexualsadistisk lustmördare.
Självklart håller jag med om att det är ett väldigt allvarligt brott att hota tjänstemän och även civilpersoner.
Citera
2020-10-26, 00:43
Medlem
Varför ska interner hålla på med pyssel och verkstad och annat skit.

Fattar inte. Det är dagisverksamhet.

Hur svårt ska det vara att bara hålla dem inlåsta i cellen 23 timmar om dygnet, skicka in mat ibland och ge dom en timme om dagen på rastgården under översikt av vakter.
Citera
2020-10-26, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Kramgo huskatt
Det kan mkt väl visa sig i framtiden att du har rätt.
Men hitintills finns det ingenting bakåt som tyder på att han är en våldsverkare.
Däremot sexualsadistisk lustmördare.
Självklart håller jag med om att det är ett väldigt allvarligt brott att hota tjänstemän och även civilpersoner.
Ja eller nån maskot.

Det är så att jag redan har rätt när det kommer till psykopater som mördat.
Ingen av dem ska tolkas ofarliga. Det tänket ska öht inte finnas inom KV heller.

Han använder instrumentellt våld för att uppnå någonting. Vid behov som rymning eller av lust.

Finns absolut ingen som ser en sån som ofarlig bara för att det inte gäller sexuell situation
Hela tiden får en intervjuare, profilerare, agenter vara på sin vakt gällande sexualsadistiska mördare.
Övervak, larm, har ryggen fri mot dörren.

Varför tror du han har övervakade besök?
Senast redigerad av develi 2020-10-26 kl. 00:59.
Citera
2020-10-26, 01:33
Medlem
Citat:
Ja eller nån maskot.

Det är så att jag redan har rätt när det kommer till psykopater som mördat.
Ingen av dem ska tolkas ofarliga. Det tänket ska öht inte finnas inom KV heller.

Han använder instrumentellt våld för att uppnå någonting. Vid behov som rymning eller av lust.

Finns absolut ingen som ser en sån som ofarlig bara för att det inte gäller sexuell situation
Hela tiden får en intervjuare, profilerare, agenter vara på sin vakt gällande sexualsadistiska mördare.
Övervak, larm, har ryggen fri mot dörren.

Varför tror du han har övervakade besök?
Han besöks väl framförallt av kvinnor.
Men mest är det nog pga. flyktrisken ( planering medelst teckningar och skrivna meddelande mellan besökande och intagen tex, kan ju också vara pga av lyckad insmuggling av ngt.).
Självklart kan man inte lita på någon livstidsdömd mördare. Och ingen har påstått att han är ofarlig.
Hade han haft ett riktigt vapen hade han kanske använt det mot poliserna. Svårt att skjuta med en attrapp eller pekfingret. Men i Madsens profil finns det inget bakåt om att han uppvisat något våldsamt beteende. Förrän lustmordet på KW. För nuvarande är han en sexualsadistisk lustmördare. Och framtiden lär utvisa hur det är med det andra. Ofarlig är han definitivt inte. Det har han bevisat med flyktförsöket. Och mordet såklart.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-10-26 kl. 01:55.
Citera
2020-10-26, 03:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Han besöks väl framförallt av kvinnor.
Men mest är det nog pga. flyktrisken ( planering medelst teckningar och skrivna meddelande mellan besökande och intagen tex, kan ju också vara pga av lyckad insmuggling av ngt.).
Självklart kan man inte lita på någon livstidsdömd mördare. Och ingen har påstått att han är ofarlig.
Hade han haft ett riktigt vapen hade han kanske använt det mot poliserna. Svårt att skjuta med en attrapp eller pekfingret. Men i Madsens profil finns det inget bakåt om att han uppvisat något våldsamt beteende. Förrän lustmordet på KW. För nuvarande är han en sexualsadistisk lustmördare. Och framtiden lär utvisa hur det är med det andra. Ofarlig är han definitivt inte. Det har han bevisat med flyktförsöket. Och mordet såklart.
Jens F är knappast en kvinna.
Citat:
Hade han haft ett riktigt vapen hade han kanske använt det mot poliserna.
Det där är helhetssyn på en en psykopat som mördat, att han är en högriskintern.
Senast redigerad av develi 2020-10-26 kl. 03:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in