Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-23, 06:09
  #17293
Medlem
Biden erkände väldigt tydligt att oljan ska bort.

Trump; “Will you remember that, Texas? Will you remember that Pennsylvania? Oklahoma? Ohio?”

Ohio blir Trumps, likaså Oklahoma. PA ser tight ut, men efter kvällens debatt lär siffrorna stiga för Trump.
2020-10-23, 06:10
  #17294
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Nate Silver är en grym twittrare. Kika in honom om ni inte redan har gjort det. Denna tweet föll mig särskilt på läppen:



https://twitter.com/NateSilver538/st...58871731830785

Den som tror att Trumps bas har ökat med ~20 miljoner på 4 år måste gå på tunga droger, eller heta Nixter. Jag har förövrigt inte uteslutit att Trump flyr landet...folk är liksom beredda på att stå i kö upp till 10 timmar på vissa ställen bara för att få lägga sin röst.
Att han flyr landet har jag faktiskt inte tänkt på... Det vore ganska kul. Kanske det finns något Trump-hotell i något lämpligt land som han kan bosätta sig i. Belize kanske? Trump och McAffee blir säkert vänner på nolltid.

Men det spelar för mig egentligen ingen roll var han tar vägen bara han blir maktlös och man slipper höra om honom igen.

Jag insåg just att vi tyvärr troligen kommer plågas av hans twitter så länge han lever.
2020-10-23, 06:14
  #17295
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Nate Silver är en grym twittrare. Kika in honom om ni inte redan har gjort det. Denna tweet föll mig särskilt på läppen:



https://twitter.com/NateSilver538/st...58871731830785

Den som tror att Trumps bas har ökat med ~20 miljoner på 4 år måste gå på tunga droger, eller heta Nixter. Jag har förövrigt inte uteslutit att Trump flyr landet...folk är liksom beredda på att stå i kö upp till 10 timmar på vissa ställen bara för att få lägga sin röst.
Påminn mig, hur rätt hade han 2016?
2020-10-23, 06:15
  #17296
Avstängd
wwrs avatar
The Guardian gör en artikel om vad de kallar en "forskare" (dåre) som säger sig ha loggat in på Trumps Twitter med lösenordet "maga2020".
https://amp.theguardian.com/us-news/...rcher-password

Jag tror de som hjälper presidenten med data har starkare lösenord. Bara den vanliga smutskastningen av Trump.

(Fast när The Guardian publicerade det lösenord Assange givit dem i förtroende så ledde detta till att informatörer mördades, har det hävdats.)

Det brukar gå att logga in på @guardian med "fakenews" sägs det.
2020-10-23, 06:23
  #17297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
The Guardian gör en artikel om vad de kallar en "forskare" (dåre) som säger sig ha loggat in på Trumps Twitter med lösenordet "maga2020".
https://amp.theguardian.com/us-news/...rcher-password

Jag tror de som hjälper presidenten med data har starkare lösenord. Bara den vanliga smutskastningen av Trump.

(Fast när The Guardian publicerade det lösenord Assange givit dem i förtroende så ledde detta till att informatörer mördades, har det hävdats.)

Det brukar gå att logga in på @guardian med "fakenews" sägs det.

TheGuardian är som våran DN - fake news rakt igenom. Ingen tidning att ta på allvar.

Två-faktor-auktorisering visar att "forskaren" ljuger.
2020-10-23, 07:31
  #17298
Avstängd
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Trump/clinton metoden?Trump ligger under i Wisconsin med dubbelsiffrigt.

Tar du diverse psykofarmaka?

(Ser fram emot att bli kallad för kommunist,vänsterpack eller annat ad-hominem av dig)


Enligt vem, polls?
Tom enligt dina polls ligger han under "mindre" än 2016 och som vi vet hade dom fel.

Nu kommer ju även polls som visar att Trump defacto leder Wisconsin, tror det kommer ut fler.
https://www.thetrafalgargroup.org/news/wi-pres-0820/
2020-10-23, 07:32
  #17299
Avstängd
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Men Nixter din tomte.. du vet ju inte hur folk har röstat?

Du vet bara vilken partitillhörighet de angav när de registrerade sig.
Dessutom redovisar du inte den grupp som inte angivit partitillhörighet.

Kort sagt.. du fattar noll och spekulerar på fabulerad förståelse.

Alla dina små spekulationer blir därmed värdelösa.

Du kommer att bli förvånad av valresultatet. Tillsammans med alla andra tomtar som hejar på clownen.

Trump support bland Republikaner är bland det starkaste någonsin uppmätt. Du påstår att de i smyg inte gillar Trump. Good luck with that idea 🙂

...Som du kanske läst finns stora chanser att Trump tagit en större andel latinoröster i Florida, mycket pekar på detta. Dessa kan mycket riktigt vara registrerade Demokrater alt undecided. De ligger inte med i de redovisade siffrorna.
__________________
Senast redigerad av Nixter 2020-10-23 kl. 07:40.
2020-10-23, 07:45
  #17300
Avstängd
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Det är mycket snack här om att Clinton förlorade för att hon var så oerhört hatad. Hon hade trots allt en hel del som talade för henne också, t.ex kunde hon bli den första kvinnliga presidenten i historien och hon hade betydligt mycket mer entusiasm på sina rallies än vad Biden haft under denna valrörelse.

Frågan är om Biden är en så mycket bättre kandidat? Ja, han är mer respekterad än Clinton men samtidigt framstår han som en svag, förvirrad halvdement 80åring. De som ogillade Clinton för att hon var en falsk, korrupt och elitistisk etablissemangspolitiker lär ju heller inte tilltalas av Biden. Om vi dessutom väger in att en röst på Biden troligen är röst på Kamala Harris så sjunker attraktiviteten ytterligare. Tror ni Kamala hade vunnit heads up mot Hillary om valet stod mellan dessa två? Det gör inte jag.

Min magkänsla är att de som röstade på Trump 2016 är mindre benägna att rösta annorlunda i år än de som röstade på Demokraterna. Trump har ju trots allt överpresterat sett till hur världen trodde det skulle gå om han vann valet. Det blev inget världskrig, ekonomin gick strålande fram tills corona. 54% upplever att de har det bättre idag jämfört med för fyra år sedan, trots pandemin.

Däremot tror jag att en liten del av de som 2016 röstade på Clinton väljer att att rösta på Trump i år, alternativt inte röstar alls, för att de blivit desillusionerade över riktningen det demokratiska partiet tagit. De ogillar de vänstertotalitära tendenserna som smugit sig in i partiet.
#Walkaway-rörelsen är ett exempel på det

Amerikaner gillar underdogs och media och big tech har sett till Trump framstår som en sådan trots att han är en sittande president.

En mycket bra analys, även exakt detta vi ser hända just nu där rösterna börjat redovisas. Media och polls väljer dock att inte rapportera kring det.

Trump gjorde för övrigt mycket bra intryck i debatten inatt.
2020-10-23, 07:49
  #17301
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Att han flyr landet har jag faktiskt inte tänkt på... Det vore ganska kul. Kanske det finns något Trump-hotell i något lämpligt land som han kan bosätta sig i. Belize kanske? Trump och McAffee blir säkert vänner på nolltid.

Men det spelar för mig egentligen ingen roll var han tar vägen bara han blir maktlös och man slipper höra om honom igen.

Jag insåg just att vi tyvärr troligen kommer plågas av hans twitter
så länge han lever.
Hans husse fixar nog en datja i Sotji åt han, full med ryska horor. Det blir fint. Så slipper han bli utlämnad till amerikanska domstolar
2020-10-23, 07:57
  #17302
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Säkerligen.
Har också fått känslan av att Obama triggar Trump väldigt mycket, ingen kan väl glömma det löjliga Trump höll på med när han konspirerade kring att Obama inte är född i USA. Ska bli kul att se hur Trump agerar i nattens debatt.

Och hans mycket underliga svammel efter hans besök hos Obama
Den politiska världsmästaren Humle i ett av sina mest lysande uttalanden.
“I don’t want to speak for him, but I believe he would’ve gone to war with North Korea.
I think he was ready to go to war.
In fact he told me he was so close to starting a big war with North Korea,”
2020-10-23, 07:59
  #17303
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hans husse fixar nog en datja i Sotji åt han, full med ryska horor. Det blir fint. Så slipper han bli utlämnad till amerikanska domstolar

Kan han sitta bredvid Snowden med en stänkare och prata konspirationer och deep state
2020-10-23, 08:09
  #17304
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Många väljer trots allt att rösta på Republikanerna för att Trumps politik till viss del varit bra för dem.
Amerikanerna röstar inte på en världsledande utan på en president för USA.
Vi som inte lever i USA kan förfasas över att Trump är dålig för oss och världen medan amerikanerna bara vill ha det bra själva.

Jag tror inte Trumps politik är så dålig för USA, men Trump själv är en usel person och därmed en usel president.
Du kan alltså inte skilja sak från person. Om Trumps politik är bra för amerikanerna spelar det ingen roll om hans personlighet är tilltalande eller ej. Det finns många exempel genom historien på briljanta ledare som varit burdusa, otrevliga, sura och hånfulla.

Att vara otrevlig är inte detsamma som att vara inkompetent. Och att vara trevlig är inte detsamma som att vara kompetent. Titta på Obama. Alla älskar hans personlighet men kan inte säga något om vad han åstadkom, förutom Obamacare som gjort sjukvården svindyr för låg- och medelinkomsttagare. I övrigt nada. På 8 år.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback