2020-10-22, 17:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Greta väcks från de döda av Bonniers.
Hon har fått ligga lågt medan EU brassar på CO2-produktionen med Coronapaketen. Men nu tar man fram ungen igen.

Soros-agenten Luisa Neubauer släpper aldrig Greta ur sikte när det är jobb på gång. Men detta kanske betraktas som skyddad miljö.
Citera
2020-10-22, 17:32
Medlem
Jango-fetts avatar
Heja Greta! Du har mitt stöd
Citera
2020-10-22, 17:40
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Visar tydligt på döende gammelmedias desperation.
Det brukar beskrivas som ”modigt” när PK har samma åsikt som alla andra PK. Denna gång vill jag nog ändå använda det begreppet då DN faktiskt gamblar med sin affärsmodell, speciellt med tidigare katastrofaktivism inom affärsvärlden i åtanke. Det brukar inte gå så bra.

Fast... Kanske är ”korkat” ordet jag söker, inte ”modigt”. Jo, så är det nog.
Citera
2020-10-22, 17:46
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Och om Wolodarski tar Gretas roll som miljöaktivist så blir det ännu bättre för DN. Ett år helst.

Kan Jimmie Åkesson får bli chefredaktör en dag? Det skulle kännas jämställt.
Citera
2020-10-22, 17:50
Medlem
madchances avatar
Greta är bara ett barn.

Är man seriöst intresserad av koldioxidutsläppen så är det självklart bättre att ha en expert som chefredaktör för en dag istället för ett barn? Och då menar jag inte en "expert" utan en riktig sådan.
Citera
2020-10-22, 18:10
Medlem
Gudochhanssons avatar
Det blir ett intressant nummer tror jag, om hon får det stöd hon behöver som icke-professionell utgivare. Greta säger ju: "

– Jag tänker mig inte så många opinionstexter och katastrofbeskrivningar, snarare många granskningar som visar hur verkligheten ser ut, var vi befinner oss just nu och som djupgående förklarar klimatkrisen. Och intervjuer med personer som har mycket kunskap, till exempel forskare, säger Greta Thunberg."

Alla man-kärringar som inte orkar läsa texter och reflektera över dem kommer att få sig en näsbränna.
Citera
2020-10-22, 18:22
Avstängd
Se där, ett utmärkt exempel på hur man kan speciallära upp personer till makt, nu är det Greta för en dag, men vi har många rasifierade och muslimer som har en heltidstjänst att gå bredvid och läras upp. Det blir mums för destrueringen av vita rasistsverige när de skapar fördelar för sina egna.
Citera
2020-10-22, 18:24
Avstängd
Men vad fan är det verkligen nån som bryr sig om det där ostmongot än? Är hon inte Yesterdays hero så det bara visslar om det?
Citera
2020-10-22, 18:29
Medlem
Tragiskt att de fortsätter att utnyttja ett sjukt barn i egen vinning!
Flickstackarn är så förjävligt toppstyrd av pengarkåta ansvarslösa föräldrar, pr-folk osv, pengaflödet har sinat med covid intåget och nu är man desperat för att lyfta fram den lilla stackaren till varje pris.
För i helvete, hon klarar ju inte av att svara på frågor om hon inte har regi.
Det är förbjudet med barnaga i sverige, men brutal misshandel är tydligen tillåtet.
Citera
2020-10-22, 18:30
Medlem
leddans avatar
Jaaa, Sverige och dess officiella media levererar, det måste man ge Vingmuttern! Ständiga skrattanfall, får ont i magen....
Citera
2020-10-22, 18:44
Medlem
En liten standardhöjning men ack så liten. Wolodarski har ju varit en katastrof som för ned DN till slasknivå nästan som AB eller Expressen.
Citera
2020-10-22, 18:50
Medlem
Lite nyfiken på vad hon faktiskt kommer göra. Utöver det väntade: Morgonmöte, rundtur, äta lunch, skriva en ledare om klimatet (&DN möjligtvis).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback