2020-10-22, 15:54
Medlem
WOW!!!! Trump krossar Biden, inte konstigt egentligen har går ju i en helt annan viktklass... ....

Precis nu kom Rasmussen Reports med en ny OU, period 19--21 oktober. Den utvisar job approval 52% för Trump och 48% disapproval.

IBD/Tipp kom med nya siffror, period 17--21 oktober och den ger Biden 50% mot Trumps 46%.

Endast 4% ledning, det svänger mer och mer över till Trumpvinst faktiskt.

Men vad är sanning??? Är det något vi själva skapar, ingen här är objektiv som det verkar.
2020-10-22, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Florida Update
Republikanerna fortsätter äta "Gapet" sedan early voting startade igår.
Man har nu lyckats prestera 93.521 fler röster än Demokraterna på IPEV...

Trycket fortsätter. Som noterat, Florida ser otroligt starkt ut!

Väldigt var du har bra koll. Du är den mest optimistiske här om Trumpvinst, jag är själv mycket osäker, det ser ju väldigt blått ut på dom flesta ställena.

Men Trump rycker närmare för varje dag, det kan även jag utläsa.
2020-10-22, 16:09
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/UBY4ig7SPm8

Tim Pool diskuterar dagens nyheter kring Biden.
2020-10-22, 16:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Lyssna till vetenskapen, jo den har man hört ;-)

North Carolina Update

Tar vi NC och jämför nu med 2016 så gäller följande:

Demokrater = 1 038 752 (42,62%)
Republikaner = 691 174 (28,36%)
Demokraterna leder med: +347 578

2016 när Trump vann NC med 3,8 procentenheter, så hade demokraterna en ledniing när IPEV slutade med 310 000 röster.

Republikanerna måste därför minska "Gapet" med ytterligare 37.000 rösters fördel för att komma ut starkare än 2016 i NC. Lägg på minnet att Trump vann med 3.8% där så förutom att 37.000 rösters övervikt på en vecka (tiden kvar på Early Voting) ter sig som görbart för Republikanerna så har de dessutom 3.8% fallhöjd från 2016.
Du vet inte hur det är i verkligheten, levande varelser följer inte din konstruerade logik. Och så är dte ju några delstater till, eller hur.
2020-10-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
https://www.politico.com/news/2020/10/22/hunter-biden-giuliani-hard-drive-431022

Här är en intressant genomgång om hela Hunter Biden historian som är lite mer nyanserad än:

-Träsk Biden är korrupt!!!111
eller
- Ryssarna håller på att ta över världen!!11

Men det är väl ingen här som är intresserad av en saklig och nyanserad världsbild
Ett exempel av många:

”Biden aides have strenuously denied any such meeting ever happened.”

Om detta hade varit sant hade man kunnat börja misstänka att det var något skumt med mejlet, men inga har naturligtvis ”strenuously denied” någonting utan vad de har sagt är att det inte fanns något sådant möte inbokat i Bidens kalender, vilket knappast är förvånande om mötet var av brottslig natur.

Alla andra insinuationer om att ”vi inte vet” om det är rysk disinfo är bara löjliga och felaktiga. Vi VET var laptopen kommer ifrån och hur och när den hamnade hos FBI.
2020-10-22, 16:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Varför ljuger du hela tiden? Som du mycket väl vet röstar lika många republikaner som demokrater i förväg.

Frågan är därmed:

varför är du en sån äcklig lögnare Nixter?

EDIT: Jag vet förstås att du är en äcklig lögnare för att du inte vill erkänna att Demokraterna leder i Arizona.

Du gör uppenbarligen ingen skillnad på poströster och In Person Early Voting (IPEV), vilket alla andra gör. Det är fler Demokrater som poströstar och i Arizonas fall fler Republikaner som lämnar sin röst tidigt, IPEV, det ser du ju också på länken jag gav dig, ledning från D är pga poströster inget annat.

...Men som sagt var lugn. Trump vinner ju Arizona tämligen enkelt, vi kan gå vidare till nästa stat.
2020-10-22, 16:31
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Du gör uppenbarligen ingen skillnad på poströster och In Person Early Voting (IPEV), vilket alla andra gör. Det är fler Demokrater som poströstar och i Arizonas fall fler Republikaner som lämnar sin röst tidigt, IPEV, det ser du ju också på länken jag gav dig, ledning från D är pga poströster inget annat.

...Men som sagt var lugn. Trump vinner ju Arizona tämligen enkelt, vi kan gå vidare till nästa stat.

Arizona gör ingen skillnad och då gör inte jag det heller.

Arizona har gått från toss-up till Demokrat de senaste dagarna...
2020-10-22, 16:33
Bannlyst
Så länge Trump vinner Florida och Pennsylvania så bör det vara lugnt. Trump har råd att förlora Iowa, Michigan och Wisconsin.
2020-10-22, 16:36
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Väldigt var du har bra koll. Du är den mest optimistiske här om Trumpvinst, jag är själv mycket osäker, det ser ju väldigt blått ut på dom flesta ställena.

....och just nu är siffran 96.000 och snabbt ökande. Demokraterna behöver nu nå ett "gap" om 749.000 för att slå Republikanerna på valdagen i Florida.
2020-10-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ett exempel av många:

”Biden aides have strenuously denied any such meeting ever happened.”

Om detta hade varit sant hade man kunnat börja misstänka att det var något skumt med mejlet, men inga har naturligtvis ”strenuously denied” någonting utan vad de har sagt är att det inte fanns något sådant möte inbokat i Bidens kalender, vilket knappast är förvånande om mötet var av brottslig natur.

Alla andra insinuationer om att ”vi inte vet” om det är rysk disinfo är bara löjliga och felaktiga. Vi VET var laptopen kommer ifrån och hur och när den hamnade hos FBI.

Jag vi VET att Hunter Biden tog tre apple laptops till en oauktoriserad datareperatör i en håla på andra sidan landet från hans hem, som dessutom råkar vara synskadad så han inte säkert kan säga vem som lämnade in den. Dessa glömmer Hunter sedan bort. Reparatören råkar dessutom vara ett Trumpfan, vilken otur! Han försöker dessutom inte kontakta Hunter Biden, trots att han uppenbart har han mailadress till honom. Nä han börjar istället gräva och gå igenom 30 000 mail för att sen kopiera mailen och den påstådda barnporren till sina egna hårddiskar innan han lämnar över dem till FBI.

En liten lustig notis här är att hårddiskarna i laptopsen som Hunter ska ha lämnat in är tillverkade efter datumet då de ska ha lämnats in hos reperatören. Detta kunde utläsas av serienumren för datorerna på det kvitto som ska bevisa att det var Hunter Biden som lämnade in laptopsen. Men det är ett sidospår.

Så ja vi VET verkligen med 100% säkerhet och utan det minsta tvivel på hur dessa laptops hamnade hos en synskadad Trumpsupporter.
2020-10-22, 17:18
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Arizona gör ingen skillnad och då gör inte jag det heller.

Arizona har gått från toss-up till Demokrat de senaste dagarna...

Ha ha, får du betalt för att obstruera mot verkligheten ?
2020-10-22, 17:22
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Florida Update
Nu är Republikanerna upp 102.190 röster i IPEV. Det går fort nu.

Se nedan...Ökningstakten i % visas som jämfört med 2016. Notera att en låg ökniingstakt på demokraterna kan tolkas som att dom inte dyker upp för att rösta, dvs samma sak som att ge Trump segern.

Demokratiska countys
Hillsborough now just D +1.9%
Pinellas R+4.1%
Miami-Dade D+1.9% (EXTREMT lågt detta skulle behöva explodera nu, tungt D fäste)
Palm Beach D+4.5%
Broward...enda som ökar rejält D +25.6%

Republikanska countys,
Hardee R +48%
Charlotte R +41%
Lee R +31%
Indian River R +38%
Collier R +38%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto