2020-10-20, 16:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Storstrøms möjligen som är splitternytt?

Och där satt han ju redan ett tag. Jag kommer inte ihåg längre, varför han flyttades till H-vester. Gör du det?
Citera
2020-10-20, 16:33
Medlem
Fittheligeandes avatar
Kan som ni säkert förstår inte läsa igenom hela tråden. Men kom man fram till något egentligt motiv?
Citera
2020-10-20, 16:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast straffet kommer också att bli förlängt. Det VET han, och nu lär han vara ännu mer rymningsbenägen. En person som Madsen, med sitt frihetsbehov - jag tänker t.ex. på hur han brukade gå till botten med Nautilus och vara ensam där för att få vara ifred, och för känslan att ingen kunde veta var han var - är det ju ännu värre att sitta i fängelse än för medel-Rasmussen.
Han tar risker och primärt tänkte han fly.
När ska du begripa att att vad han VET inte inkluderar normalt tänk som psykopat?
Han tänker kortsiktigt (dåligt konsekvenstänk, impulsiv) på samma gång som han förmår planera både mord och rymningar.

Men han kan ha haft nån mer orsak som plan B, om han nu inte trivs i Herstedvester.
Det var vad jag funderade på.
Citera
2020-10-20, 16:36
Medlem
Citat:
Och där satt han ju redan ett tag. Jag kommer inte ihåg längre, varför han flyttades till H-vester. Gör du det?
Han satt bara på vänt där. Det var väl meningen från början att han skulle dit han var nu, men att man väntade på en ledig plats (om jag minns rätt).
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
För att han manipulerade med vakten via brev. Nåt sånt.

Åkte han inte på stryk btw?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske Politigårdens Fængsel?
https://da.m.wikipedia.org/wiki/Politigårdens_Fængsel
https://www.dr.dk/nyheder/indland/torturkomite-tror-fejlagtigt-udskaeldt-faengsel-lukker-beslutning-sparket-til

Intressant, det kände jag inte ens till. Verkar ligga centralt i Köpenhamn!
Citera
2020-10-20, 16:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
För att han manipulerade med vakten via brev. Nåt sånt.

Visst ja! Den kvinnliga fängelsevakten som blev tokig i honom... Ja, men hon är ju inte kvar där, så då kan han ju komma tillbaka av den anledningen i alla fall.
Citera
2020-10-20, 16:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag tänker vilken jäkla tur att han inte hade något stickvapen, för då hade det nog slutat annorlunda.

Efter att jag såg dokumentären på D play, så blir jag inte förvånad längre. Där blev han ju otroligt aggressiv mot journalisten och rakt av hotade honom. Det verkar som han blir livsfarlig när han blir provocerad, tappar kontrollen eller/och sexuellt upphetsad. Det är därför det känns så osannolikt om han bara har mördat Kim. Det är ju en "one hell of a debut" om vi säger så.

Jo, ju hårdare han blir pressad ju farligare blir han tydligen. Konstigt om han inte gjort nåt galet nån gång, ja. Hela hans liv har ju varit drama och konflikter.
Citera
2020-10-20, 16:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst ja! Den kvinnliga fängelsevakten som blev tokig i honom... Ja, men hon är ju inte kvar där, så då kan han ju komma tillbaka av den anledningen i alla fall.
Se tillägg. Nån försökte väl peta ut ögonen på honom.
Citera
2020-10-20, 16:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Se tillägg. Nån försökte väl peta ut ögonen på honom.

Ja. Sannolikheten är dock stor att de två unga ligisterna är ute nu, eller flyttade till anstalter med lägre säkerhetsklassning. Jag tycker mig minnas att de inte var dömda till så långa straff.
Citera
2020-10-20, 16:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag såg inte heller det komma. Nånstans trodde jag inte han hade stake nog ärligt talat. En nördig sexualsadist. Han var nog lika förvånad som vi andra att det faktiskt lyckades, även om han inte kom så långt.

Vi får väl se vad det blir för fortsättning, men tillbaka till DET fängelset kommer han tydligen inte. Frågan är vilka alternativ det finns.
Det där begriper jag inte och gör mig mer förvånad än Madsens tilltag.

Hur i hela friden kan en med grav psykopati ihop med sadism och pervers läggning ses som nördig?

Det är den absolut farligaste kombinationen av förövare. Därav lustmördare, sadistiska seriemördare.

Det är därför högsta rådet i Danmark skriver om vilken högriskintern han är; fara för andras liv.
Citera
2020-10-20, 16:51
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ja, fast straffet kommer också att bli förlängt. Det VET han, och nu lär han vara ännu mer rymningsbenägen. En person som Madsen, med sitt frihetsbehov - jag tänker t.ex. på hur han brukade gå till botten med Nautilus och vara ensam där för att få vara ifred, och för känslan att ingen kunde veta var han var - är det ju ännu värre att sitta i fängelse än för medel-Rasmussen.

DET tror jag inte. Då skulle han aldrig komma ut ur fängelset mer. Det VET han. Och det skulle vara döden för honom, att inte ens kunna se fram emot frigivningen.
Han kommer aldrig att komma ut än då, så han skulle inte ha något att förlora på att återigen få uppleva en av sina sexualsadistiska fantasier. Det är möjligtvis få han har tagit i beräkningen att han skulle bli skjuten till döds då och få går han ju inte sitta och fantisera fritt. Sen tror jag att han är feg och rädd för att dö själv. Det går bra att åsamka andra döden, men han själv är nog alldeles för feg för det, innerst inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in