Citat:
Ursprungligen postat av
innocentblue
Jaha, ja då skall jag göra min egen definition eftersom alla andra gör det.
Att SJÄLV bestämma vad man tycker, tänker och tycker om är oftast mycket bättre än att låta andra göra det åt en, absolut!
Citat:
Ursprungligen postat av
innocentblue
Jag undrar för efter att jag började läsa om sex på FB så verkar mycket väldigt mer vanligt och betraktat som "normalt" (Inte BDSM etc.) än vad jag trodde. Att få göra sin speciella sex verkar också väldigt viktigt för många, viktigare än kärlek t.o.m. Så jag känner mig ovanlig nu.

All romantik och kärlek har försvunnit ur världen.

Du har verkligen ett passande nick, det måste jag säga.
Att gränserna flyttas fram hela tiden är nog porren och internets "fel". Att barn och ungdomar tidigare och tidigare får tillgång till porr online tror jag utgör en stor "risk" att många får en lite mer "avancerad" smak senare i livet.
Jag skriver med citationstecken för jag tycker inte att det
alltid innebär något negativt att man får en sexuell preferens som ligger utanför missionären med lampan tänd samtidigt som man frågar varandra om det är skönt.
Däremot är det ju alltid negativt om man tvingar sin sexualitet på någon som egentligen inte vill eller om ens preferenser innebär risk för ofrivilliga skador på någon annan och DEN risken är nog högre hos unga, framför allt killar, som inte riktigt mognat i huvudet än.
Det här innebär ju inte att romantik och kärlek försvinner.
Jag kan vara superromantisk mot min kvinna, komma med överraskningar, laga mat, bjuda ut, komma med presenter och blommor, uppmörksamma saker som är viktiga för henne osv osv samt känna en stark, stark kärlek till henne men samtidigt när dörren stängs till sängkammaren, ge henne både smisk och hård fysisk behandling om det är något vi båda tänder på.
I min värld är romantik och kärlek väldigt skilda saker från sex medan jag börjar misstänka att du väldigt intimt kopplar samman det med någon form av väldigt mjukt och rosenskimrande sex av lite mer "vaniljkaraktär"
Inget fel i sig, alla måste definiera sina egna preferenser och det är klart du kan hitta killar som gillar samma saker som du. Däremot undrar jag om du tänker på att "Att få göra sin speciella sex verkar också väldigt viktigt för många" som du säger gäller exakt lika mycket för dig?
Rymdkram