2020-10-09, 08:47
Medlem
jugbandbluess avatar
inga uppgifter om vem BO var?
Citera
2020-10-09, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
inga uppgifter om vem BO var?
Det va på efterlyst igår. Kommer inte ihåg namnet men kolla på viafree så kan du se gårdagens avsnitt där.
Citera
2020-10-09, 14:52
Medlem
http://www.gp.se/1.35305363

Citat från artikeln.
” Polisen har inga som helst spår efter den eller dom som knivhögg en småbarnspappa i 40-årsåldern till döds i Hisings Backa häromkvällen.
– Det här är ett svårförklarat brott, något av ett mysterium, säger kommissarie Jarl Winqvist, som leder utredningen.”

” På Friedländers gata, bara ett hundratal meter från sin bostad, blev han attackerad med flera hugg mot bröstet. Mannen avled senare på sjukhus.”

” Enligt polisen är den mördade mannen i 40-årsåldern en ostraffad familjefar, med fast jobb.

– Han är av allt att döma en helt oförvitlig person. Vi kan inte se något motiv till den här händelsen. Det är det som är det hemska, betonar förundersökningsledaren.”
Senast redigerad av Mr.Gil.Grissom 2020-10-09 kl. 14:55.
Citera
2020-10-09, 15:02
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Media gillar ju att använda "Småbarnspappa" för att få folk att framstå som oskyldiga snubbar med småbarn. Säger inte att BO var kriminell just pga den benämningen dock.

Men undrar fan om det inte är nån av tjackisarna ändå
Citera
2020-10-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Media gillar ju att använda "Småbarnspappa" för att få folk att framstå som oskyldiga snubbar med småbarn. Säger inte att BO var kriminell just pga den benämningen dock.

Men undrar fan om det inte är nån av tjackisarna ändå

Även tjackisar kan ju avla fram barn...

ReklamTV(inc) tjänar ju ihop sina intäkter via reklam och kan man prågla ut något som gör den stora massan upprörd så genererar det ju klick för lång tid framåt = Profit!

Så epitetet "Småbarnspappa" drar ju helt klart fler tittare än "lortig pundare på jakt på nästa sil knivmördad i Göteborg".
Citera
2020-10-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Även tjackisar kan ju avla fram barn...

ReklamTV(inc) tjänar ju ihop sina intäkter via reklam och kan man prågla ut något som gör den stora massan upprörd så genererar det ju klick för lång tid framåt = Profit!

Så epitetet "Småbarnspappa" drar ju helt klart fler tittare än "lortig pundare på jakt på nästa sil knivmördad i Göteborg".

Bara en tanke, hur många ”tjackisar” är ostraffade med fast jobb... helt seriöst vad är du ute efter!?
Citera
2020-10-09, 15:22
Medlem
Antingen rån som gått fel eller ungjävel som visat sig på styva linan för att få gå med i gäng?
Citera
2020-10-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gil.Grissom
Bara en tanke, hur många ”tjackisar” är ostraffade med fast jobb... helt seriöst vad är du ute efter!?

Ingen rök utan eld tänker jag....
Citera
2020-10-09, 15:32
Medlem
Citat:
Ingen rök utan eld tänker jag....

Redan glömt australiensaren på odinsgatan?
Citera
2020-10-09, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gil.Grissom
Redan glömt australiensaren på odinsgatan?

Poäng Mr.Gil.Grissom..

Anyhow så ville jag bara lyfta frågan kring hur media slänger sig med "annons-säljande-rubriker" och hur det påverkar oss.

Jag har verkligen ingen aning om BO's socioekonomiska eventuella problematik eller eventuella relation med GM, men jag vill att man kritiskt filtrerar medias vinklingar.

Sen är det också så att det finns en djävla massa ostraffade pundare i Göteborg som jobbar på bandet och rent generellt är vidriga människor och jag har exakt noll sentiment för. Bara för att man inte har span på sig så betyder det ju inte automatiskt att man är Moder Theresa.
Citera
2020-10-09, 15:45
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Poäng Mr.Gil.Grissom..

Anyhow så ville jag bara lyfta frågan kring hur media slänger sig med "annons-säljande-rubriker" och hur det påverkar oss.

Jag har verkligen ingen aning om BO's socioekonomiska eventuella problematik eller eventuella relation med GM, men jag vill att man kritiskt filtrerar medias vinklingar.

Sen är det också så att det finns en djävla massa ostraffade pundare i Göteborg som jobbar på bandet och rent generellt är vidriga människor och jag har exakt noll sentiment för. Bara för att man inte har span på sig så betyder det ju inte automatiskt att man är Moder Theresa.

Du har helt rätt. Många av de äldre tjackisarna i området är just arbetande sådana. "Sköna gubbar med techno solglasögon". De kan ha jobb och familjer trots att de inte är på radarn, däremot behöver de inte vara vidriga människor för det, som du antyder.
Citera
2020-10-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Du har helt rätt. Många av de äldre tjackisarna i området är just arbetande sådana. "Sköna gubbar med techno solglasögon". De kan ha jobb och familjer trots att de inte är på radarn, däremot behöver de inte vara vidriga människor för det, som du antyder.

Jag är öppen för att få motsatsen bevisad, men ännu ingen som lyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in