Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-05, 01:49
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför inte äta selleri som det är?

Problemet med juice (stavas jos på Svenska) är att man inte får fibrerna.

Svar från Anthony William´s blogg:

CAN I EAT OR BLEND CELERY INSTEAD OF JUICING IT?

https://www.medicalmedium.com/celery...-of-juicing-it

Eating celery stalks, while very healthy and important, is not the same as drinking pure celery juice. Blending celery is also very helpful but not the same as drinking its juice. When celery is juiced, the pulp (fiber) is removed and its healing benefits become much more powerful and bioavailable, especially for someone with chronic illness. You’ll also be able to consume far more celery as juice than you would by eating it.

If you only ate or blended celery, you wouldn’t be able to receive all of its concentrated undiscovered cluster salts. These cluster salts are not just mineral salts; they’re far more specialized. Mineral salts are critical for our bodies to function, but the undiscovered subgroup of sodium that I call cluster salts are unique and special in the way they support the liver’s personalized immune system and bind onto toxins and help flush them from the liver.

CAN I JUST EAT CELERY INSTEAD OF JUICING IT?

https://www.medicalmedium.com/mm101/...lery-juice.htm

The reason we juice the celery versus eating it is because juicing and removing the pulp (fiber) is the only way to get the powerful healing benefits for healing chronic illness. There is a trend that is now happening that recommends leaving the pulp in the drink and just have blended celery versus celery juice, which removes the fiber. Try not to get misled by this trend. Leaving the pulp in will keep you from receiving the unique healing benefits of celery juice.

Eating celery itself is helpful and should be part of your diet, but you will not be able to consume enough celery to get the benefits of juicing it. You wouldn’t be able to receive the concentrated undiscovered cluster salts, that do all of the following:

Quickly rebuild your hydrochloric acid so that your stomach can break down protein. If protein isn’t broken down properly it will cause gut rot. Strong hydrochloric acid is important to kill off pathogens entering your mouth.

Celery Juice increases and strengthens your bile. Strong bile is important for the break down fats, and for the killing off pathogens; that have made their way into your body. Eating straight celery wouldn’t allow you to get enough of celery’s cluster salts; that acts as antiseptics for pathogens.

Celery juice restores your central nervous system. Removes old toxins and poisons, such as: old pharmaceuticals from your liver.
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-05 kl. 01:51.
Citera
2020-10-05, 01:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Jag har testat detta nu i två veckor. Mår inte alls bra av det och kommer förmodligen sluta inom de närmsta dagarna om jag inte mår bättre snary.

Ett tecken på att din kropp håller på att avgiftas tack vare sellerijuicen, och dina njurar (svaga?) får jobba för hårt, därav din hälsokris just nu.

Rekommenderar dig att testa 25/75 sellerijuice/gurkjuice ett tag, och om det känns bra, sedan gradvis öka med selleri.
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-10-05 kl. 02:08.
Citera
2020-10-05, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Botat miljoner människor.

Det är absolut inte dåligt att äta selleri, men inte fan botar det något.
Din attityd är inte vetenskaplig eller logisk: Man måste ta reda på mer, undersöka och testa innan man kan falsifiera en hypotes! Och om du undersöker sellerijuice-trenden så kommer du upptäcka att finns många tecken på att det fungerar. Sök på "celery juice" på instagram till exempel, ser du? Det finns inga pengar att tjäna på selleri, alla som hypar denna trend gör det av god vilja, de vill att fler ska få möjligheten att bli friska.
Citera
2020-10-05, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Botat miljoner människor.

Det är absolut inte dåligt att äta selleri, men inte fan botar det något.

Sanningen är den att det mesta av grönsaker och frukter, till och med olika typer av kött, har direkta medicinska egenskaper För att inte tala om kryddor och örter! I koncentrerad form, och blandat med varandra, i synergi-effekt, uppstår ibland x100 -x 1000 tals högre medicinsk effekt, än vid normal matlagning.

Det skulle verkligen inte förvåna mig om selleri juice har kraftiga medicinska egenskaper, när praktiskt taget allt vi äter har det.

Jag har själv väldigt dålig hälsa, och kör mycket olika kryddor, örter och grönsaker och vitamintyper i dagliga olika experiment. Man märker VERKLIGEN i kroppen och på hyn av vissa saker man kan äta/dricka.

Snart lär man sig vad kroppen är ute efter, och kroppen börjar be om t.ex en viss krydda, en viss ört, en viss grönsak, en viss vitamin, etc, när man gått utan den ett tag.

Let food be thy medicine, and let medicine be thy food.

Det är mycket spännande att hålla på just med synergi effekter. T.ex kan man prova att ta och köra en matsked ingefära i mjölk med chokladpulver, plus den ack så viktiga SVARTPEPPARN! Satan i HELVETE vad det dundrar till i kroppen av effekt sedan Man blir varm inombords, och får fin hy etc. Man kan blanda allt möjliga ihop till en super-bli-snyggare-och-hälsosammare-fort-som-fan-kur

Finns en lång mängd saker man kan röra ner mer i denna mjölk, om man pallar smaken. Bäst är när det smakar gott, då får det störst effekt har jag märkt

Själv kör jag en del d-vitamin, k-vitamin, och kanel, havre, och en del gurkmeja i detta glas mjölk ofta och KA BLAAAAAAM!

Jag skulle kunna sitta i dagar och ge tips på medicinska synergi effekter på olika ting man kan äta / dricka.

Att du inte tror att selleri juice botar någon =/ Där tror du nog tyvärr väldigt fel. Jag har personligen inte provat, ännu, men är helt säker på att det har en kraftig inverkan på kroppen, precis som det mesta vi äter, och särskilt i synergi med annat.
Citera
2020-10-05, 05:13
Medlem
HeltCPs avatar
Jag tror att det är bättre att börja dagen med att sniffa lim, ända sen jag började med det för 6 månader sen så har mitt blodtryck sänkts och mina kolesterolvärden gått ner enormt enligt mina egna mätningar.

Sen efter limmet springer jag en halvmil och äter en nyttig frukost, har även skurit ner på godis, kött och alkohol men det tror jag inte är relaterat utan är helt övertygad om att det är limmets förtjänst. Har även hört att nermalda konkelbär som mellanmål ska vara bra för att återställa balansen i magen. Ska prova det och återkomma.

Om man tror att selleri nu är sån mirakelkur så varför rekommenderar inte alla läkare det som medicin? Svårt att ta det på allvar när det i första videon sitter årets tvshop försäljare med inlagd revolutions musik för maximal effekt.
Citera
2020-10-05, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Din attityd är inte vetenskaplig eller logisk: Man måste ta reda på mer, undersöka och testa innan man kan falsifiera en hypotes! Och om du undersöker sellerijuice-trenden så kommer du upptäcka att finns många tecken på att det fungerar. Sök på "celery juice" på instagram till exempel, ser du? Det finns inga pengar att tjäna på selleri, alla som hypar denna trend gör det av god vilja, de vill att fler ska få möjligheten att bli friska.
Nja, om du ställer upp en hypotes ska du hitta bevis för att den är sann. Om inget av dina experiment stöder hypotesen är den inte sann. Att många hypar selleri gör inte hypotesen sann.

D.v.s en hypotes behöver bevisas, inte motbevisas.

Detta är bara ytterligare en charlatan i raden av charlataner som försöker kränga något. Ungefär som försäljare av religion, klorofyllpiller och spådomar .
Senast redigerad av RWP 2020-10-05 kl. 05:53.
Citera
2020-10-05, 07:40
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ett tecken på att din kropp håller på att avgiftas tack vare sellerijuicen, och dina njurar (svaga?) får jobba för hårt, därav din hälsokris just nu.

Rekommenderar dig att testa 25/75 sellerijuice/gurkjuice ett tag, och om det känns bra, sedan gradvis öka med selleri.

Intressant. Tack. Vilka gifter är det som går ut och hur länge kan jag förvänta mig att fortsatt må sà här?

Jag har dock aldrig förut haft några problem med njurarna så det känns lite konstigt att det skulle komma nu.
Citera
2020-10-05, 08:30
Medlem
yz44s avatar
Den här tråden är bland de mest korkade på länge.
Påståendet "Miljontals människor botade" kräver bättre bevis än ett par videor av någon knäppskalle på youtube.
Det är inte bra med överdriven konsumtion av något, ät vanlig mat i rimliga portioner.
Citera
2020-10-05, 08:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Brukar inte medicin göra just det?

Varför är just du så såld på detta och predikar om det som du skulle vart en messia?
Citera
2020-10-05, 09:19
Medlem
Citat:

Gurkjuice, blir inte det typ.. vatten?
Citera
2020-10-05, 09:20
Medlem
Fullt med antinutrienter i selleri som förstör organen långsiktigt,

Jag lärde mig också den hårda vägen med sånt här, tog flera månader att bli frisk igen efter man provat 'juicing' lite grann..

My advice.. släng selleri så fort ni ser det, nästan lika farligt som spenat, rödbeta.
Lyssna på magkänslan, hunden eller ungen istället, "Vad 'cravar' ni?"
Citera
2020-10-05, 10:29
Bannlyst
Håller med. Sellerijuice gjorde att jag blev av med bihåleinflammationen. Alla som säger att det är farligt vet inte vad de pratar om. Anledningen till att man mår dåligt är för att kroppen byter ut dåliga celler och ersätter med bra celler när man ändrar till en bättre kost. Man blir lös i magen, får huvudvärk, förkylningssymptom eller något liknande men på sikt blir man utan tvekan bättre. Sånt här sticker hål i ögonen på folk då många känner att deras ego tar stryk när någon annan upptäckt en fördel som de inte orkar leva efter. Särskilt besserwisser-typer som läkare vrider sig obekvämlighet när deras roll blir hotad. Vill man må bra ska man äta nyttigt. Punk. Slut.

Prova att ta fram en nyttig matlåda på jobbet så kommer alla negativa kommentarer men äter man som en uteliggare så är det ingen som bryr sig, tongångarna kan till och med undermedvetet vara glada.
Senast redigerad av imola01 2020-10-05 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in