Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det jag fetat är oerhört intressant i såna här trådar där "vi-som-diagnostiserar-utan-utbildning" gärna talar om hur duktiga de är. Det enda man kan konstatera är att Mikael/Josefin är, och har varit, totalskruvad och har varit det under de sista åren. Hans hjärnspöken i kombination med bortskämdhet kan nog vara ganska förödande. Inte alls konstigt att föräldrarna både hade en teaser och lås på sovrumsdörren. Själv hade jag nog träffat min son/dotter utanför hemmet. När ens barn med barnbarn inte vill fira jul av rädsla för sin bror - då är något jävligt fel.
Josefines fabulerande om sexuella övergrepp leder tanken till Thomas Quick, tycker jag; groteska anklagelser, som övriga syskon ställer sig helt frågande till.
T.Q. hade ju en tacksam publik i form av uppblåsta, men förvirrade psykopomper. I detta fallet verkar rätten ha fötterna på jorden och ser igenom tramset.
Föräldrarna har kämpat för att hjälpa sin allt mer hatiske och sjuke telning, som försöker rättfärdiga sitt handlande med psykiatrisk och psykologiserande jargong, som han snappat upp.
Han är uppenbart mentalt sjuk, men det är ändå svårt att tycka synd om honom på grund av den attityd han visar.