Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-04, 00:37
Medlem
narohs avatar
Var hemma hos henne då hon fortfarande bodde i den mest sanslösa villa jag skådat i hela mitt liv.
Jag var ganska ung men jag är rätt säker på att den låg i nacka området.

När man kom in i huset var det ett vattenfall längst hela högra väggen. Huset var huvudsakligen ett stort rum med en jacuzzi precis intil köket. Hela vardagsrummet låg över en stor damm där det simmade omkring stora karpar och andra fiska. Således var det massa små broar och gångar som man gick över.
Det var stora växter överallt och en inomhus balkong som gick längst hela sidan av väggen. Utomhus fanns hennes egendesignade pool. Fanns även lönndurar in till hennes garderob med diverse extrema utstyrslar från alla hennes jobb.

Inte så mycket skvaller men lite kuriosa. Svårbeskrivet hus men helt jävla sanslöst var det. Kommer fortfarande ihåg det fast det är drygt 10 år sedan. Detta var precis innan hon skulle sälja det, kanske var under eller precis efter skilsmässan.
Citera
2010-11-04, 09:16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Hon som startade Lap Power och som själv deltog i en mängd "sexiga" annonser under IT-yran, vad gör hon nuförtiden?

Jag vill minnas att hennes business-partner (och man?) hade fått rena snurren för några år sedan och hävdade att han uppfunnit ett nätverk som kunde ge oändlig bandbredd Ja han var seriös och menade verkligen det. Vill minnas att han även höll någon presentation på KTH (säkert för en mängd skeptiska teknologer - med all rätt).

Gammalt inlägg, men jag vill bara påpeka att det idag är känt i teorin hur man kan få i princip obegränsad bandbredd i t.ex. trådlösa nät, men det krävs dock utrustning som inte riktigt finns i dag. Tekniken bygger grovt förenklat på att man skickar flera samtida radiovågor med cirkulär polarisation där varje radiovåg roterar med ett specifikt varvtal.

Jag vet inte om det var den tekniken som hennes man presenterade?
Citera
2010-11-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Gammalt inlägg, men jag vill bara påpeka att det idag är känt i teorin hur man kan få i princip obegränsad bandbredd i t.ex. trådlösa nät, men det krävs dock utrustning som inte riktigt finns i dag. Tekniken bygger grovt förenklat på att man skickar flera samtida radiovågor med cirkulär polarisation där varje radiovåg roterar med ett specifikt varvtal.

Jag vet inte om det var den tekniken som hennes man presenterade?

Nej. Hans teori gick ut på att om bandbredden tar slut så sätter man upp en antenn till.
Citera
2012-07-12, 02:50
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naroh
Var hemma hos henne då hon fortfarande bodde i den mest sanslösa villa jag skådat i hela mitt liv.
Jag var ganska ung men jag är rätt säker på att den låg i nacka området.

När man kom in i huset var det ett vattenfall längst hela högra väggen. Huset var huvudsakligen ett stort rum med en jacuzzi precis intil köket. Hela vardagsrummet låg över en stor damm där det simmade omkring stora karpar och andra fiska. Således var det massa små broar och gångar som man gick över.
Det var stora växter överallt och en inomhus balkong som gick längst hela sidan av väggen. Utomhus fanns hennes egendesignade pool. Fanns även lönndurar in till hennes garderob med diverse extrema utstyrslar från alla hennes jobb.

Inte så mycket skvaller men lite kuriosa. Svårbeskrivet hus men helt jävla sanslöst var det. Kommer fortfarande ihåg det fast det är drygt 10 år sedan. Detta var precis innan hon skulle sälja det, kanske var under eller precis efter skilsmässan.

http://www.engelvoelkers.com/se/stoc...ge=en&elang=sv
Citera
2012-07-12, 09:05
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
http://www.engelvoelkers.com/se/stoc...ge=en&elang=sv

Hmm... Man kan konstatera att damen hade mycket deg men lite smak...
Citera
2012-07-13, 20:24
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Dock har det varit en annan ägare, en anonym trebarnsfamilj, de senaste tio åren, så nuvarande inredning kan kanske inte skyllas på Helene Wellton
Källa:
http://www.svd.se/naringsliv/investe...us_7337836.svd
Citera
2012-07-13, 20:43
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff

Ja det är ju helt klart att dom hade, men dom var inte de enda som hade lite smak på den tiden.
Men vad gör den här damen i dag? Reparerar hon och hennes man gamla Lap-Powers eller fick de med sig så pass mycket kulor så dom har ett gott liv i dag.

Minns dock att jag på 90-talet köpte några LapPowersdatorer och det var riktigt bra maskiner på den tiden. Men sen efter ett par tre år och dom hade gått omkull så fanns det inte ens batterier att köpa till dom dära datorerna. Så vi utrangerade dom och köpte HP och IBM och roligare kunde man ju haft....
Citera
2013-11-17, 12:44
Medlem
52 år nu och mystiken fortsätter.
Citera
2013-11-17, 23:40
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
52 år nu och mystiken fortsätter.

Numera återfinns hon på en ganska ordinär adress på Lidingö, i ett av husen i det lilla centrat strax efter bron, i samma hus som systembolaget.
Citera
2020-10-03, 11:59
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Numera återfinns hon på en ganska ordinär adress på Lidingö, i ett av husen i det lilla centrat strax efter bron, i samma hus som systembolaget.

Sju år senare är hon fortfarande skriven på den adressen, som verkligen inte är någon av Lidingös finare. Det tyder väl på att hon inte kommit upp sig något nämnvärt efter konkursen. Jag hoppas att hon har det bra ändå.

Jag minns att jag köpte ett ”Internetpaket” i deras butik på Sveavägen i mitten av 90-talet. Jag tror att det bestod av ett 33.6 modem och Netscape på en CD (eller möjligen på diskett). Sen kunde man äntligen koppla upp sig på det omtalade internet och ta del av dess fröjder...
Senast redigerad av Sonny00 2020-10-03 kl. 12:12.
Citera
2020-10-03, 13:14
Medlem
Sonny00s avatar
Här finns bl a en del minnesvärda annonser för Lap Power: http://claespersson.org/

Hennes f d make har tydligen släppt namnet Wellton.
Citera
2020-10-03, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Sju år senare är hon fortfarande skriven på den adressen, som verkligen inte är någon av Lidingös finare. Det tyder väl på att hon inte kommit upp sig något nämnvärt efter konkursen. Jag hoppas att hon har det bra ändå.

Jag minns att jag köpte ett ”Internetpaket” i deras butik på Sveavägen i mitten av 90-talet. Jag tror att det bestod av ett 33.6 modem och Netscape på en CD (eller möjligen på diskett). Sen kunde man äntligen koppla upp sig på det omtalade internet och ta del av dess fröjder...

Vart folk väljer att skriva sig har inte alltid att göra med vart de har sin dygnsvila om de vill vara ifred, något som jag är övertygad om att Helen vill. ( https://moderaterna.se/genomfor-en-n...katteutskottet )

Men ja, hon var bra cool när det begav sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in