Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-26, 10:13
  #31381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta Thunberg skriver (eller om det var från hennes tal till bla, DN) helsida i dagens pappers DN kultur. Får se om hon lyckas få till en liten kursändring hos klimatjournalisterna.

Delar av Gretas tal:

https://www.dn.se/kultur/greta-thunb...t-gor-ni-inte/

Citat:
Smältande glaciärer, skogsbränder, stigande havsytor, torka, dödliga värmeböljor, förlusten av den arktiska havsisen, extremväder, tinande permafrost, döende skogar, översvämningar, orkaner, skyfall, förlusten av biologisk mångfald, massutdöende. Allt det här är förstås symptom på klimatförändringar som pågår runt omkring oss hela tiden.

Nej Greta "allt" det här är "förstås" inte symptom på klimatförändringar (som i sin tur "förstås" bara beror på mänsklig förbränning av fossila bränslen, om man ska tro på er alarmister). Gång efter annan försöker dina följare att förklara det när du sprider vidare spektakulära katastrofbilder i dina sociala medier. Du vägrar att ta till dig sådant som inte följer din egen agenda. Det är därför så många av oss har svårt att ta dig på allvar. (Men som pekoral betraktat är det ganska snyggt.)

Citat:
Det är sådant som ni skriver om. Ibland. Ni tror att ni skriver om det hela tiden. Men det gör ni inte. Det är som Vattenfalls reklamfilm ”Fossilfritt inom en generation”. Där en massa unga, dystopiska fotomodeller går runt bland löpsedlar och nyhetsinslag på tv som talar om en stundande klimatkatastrof.

Inte för att jag begriper vad hon menar med "dystopiska fotomodeller". Någon som kan förklara?

https://www.vattenfall.se/fokus/hall...ssilfri-varld/

Citat:
Vi har fantastiska lösningar, innovationer och teknik som vi måste satsa varenda tillgänglig resurs på.
Och den frågan är självklart väldigt relevant.


Medan hon andra gånger säger att CO2-utsläppen måste ner till noll redan nu (se även nedan). Lite svårt att satsa på teknik då inbillar jag mig ...

Citat:
Det är därför världen har ägnat decennier av diplomati och forskning på högsta tänkbara nivå för att lösa just den och tusentals andra, liknande frågor.

Det världen kom fram till är någonting som kallas för Parisavtalet.

Det är någonting ni borde kolla upp, förresten. Ni kan googla.

Här förlöjligar hon DN:s journalister och insinuerar att de inte vet någonting om Parisavtalet. Ganska ful debatteknik av henne.

Vad som också är uppenbart att Greta är dåligt påläst på Parisavtalet och inte har tagit del av kritiken mot t.ex. dess bristfälliga effektivitet.

Citat:
Ni säger att ni rapporterar om klimatkrisen, men det gör ni aldrig. Ni rapporterar om symptom som gör sig bra på bild.

Greta in a nutshell

Efter att i föregående stycke ha talat om ”så kallade tipping points bortom mänsklig kontroll …”, ett alarmistiskt påstående som definitivt inte stöds av "världens samlade klimatforskare" kommer följande:

Citat:
Det är omöjligt att göra någonting åt klimatkrisen om man inte förstår den fulla innebörden av detta.


Men Greta förstår. Greta som en av mycket få.

Citat:
För att sätta saker i perspektiv. Tidigare i år släpptes en ny rapport av forskare från Uppsala Universitet och Tyndall Centre i Storbritannien. Den visar att rika länder som Sverige måste minska sina totala utsläpp av koldioxid med ca 15 procent varje år med start 2020 för att vara i linje med Parisavtalet. Jag har inte sett en enda artikel om det. Trots att det här är något som borde genomsyra vartenda ämne man tar upp, i varenda artikel som skrivs.

Och den nya rapporten har skrivits av bl.a. Kevin Anderson som varit gästprofessor i Uppsala och som Malena skriver mycket om i deras bok. Det är han som påstår att alla CO2-omgående måste ner till noll.

Citat:
Jag har inte träffat på en enda politiker som är beredd att göra det som forskningen kräver.

Nä, och Greta och hennes familj är bevisligen inte heller beredda att göra det som forskaren Kevin Anderson kräver.

Citat:
Jag har pratat med världsledare, presidenter, kungligheter, företagsledare. Och tro mig, förändringarna kommer inte komma därifrån. De har varken viljan, kunskapen eller den politiska möjligheten att göra någonting.

Men Greta sitter inne med både viljan och kunskapen

Citat:
FN:s generalsekreterare säger att klimatkrisen är mänsklighetens största hot. FN:s klimatpanel IPCC säger att vi behöver ”rapid, far-reaching and unprecedented changes in all aspects of society.” Och det är ingen överdrift.

Hur vet hon det?

Sparar det bästa till sist:

Citat:
Vi aspergare har en stor överrepresentation inom forskarvärlden. Och tro mig – vi gillar inte att överdriva.

Greta forskaren:

Citat:
Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Sep 24
Replying to
@gaphalsen

@pwolodarski
and
@GretaThunberg
Greta gick ut grundskolan med nästan bara det högsta betyget A i de olika ämnena! I de få ämnen hon ej hade A, fick hon B, det näst högsta betyget! Ett av de bästa betygen i Storstockholm? A är högre än den tidigare 5:an! Nu sägs hon gå på en forskarförberedande gymnasielinje!Sun with face

Stämmer dåligt överens med uppgifterna från Aftonbladets journalist:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hyllade-filmen

Citat:
Under fredagens presskonferens var hon med på länk, från ett lärarrum, mellan två lektioner på gymnasiet, där hon pluggar samhällsorienterade ämnen.

Läser några timmar SO i veckan på ett anpassat program?

(Men visst är frågan om angående "ett av de bästa betygen i Storstockholm?" lite gullig?)
2020-09-26, 10:20
  #31382
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
D
Inte för att jag begriper vad hon menar med "dystopiska fotomodeller". Någon som kan förklara?

https://www.vattenfall.se/fokus/hall...ssilfri-varld/
Så här kanske?
https://twitter.com/GretaThunberg/st...383821312?s=09
2020-09-26, 10:57
  #31383
Medlem
arbetets avatar
Har hon slutat äta igen?

Jag tycker hon har sett tärd ut på sistone. Hur är det egentligen? Klarar hon inte av att stå i skuggan av corona när folk har viktigare saker att tänka på?
2020-09-26, 13:51
  #31384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Delar av Gretas tal:

https://www.dn.se/kultur/greta-thunb...t-gor-ni-inte/



Nej Greta "allt" det här är "förstås" inte symptom på klimatförändringar (som i sin tur "förstås" bara beror på mänsklig förbränning av fossila bränslen, om man ska tro på er alarmister). Gång efter annan försöker dina följare att förklara det när du sprider vidare spektakulära katastrofbilder i dina sociala medier. Du vägrar att ta till dig sådant som inte följer din egen agenda. Det är därför så många av oss har svårt att ta dig på allvar. (Men som pekoral betraktat är det ganska snyggt.)



Inte för att jag begriper vad hon menar med "dystopiska fotomodeller". Någon som kan förklara?

https://www.vattenfall.se/fokus/hall...ssilfri-varld/



Medan hon andra gånger säger att CO2-utsläppen måste ner till noll redan nu (se även nedan). Lite svårt att satsa på teknik då inbillar jag mig ...



Här förlöjligar hon DN:s journalister och insinuerar att de inte vet någonting om Parisavtalet. Ganska ful debatteknik av henne.

Vad som också är uppenbart att Greta är dåligt påläst på Parisavtalet och inte har tagit del av kritiken mot t.ex. dess bristfälliga effektivitet.



Greta in a nutshell

Efter att i föregående stycke ha talat om ”så kallade tipping points bortom mänsklig kontroll …”, ett alarmistiskt påstående som definitivt inte stöds av "världens samlade klimatforskare" kommer följande:



Men Greta förstår. Greta som en av mycket få.



Och den nya rapporten har skrivits av bl.a. Kevin Anderson som varit gästprofessor i Uppsala och som Malena skriver mycket om i deras bok. Det är han som påstår att alla CO2-omgående måste ner till noll.



Nä, och Greta och hennes familj är bevisligen inte heller beredda att göra det som forskaren Kevin Anderson kräver.



Men Greta sitter inne med både viljan och kunskapen



Hur vet hon det?

Sparar det bästa till sist:



Greta forskaren:



Stämmer dåligt överens med uppgifterna från Aftonbladets journalist:

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hyllade-filmen



Läser några timmar SO i veckan på ett anpassat program?

(Men visst är frågan om angående "ett av de bästa betygen i Storstockholm?" lite gullig?)
"Smältande glaciärer, skogsbränder, stigande havsytor, torka, dödliga värmeböljor, förlusten av den arktiska havsisen, extremväder, tinande permafrost, döende skogar, översvämningar, orkaner, skyfall, förlusten av biologisk mångfald, massutdöende. Allt det här är förstås symptom på klimatförändringar som pågår runt omkring oss hela tiden."

Någon borde nog förklara det här med orsak och verkan för lilla Greta™. Och i synnerhet skillnaden mellan korrelation och kausalitet. Jag minns vilket liv det blev för drygt 20 år sedan, då den första artikeln publicerades som konstaterade att isborrkärnorna visar att temperaturen ändras före koldioxidhalten. (Vilket är exakt vad man borde förvänta sig.) Det roliga är att de flesta klimathotarna fortfarande vägrar att tro på det. Att påstå att koldioxidhalten styr klimatet är lika befängt som att påstå att Birger Jarl fick inspirationen till lagen om kvinnofrid, efter att han hört ett tal av Gudrun Schyman. Lilla Greta™ tycks tillhöra den sortens lättlurade människor som man kan få att tro på att våt asfalt orsakar regn. Om det är svårt att sälja in det, så visar man bara bilder på döda sälungar eller något annat som får henne att gråta. Men det borde gå att få henne att tro på det. Hon är exempelvis övertygad om att det dagligen dör ut hundratals ännu inte upptäckta arter. Om man kan tro på det, så kan man tro på precis vad som helst.

"Greta gick ut grundskolan med nästan bara det högsta betyget A i de olika ämnena! I de få ämnen hon ej hade A, fick hon B, det näst högsta betyget! Ett av de bästa betygen i Storstockholm? A är högre än den tidigare 5:an! Nu sägs hon gå på en forskarförberedande gymnasielinje!"

Om jag inte minns helt galet så hade hennes grundskolebetyg räckt för att bli antagen till naturvetenskapsprogrammet på Procivitas i Malmö. Men då hade hennes betyg endast varit medelmåttigt i jämförelse med de andra som blev antagna. Och vad i hela fridens namn är en "forskarförberedande gymnasielinje"? Högskoleförberedande program känner jag till, men forskarförberedande? Forskarförberedd är man efter att ha tagit minimum en kandidatexamen på universitetet. Men det är förstås trevligt att se lite utropstecken igen!

Det finns de som pratar om att Greta™ utsätts för hat. Det tror jag inte mycket på. Däremot kan man enkelt konstatera att Greta™ utsätts för idoldyrkan. Och dyrkarna är som regel mycket farligare än kritikerna.
2020-09-26, 22:03
  #31385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så här kanske?
https://twitter.com/GretaThunberg/st...383821312?s=09

Haha, precis De där anklagande blickarna, ingen ska missa att vi har bestulit dem på deras barndom ...
2020-09-26, 22:55
  #31386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har hon slutat äta igen?

Jag tycker hon har sett tärd ut på sistone. Hur är det egentligen? Klarar hon inte av att stå i skuggan av corona när folk har viktigare saker att tänka på?

Ja, det har onekligen dykt upp en del skrämmande foton på henne de senaste månaderna. Ibland undrar jag varför hon envisas med att klä sig i pösiga "pyjamasbyxor" och överdimensionerade utanpåskjortor. Hon ser nästan lika ofräsch ut som sin far, vilket inte är menat som en komplimang ...

Är det bara ett statement för att visa att hon står över sådant som prydliga kläder och utseende, att hon inte hinner klippa sina slitna hårtoppar några gånger om året för att hon är fullt upptagen med att "rädda världen"? Eller är kläderna ett sätt att dölja hur tunn hon faktiskt tycks ha blivit? Kinderna talar sitt tydliga språk

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen

Om jag inte minns helt galet så hade hennes grundskolebetyg räckt för att bli antagen till naturvetenskapsprogrammet på Procivitas i Malmö. Men då hade hennes betyg endast varit medelmåttigt i jämförelse med de andra som blev antagna. Och vad i hela fridens namn är en "forskarförberedande gymnasielinje"? Högskoleförberedande program känner jag till, men forskarförberedande? Forskarförberedd är man efter att ha tagit minimum en kandidatexamen på universitetet. Men det är förstås trevligt att se lite utropstecken igen!

Slump eller någon som följer Flashback?

Citat:
@SvenFolkesson
·
4h
Replying to
@SvenFolkesson

@gaphalsen
and 2 others

Uppgiften att Greta går på en forskarförberedande gymnasielinje, är EJ ännu bekräftad, därför skrev jag "sägs". Med forskarförberedande, brukar menas, att linjen i sin fördjupning har vissa högskolekurser, och att många lärare är aktiva forskare. Dvs liknande specialgymnasium.(Sun with face)

Jaha ja, ja... säkert övertygar han någon.

Citat:
Det finns de som pratar om att Greta™ utsätts för hat. Det tror jag inte mycket på. Däremot kan man enkelt konstatera att Greta™ utsätts för idoldyrkan. Och dyrkarna är som regel mycket farligare än kritikerna.

Till exempel genom att skrämmas:

Citat:
@SvenFolkesson
·
Sep 25
Replying to
@AlexandriaV2005
and
@GretaThunberg
Greta, if we think about infection control, today's demonstrations was a BIG failure! In large demonstrations as in Berlin with 20,000 participants, it is completely impossible to keep the social distance! You can now be prosecuted in court for this, as the Primus Inter Pares!

Skulle lilla Greta dras inför skranket ...

(Det där med Primus Inter Pares är mig veterligen bara hans pretentiösa benämning. Hur hon skulle kunna ställa till svars för vad som händer i Tyskland överstiger min fattningsförmåga, även om FFF påstår att hon grundade organisationen ... förlåt gräsrotsrörelsen. Men med hennes dokumenterade ångestproblematik är det väl ändå onödigt att komma dragandes med sådana "teorier".)

Däremot tycks han ha rätt när han oroar sig för Berlin. Titta på den första bilden:

https://twitter.com/GretaThunberg/st...56994399928328

Citat:
What a huge success! With masks and socially distant, hundreds of thousands returned to the streets,

Hur verklighetsfrånvänd får man bli? Hur förbannat korkade får man bli?

Han skrev motsvarande till Luisa Neubauer, som dock avslutades med ett "angry face":

Citat:
@SvenFolkesson
Replying to
@Luisamneubauer
Luisa, if we think about infection control today's demonstrations was a BIG failure! In large demonstrations as in Berlin with 20,000 participants, it is completely impossible to keep the social distance needed for Covid-19! You can now be prosecuted in court for this! Ken (Angry face)

Jag förstår inte att en som ömmar så mycket för henne och känner till hennes problematik med bl.a. ätstörningar ändå måste hålla på att tjata på och stressa henne:

Citat:
@SvenFolkesson
·
Sep 25
Replying to
@Fridays4future

@GretaThunberg
and
@fff_digital
Greta, om vi även börjar verka mot den även miljöfarliga och klimatfarliga (Angry face) kärnvapenupprustningen, kan FFF och fredsrörelsen samverka, och då hjälpa varandra! Vad säger du om denna ide!?

Citat:
@SvenFolkesson
·
Sep 24
Replying to
@pwolodarski
and
@GretaThunberg
Finlands president menar alltså att ett stort problem är, att efterlevnaden av internationella överenskommelser och konventioner har blivit betydligt sämre. Han oroar sej för, att de flesta formella överenskommelser om kärnvapennedrustning ju har sagts upp. Greta, protestera nu!

Citat:
@SvenFolkesson
·
Sep 24
Replying to
@GretaThunberg
Greta, vill du att skogen och naturen ska få egen juridisk talesrätt!?

Citat:
@SvenFolkesson
·
Sep 22
Replying to
@GretaThunberg
Hej! Hoppas du börjar ge intervjuer på allvar igen. Dessa är en viktig kanal för dej att nå ut! Att du tyckt att intresset för ditt budskap blivit mindre, beror mycket på dina långt färre intervjuer. Sedan kan du aldrig styra hur journalister redigerar sin intervju. Må väl! Ken

Inte bara han som är krävande. Ett exempel i mängden:

Citat:
Ashkan
@Ashkan4climate
·
Sep 24
Replying to
@GretaThunberg
Kära
@GretaThunberg
, jag vet inte hur jag ska ringa dig så att du kan se mig eller höra mig, jag behöver dig nu. Jag är 11 år och ber dig svara på mitt meddelande. Min far är en #miljöaktivist som sitter i fängelse för naturvård. Greta, lyssna på min röst

Ibland är det lite kul, dock:

Citat:
@SvenFolkesson
·
25m
Replying to
@GretaThunberg
Very good idea, dance for the climate! See below excellent link by Russian FFF! -Greta, it would be fun to see you dance for the climate again at Mynttorget! You did it second last winter, but you then complained a bit, about your thermo pants! Good luck!
2020-09-27, 05:22
  #31387
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Haha, precis De där anklagande blickarna, ingen ska missa att vi har bestulit dem på deras barndom ...
Ja. En riktig teaterapa är hon. Hon ser verkligen förbaskad ut på bilden. Nästan som den gången hon försökte döda Trump med blicken.
Nu har man med metoo bland skyltarna för att visa att detta inte bara handlar om miljöproblem. Är det tillåtet att gå dit med vilken skylt som helst som stöder miljön? Jag har tyvärr förhinder men kan ingen annan prova hur toleranta de är. Jag kommer inte på något riktigt bra, men varför inte
Citat:
Sverigedemokrater för klimatet
Nordisk enighet för klimatet
Spola EU:s usla klimatlag, satsa på Sverige
SAS mördare
Nästa vecka totalblockerar vi Preemraff,
"now is the time for civil disobedience"
Köttätare för klimatet
Klimatsnack med Löfven NU, kom ut din fegis (talkör)
Helst några glada, vita gubbar som kan fotobomba den dystra tillställningen.

Trailern från Spitting Image var inte kul. Fick dålig kritik på Twitter. Det vanliga hatet mot Trump, Johnson och Putin.
Greta finns bara på stillbild än så länge
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/P3...301a333e5430ca
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-27 kl. 05:44.
2020-09-27, 09:30
  #31388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. En riktig teaterapa är hon. Hon ser verkligen förbaskad ut på bilden. Nästan som den gången hon försökte döda Trump med blicken.
Nu har man med metoo bland skyltarna för att visa att detta inte bara handlar om miljöproblem. Är det tillåtet att gå dit med vilken skylt som helst som stöder miljön? Jag har tyvärr förhinder men kan ingen annan prova hur toleranta de är. Jag kommer inte på något riktigt bra, men varför inte

Helst några glada, vita gubbar som kan fotobomba den dystra tillställningen.

Trailern från Spitting Image var inte kul. Fick dålig kritik på Twitter. Det vanliga hatet mot Trump, Johnson och Putin.
Greta finns bara på stillbild än så länge
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/P3...301a333e5430ca

Teaterapa, exakt Hon kommer ju från en skådespelarfamilj och fortsätter i samma anda. Konstpauserna i hennes tal, grimaserna, det gråtmilda som snabbt övergår i återhållen aggressivitet... Undrar om hon har en stylist eller om det är hon själv som väljer sina kläder från första bästa second hand-butik. I Berlin nyligen uppträdde hon i pösiga leopardmönstrade brallor. Finns det en tanke - en handler - bakom allt? Att likna en baglady som en del av en image?

Intressant är att hon har så dåligt genomslag här i Sverige. Varför har i princip alla de tidigare demonstranterna lagt av? Tyskland har ca 8 gånger större befolkning men mångdubbelt fler som gick ut på gator och torg för att vifta med plakat och gasta. Gretas standardförklaring med ”dåligt krismedvetande” funkar förstås inte här. De som deltog i strejken för ett år sedan, och stundtals faktiskt var ganska många, tror de inte längre på klimathotet? Eller tycker de inte längre att det är viktigt?

Borde kännas ganska nedslående att se hur lite hennes generationskamrater bryr sig om hennes framtid och hennes stulna barndom. Hennes klasskamrater och blivande forskarkollegor som tycks prioritera skolundervisning i stället för att stå på Mynttorget vareviga fredag tills .. ja tills vad då? Tänk vad knäckande att hennes skola lyssnar precis lika lite som politikerna.

Fast vad vet jag - de kanske strejkar ”digitalt” hela bunten. Så måste det förstås vara
2020-09-27, 10:35
  #31389
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Teaterapa, exakt Hon kommer ju från en skådespelarfamilj och fortsätter i samma anda. Konstpauserna i hennes tal, grimaserna, det gråtmilda som snabbt övergår i återhållen aggressivitet... Undrar om hon har en stylist eller om det är hon själv som väljer sina kläder från första bästa second hand-butik. I Berlin nyligen uppträdde hon i pösiga leopardmönstrade brallor. Finns det en tanke - en handler - bakom allt? Att likna en baglady som en del av en image?

Intressant är att hon har så dåligt genomslag här i Sverige. Varför har i princip alla de tidigare demonstranterna lagt av? Tyskland har ca 8 gånger större befolkning men mångdubbelt fler som gick ut på gator och torg för att vifta med plakat och gasta. Gretas standardförklaring med ”dåligt krismedvetande” funkar förstås inte här. De som deltog i strejken för ett år sedan, och stundtals faktiskt var ganska många, tror de inte längre på klimathotet? Eller tycker de inte längre att det är viktigt?

Borde kännas ganska nedslående att se hur lite hennes generationskamrater bryr sig om hennes framtid och hennes stulna barndom. Hennes klasskamrater och blivande forskarkollegor som tycks prioritera skolundervisning i stället för att stå på Mynttorget vareviga fredag tills .. ja tills vad då? Tänk vad knäckande att hennes skola lyssnar precis lika lite som politikerna.

Fast vad vet jag - de kanske strejkar ”digitalt” hela bunten. Så måste det förstås vara
Bra fråga.

Hennes genomslag styrs ju helt av massmedia och hennes handlers. Tänk vilket genomslag det skulle bli om hon hade en skylt "Jag vill snacka med Löfven nu, kom ut!"

Att Greta tjänar EU och hatar de nordiska länderna anser jag stå klart. Hon talar inte med svenska politiker.

Varför lanseras hon då i Tyskland? (Och även om Macron inte gillade hennes utspel om att stämma klimatbovarna eller vad det var, så har hon ändå haft möte med honom.) Hon och Merkel är ju jättepolare.

Jag tror det kan ha att göra med att vi skall lära oss att se Frankrike och Tyskland som de som bestämmer. När EU bara sade åt medlemsländerna att utgifterna skulle femdubblas genom paketet på €750 bn och alla svalde det var det Merkel och Macron som hade tagit fram förslaget och först lämnat det på en presskonferens.

Att Greta är stor i Tyskland men inte tar kontakt med de svenska politikerna tror jag kan ha att göra med att vi skall lära oss att centrum ligger i Tyskland, Frankrike och EU. Den svenska riksdagen står man bara med ryggen mot och talar inte med. Gretas agenda handlar om avveckling av Sverige.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-27 kl. 10:38.
2020-09-27, 13:34
  #31390
Medlem
Giant Squids avatar
Trots orangeflaggad pandemi så dök det upp ett par tusen i klimatprotesterna i Montreal.
Ett år efter Greta närvarade där personligen då en halv miljon närvarade.
Häftigt.


Thousands attend climate march in Montreal, one year after visit from Greta Thunberg

Citat:
A crowd of several thousand people came out to march against climate change in Montreal on Saturday, the majority of whom were wearing masks and respecting public health guidelines.

This time last year, the climate march drew an estimated half a million people, including environmental activist Greta Thunberg.
https://www.cbc.ca/news/canada/montr...test-1.5740554
2020-09-28, 15:39
  #31391
Medlem
Greta™ är glad över att Preem dragit tillbaks sin ansökan angående utbyggnad i Lysekil. Det hennes handlers inte förstår är att Preem kommer att lämna in en ny ansökan efter att MP åkt ur Riksdagen.

https://twitter.com/GretaThunberg/st...32567507009536
2020-09-28, 21:23
  #31392
Medlem
Giant Squids avatar
Greta glider in på YouGovs top 20 lista. Most Admirable Woman 2020.

Plats 18 totalt globalt. 1 plats hos svenskarna, runt 7 de plats i många europeiska länder.
5a i Uk, skräller med en sjätteplats i USA.
Kul att hon kommer med på listan i Pakistan, Saudi, UAE.
Grattis Greta

Citat:
New additions to the top twenties this year include environment campaigner Greta Thunberg.....

https://today.yougov.com/topics/inte...t-admired-2020

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback