• 1
  • 2
2020-09-23, 18:38
Medlem
Nej nu orkar jag inte mer. Vill ta enkla vägen. Vilka mediciner ska man ta för att gå ner i vikt. Vill gärna ha något som gör att all mat smakar illa så jag inte äter som en gris. Tack för hjälp
Citera
2020-09-23, 18:43
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Nej nu orkar jag inte mer. Vill ta enkla vägen. Vilka mediciner ska man ta för att gå ner i vikt. Vill gärna ha något som gör att all mat smakar illa så jag inte äter som en gris. Tack för hjälp

Amfetamin tar bort aptiten och gör dej hyperaktiv.. bombsäker viktnedgång på köpet
Citera
2020-09-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Amfetamin tar bort aptiten och gör dej hyperaktiv.. bombsäker viktnedgång på köpet
Vill ta något som är lagligt och lättillgängligt
Citera
2020-09-23, 20:14
Medlem
Citat:
Vill ta något som är lagligt och lättillgängligt

Jag har då aldrig hört att det finns någon medicinering för att just tappa aptit?
Citera
2020-09-23, 20:32
Medlem
Citat:
Varför äter du så mycket? Alltså jag menar bara väl, finns det någon anledning, tröstäter du tex?
Citera
2020-09-23, 21:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ett enkelt knep är att sluta köpa skit och enbart ha bra råvaror hemma som du inte vare sig vill eller kan överkonsumera.
Citera
2020-09-23, 21:34
Medlem
abcabcs avatar
Det finns numera några receptbelagda läkemedel som har indikation att sänka vikten, det är Saxenda och Mysimba.

Ingen av dessa går dock att få på läkemedelsförmån, vilket innebär att man får betala fullt pris själv även om en läkare skriver recept. Kostnaden är ungefär 30-50 kr / dag.

Saxenda är ursprungligen ett läkemedel för diabetes typ 2 och Mysimba innehåller läkemedel som ursprungligen var för beroende.

Läkare på vårdcentral kan skriva ut dessa läkemedel, men det krävs ett BMI över 30.
Citera
2020-09-23, 21:51
Medlem
Folk ska verkligen ha piller till allt nu för tiden. Rekommenderar dig för ditt eget bästa helt naturligt och utan biverkningar och kemikalier att helt enkelt bara göra det. Ät mindre, nyttigt och träna hårt. Då skapar du även en hållbar livsstil.

Att äta för mycket är egentligen lite av ett beroende ihop med lathet och grundorsaken till problemet måste lösas annars åker man dit igen och igen.
Citera
2020-09-23, 23:04
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:

jag gick ner från 115 kg 17 mars till 75 kg idag, 1200 kcal om dagen, lchf, omad, 1 timmes morgonpromenad.
Citera
2020-09-24, 04:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc
Det finns numera några receptbelagda läkemedel som har indikation att sänka vikten, det är Saxenda och Mysimba.

Ingen av dessa går dock att få på läkemedelsförmån, vilket innebär att man får betala fullt pris själv även om en läkare skriver recept. Kostnaden är ungefär 30-50 kr / dag.

Saxenda är ursprungligen ett läkemedel för diabetes typ 2 och Mysimba innehåller läkemedel som ursprungligen var för beroende.

Läkare på vårdcentral kan skriva ut dessa läkemedel, men det krävs ett BMI över 30.
Använder victoza sen en vecka tillbaka, samma verksamma substans som saxenda men används för behandling av diabetes totalt djävla livsfarlig jöö trots att jag bara gått en vecka på lägsta dosen så äter jag både mindre portioner och mer sällan, inget sockersug alls så idag krashade blodsockret enligt läkaren ska det inte kunna hända

Har man pengarna så kan nog saxenda funka.
Citera
2020-09-24, 10:49
Medlem
Jag skulle köra på Saxenda + Metformin. Båda är diabetesmediciner och kan ha ganska bra effekt på vikten, men du måste ändå se till att lägga om kost och motion själv. Som redan skrivits: Saxenda är registrerat för viktminskning och är inte subventionerat.

Eller amfetamin och två paket cigg om dagen.
Citera
2020-09-24, 12:44
Medlem
udons avatar
För över dina sparpengar till en vän eller familjemedlem som du litar på.

Varje vecka eller månad som du håller en hälsosam diet får du tillbaka lite av pengarna. Det är en bra strategi
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in