Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-16, 14:16
  #265
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Det finns de som tror på konspirationsteorier, om att hemliga nätverk skulle styra västvärlden.

Men det hade varit omöjligt i den västerländska individualistiska kulturen, där varje individ vill fatta sina egna beslut, oavsett vad någon annan i nätverket säger och tycker.

I hårda diktaturer som Kommunistkina, accepterar Kinesiska Kommunistpartiets medlemmar att slaviskt följa sin ledares påpekanden. Och de som inte följer ledarens vilja, riskerar att gripas, torteras och försvinna in i arbetsläger. Därför följer alla medlemmarna ledarens vilja, så fort han öppnar munnen.

Men i västländer skiter folk i vad någon annan i ens nätverk säger, utan fattar sina egna beslut istället.

Soros kan inte beordra att en Wallenberg ska torteras om denne inte gör som Soros säger, och därför kommer Wallenberg att ge Soros fingret, och Soros försöker beordra något.

Och därför är det en omöjlighet med den typen av nätverk, i västländer. Konspirationsteorierna om att hemliga beslutande nätverk, faller på sin egen orimlighet.

Tacka vår individualistiska kultur för det.

Soros är precis vad han framstår som att vara, en snacksalig linslus och mediehora. Inte mer än så.

(Och hade han verkligen haft så mycket makt, då hade han knappast velat avslöja detta i media, utan gjort sitt bästa för att dölja detta och hålla en så låg profil som möjligt.)
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-09-16 kl. 14:28.
Citera
2020-09-16, 14:51
  #266
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Tror du verkligen att det är personen Soros som är anledningen till Europas alla samarbeten?

Är inte det en lite väl överdriven och korkad konspirationsteori?

Du tillmäter för stort inflytande till enskilda individer, särskilt till sådana som älskar att förekomma på mediernas förstasidor.

Soros är en riktig mediehora, som älskar att visa upp sig i mediernas strålkastarljus och att var kändis, inte olikt många skådespelare.

Men hans verkliga inflytande är extremt begränsat i jämförelse med hur mycket uppmärksamhet den gamle gubben får.

För all hans tid går åt till att låta sig intervjuas och till att visa upp sig för journalister, snarare än till att styra och arbeta.

Ni är så äckliga och tack vare er så fick jag ögonen upp för hur vidriga globalister är. Precis allt ni säger är tvärtom.

Hur krossade Soros the British pound?

Wiki: Black Wednesday


investopedia: How Soros broke the bank of London (Black Wednesday

Kan ni hålla käften snart och låta oss bitcha över rovdjursglobalistjudar suger livet ut ur Alla nationer?
Citera
2020-09-16, 14:54
  #267
Avstängd
Vi är själviska, vi sitter på enorma förmögenheter utan att dela ut dem. Vårt samarbete med hitlers nazityskland ska bestraffas genom att bryta sönder sveriges nation.
Citera
2020-09-16, 14:55
  #268
Avstängd
wwrs avatar
Härlig tråd, detta. Jag instämmer i att det är ovanligt när bankirerna är medihoror. Jag kommer att sakna gubben om han går bort. Vem skall då berätta vad storfinansen håller på med. Vem skall man då bli f-rb-nnad på, etc etc

__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-16 kl. 15:29.
Citera
2020-09-16, 17:54
  #269
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Du får gärna förklara hur han skulle orsaka flyktingströmmar (detta har han förnekat), rasism (som han motarbetar), hat (hur menar du?), krig (vad menar du?), etniska utrensningar (skojar du?).
Han jobbar ju väldigt hårt MOT detta du nämner (och skänker summor för att motarbeta dessa saker).

Om Mr Soros = Mr Dark Money, förnekar något ska du inte ta särdeles allvarligt på det. Hitta istället någon som erkänner...

Soros finansierar organisationer som eldar på rasism, konflikter och hat. Utöver det har han intressen i vapenindustrin, banker osv. Han är insyltad i varje krig som pågår i världen, plundringen efter "befriandet", och kontrakten på återuppbyggandet. Etnisk utrensning är en del av många krig.

FÖ: Etnisk rensning är något han själv varit delaktig i direkt, och inte genom dubiösa investeringar.

Soros är jude, men låtsades vara ickejude, och plundrade andra judars egendomar i Ungern och såg till att de hamnade i koncentrationsläger. Inget som han skäms för, utan hans försvar är, skulle inte jag gjort det skulle någon annan tagit chansen. Detta återspeglar hela hans liv.

Kan ta ett annat exempel: Soros skänker pengar till organisationer som kämpar för Gun Control, samtidigt som han äger ammunitionsfabriker som levererar kulorna till mördarna som mördar sina medmänniskor.

Tyvärr, boken du läst har han ej själv skrivit. Författaren ingår i hans propaganda-stab.
__________________
Senast redigerad av Whitfields 2020-09-16 kl. 17:58.
Citera
2020-09-17, 21:09
  #270
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Om Mr Soros = Mr Dark Money, förnekar något ska du inte ta särdeles allvarligt på det. Hitta istället någon som erkänner...

Soros finansierar organisationer som eldar på rasism, konflikter och hat. Utöver det har han intressen i vapenindustrin, banker osv. Han är insyltad i varje krig som pågår i världen, plundringen efter "befriandet", och kontrakten på återuppbyggandet. Etnisk utrensning är en del av många krig.

FÖ: Etnisk rensning är något han själv varit delaktig i direkt, och inte genom dubiösa investeringar.

Soros är jude, men låtsades vara ickejude, och plundrade andra judars egendomar i Ungern och såg till att de hamnade i koncentrationsläger. Inget som han skäms för, utan hans försvar är, skulle inte jag gjort det skulle någon annan tagit chansen. Detta återspeglar hela hans liv.

Kan ta ett annat exempel: Soros skänker pengar till organisationer som kämpar för Gun Control, samtidigt som han äger ammunitionsfabriker som levererar kulorna till mördarna som mördar sina medmänniskor.

Tyvärr, boken du läst har han ej själv skrivit. Författaren ingår i hans propaganda-stab.

Du har inte lyckats visa någon som helst fakta för dina ogrundade antaganden.
Du verkar tyvärr ha stora problem med att förstå hur världen fungerar.
Citera
2020-09-17, 21:46
  #271
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Du har inte lyckats visa någon som helst fakta för dina ogrundade antaganden.
Du verkar tyvärr ha stora problem med att förstå hur världen fungerar.

Hej igen, det behövs inte länkar eftersom det som jag skrev är välkänt. Har inga större problem med att förstå hur världen fungerar. Arbetar som sakkunnig tjänsteman på ett av Sveriges regerings departement och arbetar dagligen med de problem som George Soros osv. skapar. Jag anser att någon knappast kan vara mer välinformerad. När jag läste Soros propaganda kändes den skrämmande med tanke på vad han egentligen står för. Soros ligger många steg före oss hederliga människor på jorden i sitt schack mot mänskligheten. Men jag ska googla fram lite bara för dig. Försöka hitta enkla fakta som inte ligger bakom betalväggar.

https://www.ibtimes.com/political-ca...le-backing-gun

Denna artikel handlar om hur Soros investerat i Vapenindustrin och samtidigt skänker pengar till vapenmotståndare.

https://www.facebook.com/inthenow/vi...4742131342823/

Denna 60-minutes intervju med Soros handlar om hur han var delaktig i konfiskationen av judars egendomar i Ungern. Där säger han ungefär "Om jag inte hade gjort det hade någon annan gjort det".

Nog om det, det är sent och jag skall lägga mig.
Citera
2020-09-17, 22:03
  #272
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Det finns de som tror på konspirationsteorier, om att hemliga nätverk skulle styra västvärlden.

Men det hade varit omöjligt i den västerländska individualistiska kulturen, där varje individ vill fatta sina egna beslut, oavsett vad någon annan i nätverket säger och tycker.
Hur kortsiktig är du i dina tankar? USA kunde bygga en atombomb utan att någon kände till det. compartmentalization. Man isolerar kunskap på en "need to know basis". Omöjligt? Är det omöjligt att kriminella verkar i ett civiliserat samhälle? Vilken naiv världsbild har du?
Citat:
I hårda diktaturer som Kommunistkina, accepterar Kinesiska Kommunistpartiets medlemmar att slaviskt följa sin ledares påpekanden. Och de som inte följer ledarens vilja, riskerar att gripas, torteras och försvinna in i arbetsläger. Därför följer alla medlemmarna ledarens vilja, så fort han öppnar munnen.

Men i västländer skiter folk i vad någon annan i ens nätverk säger, utan fattar sina egna beslut istället.
Västvärlden har sitt eget förtryck mot oliktänkande som också är väldigt effektivt. Varför tror du vi kommunicerar om kontroversiella ämnen på ett någorlunda anonymt forum? I västländer skiter inte de som har makt och en agenda vad andra säger. Precis tvärtom. De vill veta exakt vilka som säger vad. Har du sovit under en sten de senaste 10 åren?
Citat:
Soros kan inte beordra att en Wallenberg ska torteras om denne inte gör som Soros säger, och därför kommer Wallenberg att ge Soros fingret, och Soros försöker beordra något.

Och därför är det en omöjlighet med den typen av nätverk, i västländer. Konspirationsteorierna om att hemliga beslutande nätverk, faller på sin egen orimlighet.
Din slutsats är befängd. Du förstår inte ens vad du diskuterar.
Citat:
Tacka vår individualistiska kultur för det.

Soros är precis vad han framstår som att vara, en snacksalig linslus och mediehora. Inte mer än så.

(Och hade han verkligen haft så mycket makt, då hade han knappast velat avslöja detta i media, utan gjort sitt bästa för att dölja detta och hålla en så låg profil som möjligt.)
Det är ju den korrupta individualismen som har skapat det här! Mänskligheten är beväpnade katter på amfetamin och du vill hylla det? För övrigt är Soros är en pjäs, inte brädet. han är förespråkaren, inte mer.
__________________
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-09-17 kl. 22:06.
Citera
2020-09-17, 23:20
  #273
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Hur kortsiktig är du i dina tankar? USA kunde bygga en atombomb utan att någon kände till det compartmentalization. Man isolerar kunskap på en "need to know basis".

Atombomben byggdes väl av en liten grupp forskare, alla anställda av USAs regering, på direkt order av USAs regering?

Eller menar du att USAs atombomb byggdes av ett internationellt nätverk, utspritt över länder i hela världen, där varje individ hade frihet att göra som vederbörande själv ville?

Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Är det omöjligt att kriminella verkar i ett civiliserat samhälle?

I kriminella grupper finns hårda straff, för de som inte följer ledarens order. Räkna med en kula i huvudet, om du brutit mot din ledares påbud.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Västvärlden har sitt eget förtryck mot oliktänkande som också är väldigt effektivt. Varför tror du vi kommunicerar om kontroversiella ämnen på ett någorlunda anonymt forum?

Av samma anledning som vi har valhemlighet?

Varför trodde du att folk står bakom en skärm när de lägger sin röst? För att skärmen är ett hippt fashion statement?

I totalitära diktaturer som Kommunistkina finns inga anonyma forum. Du måste registrera din användaridentitet, så att myndigheterna vet vem du är.
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-09-17 kl. 23:26.
Citera
2020-09-18, 01:41
  #274
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Men det hade varit omöjligt i den västerländska individualistiska kulturen, där varje individ vill fatta sina egna beslut, oavsett vad någon annan i nätverket säger och tycker.
Men kolla "den fria pressen". Varenda tidning följer samma agenda. Hur pass individualistisk är t.ex den svenska "värdegrunden"?

Jag tror Soros är bland det närmaste vi vanligt folk kan komma nätverken. Därför är det intressant vad han säger. Han styr förmodligen inte så mycket annat än vissa egna investeringar, men han vet nog mer om nätverkens verksamhet än de flesta.

Corona är över, influensasäsongen är över men någon har bestämt att alla skall bära munskydd. Jag vet inte vem?

Se på Skripalhistorien. Många betvivlar att Putin använder militär nervgas för att attackera civilpersoner i en engelsk småstad. Hur många inblandade behövs i så fall inte för att skapa den bilden?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-18 kl. 01:59.
Citera
2020-09-19, 21:11
  #275
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Hej igen, det behövs inte länkar eftersom det som jag skrev är välkänt. Har inga större problem med att förstå hur världen fungerar. Arbetar som sakkunnig tjänsteman på ett av Sveriges regerings departement och arbetar dagligen med de problem som George Soros osv. skapar. Jag anser att någon knappast kan vara mer välinformerad. När jag läste Soros propaganda kändes den skrämmande med tanke på vad han egentligen står för. Soros ligger många steg före oss hederliga människor på jorden i sitt schack mot mänskligheten. Men jag ska googla fram lite bara för dig. Försöka hitta enkla fakta som inte ligger bakom betalväggar.

https://www.ibtimes.com/political-ca...le-backing-gun

Denna artikel handlar om hur Soros investerat i Vapenindustrin och samtidigt skänker pengar till vapenmotståndare.

https://www.facebook.com/inthenow/vi...4742131342823/

Denna 60-minutes intervju med Soros handlar om hur han var delaktig i konfiskationen av judars egendomar i Ungern. Där säger han ungefär "Om jag inte hade gjort det hade någon annan gjort det".

Nog om det, det är sent och jag skall lägga mig.

Citerar din länk: "Asked by International Business Times if investors who support gun control should sell their holdings in firearms companies, Soros responded: "I’m very much against guns. And if it can be organized on a large enough scale, I wouldn’t be opposed to it."

Det räcker inte att skriva 'att det är välkänt'. För mig är det definitivt inte välkänt. Däremot har extremhögern en tankesmedja som utpekar honom som allmänt ond (det är välkänt).
Du kan se mer om det här: https://www.svtplay.se/video/2644823...nan-bakom-allt

Det är skrämmande om det stämmer att du jobbar i regeringen (och är så oinformerad).

Ja, Soros är emot vapen (där är vi överens). Jag tror inte du läst hans böcker där han ställs inför frågeställningen om han ska göra en affär som inbringar pengar eller om han ska avstå på grund av moraliska betänkligheter. Han svarade att han inte kan tänka på det som är moraliskt riktigt (då han anser att lagstiftningen ska reglera detta) (jag håller med). Han väljer att göra den affär som genererar mest vinst.
Jag publicerade en länk angående vad han gjorde som 13-åring: https://www.washingtonpost.com/outlo...e0d_story.html
Tycker du man ska vara ansvarig för sina handlingar i den åldern ?
Citera
2020-09-20, 04:43
  #276
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men kolla "den fria pressen". Varenda tidning följer samma agenda. Hur pass individualistisk är t.ex den svenska "värdegrunden"?

Jag tror Soros är bland det närmaste vi vanligt folk kan komma nätverken.

På svenska tidningar, och i svensk media i övrigt, jobbar väl mängder av svenska journalister. Om de alla tillhör "nätverken", så borde de vara lättast att komma i kontakt med för "oss vanligt folk"?

Att komma i kontakt med Soros, torde däremot vara väldigt svårt för "oss vanligt folk"?

Så jag rekommenderar att du tar kontakt med någon svenska journalist, frågar denne varför de alla följer "samma agenda", och vilka "nätverk" som vederbörande är med i.
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-09-20 kl. 04:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback