Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-09-15, 14:07
Medlem
Tjena,

Jag är på landsbygden, så vägarna är lite svåra. För en vecka sedan hade jag en dålig olycka på vägen, för den är väldigt ojämn och jag måste ha gått runt 30 / 25mph. Jag lärde mig att köra den två dagar innan det. Det var en mycket dålig armskada. Sedan dess har jag varit tveksam :/ Jag har en sexväxlad cykel men jag är inte säker på vilket nummer jag ska sätta på den. Men jag skulle vilja få tillbaka den vid 25 km / h om möjligt, men jag är för nervös. Vad är en säker hastighet just nu? Jag går redan 20 km / h, men jag känner att det är för långsamt.
Citera
2020-09-15, 14:11
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Går du 20 km/timme så behöver du nästan inte någon cykel.
Citera
2020-09-15, 15:20
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Som sagt om du går i 20km/h så kan du väl småjogga lite så borde du vara uppe i en 60-70km/h. Har du bil så sälj skiten .. Landslaget är nog dit nästa delmål i livet.
Citera
2020-09-15, 17:54
Medlem
Bum1s avatar
Översatte du inlägget med Google translate? Det är jättesvårt att förstå vad du menar.

Är det så att du kört omkull med din elcykel eller vad är grejen?
Citera
2020-09-21, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Går du 20 km/timme så behöver du nästan inte någon cykel.

Notera MPH, dvs 40 km/h! TS har starka ben!
Citera
2020-09-21, 15:15
Medlem
TilleyHats avatar
Om TS har en svår armskada så ska denne naturligtvis inte cykla innan denne är helt återställd. Sen ansluter jag mig till de som tycker det är svårt att riktigt förstå vad TS vill ha hjälp med. Men en sexväxlad cykel låter inte som att den är gjord för högre hastigheter. Låter mer som en citybike.
Citera
2020-09-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Men en sexväxlad cykel låter inte som att den är gjord för högre hastigheter. Låter mer som en citybike.

Det finns cyklar son är gjorda för höga hastigheter utan att de för den delen har många växlar. Det de har gemensamt brukar vara att man använder gravitationen för att att få fart. Både downhill och dirt mtb hör till den kategorin.
Citera
2020-09-21, 22:06
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Det finns cyklar son är gjorda för höga hastigheter utan att de för den delen har många växlar. Det de har gemensamt brukar vara att man använder gravitationen för att att få fart. Både downhill och dirt mtb hör till den kategorin.

Visst, men TS pratade om landsväg om jag förstod honom rätt.
Citera
2020-09-22, 13:57
Medlem
Baalzamons avatar
Desto snabbare cykel, desto farligare i trafiken. Satsa på max 10km/h så det inte blir fler skador, på dig eller någon annan.
Citera
2020-09-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Desto snabbare cykel, desto farligare i trafiken. Satsa på max 10km/h så det inte blir fler skador, på dig eller någon annan.

Gäller det även när man cyklar på en 2+1 väg med hastighetsbegränsning 100 km/h? Då befinner man ju sig på vägen 3 gånger så lång tid som är man cyklar 30 km/h.
Citera
2020-09-22, 17:33
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Gäller det även när man cyklar på en 2+1 väg med hastighetsbegränsning 100 km/h? Då befinner man ju sig på vägen 3 gånger så lång tid som är man cyklar 30 km/h.
Du har inte på en sån väg att göra, med din cykel.
Citera
2020-09-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Du har inte på en sån väg att göra, med din cykel.

Det finns inte alltid alternativa vägar. Då 2+1-vägar är ett billighetsalternativ. Skulle man anlägga parallella vägar för långsamt gående fordon eller cyklister överallt där det är 2+1-väg så blir det inte lika billigt längre.

(Inte sagt att jag cyklar på 2+1-vägar.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in