Citat:
Ursprungligen postat av
Baiser
Men snälla, Jag har en god vän som känt PO sedan mitten av 90 talet, det finns absolut ingen sanning i påståendet. Dumhuvudet som skrev anklagelsen i PO FB komentarsfält sa ju på frågan varför? av åklagaren att: Han Inte vet varför han skrev så.
Du verkar klart ha en agenda här:
1 Smutskasta PO
2 Rentvå Egor Putilov
och frågan blir ju givetvis varför fick inte Egor ackreditering till Riksdagen som journalist om är så oskylldig?
och Säpo är väldigt tydliga med vad dom vet:
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7205950
Många vänner och anhöriga blir ofta förvånade och går i försvarsställning när de som här konfronteras med uppgifter om att Oksanen är pedofil. Jag påstår inte att han är det, men domar för förtal som den här innebär oftast att vederbörande är skyldig men att man inte får "förtala" honom genom att sprida informationen. Så man får som sagt i utgångsläget anta att informationen faktiskt stämmer.
Oksanen samarbetar här konkret med domare och åklagare på ett sedvanligt och obehagligt sätt när de ger sig på yttrandefriheten på nätet i syfte att begränsa den och upprätthålla makten över informationsspridningen och Oksanen tillhör ju också allmänt företrädarna för den media som konspirerar med makten i det syfte. Han är alltså per definition en propagandist med lögnen som vapen.
Det är klart att personen som skrev inlägget på Facebook förstår att inte säga som det är till åklagaren, om det nu existerade en dom. Åklagaren är ju inte intresserad av sanningen kring den här saken och rättvisa utan att tysta samhällsdebatten på nätet. Det är dumt att ge denne ännu mer ammunition. Domen säger ju för övrigt inte detta utan konstaterar bara att han spridit olaglig information.
https://samnytt.se/wp-content/upload...-B2201-16-.pdf
Säpo lägger ju inte fram någon information som stöder vad de påstår om Putilov, så man får förmoda att de inte har några klara belägg och att detta är ett utslag av deras poltiska verksamhet där de vill misstänkliggöra vissa åsikter och samhällsdebatt på nätet. Däribland då Putilov som skriver för en nättidning som är motståndare till den socialdemokratiska/miljöpartist regimen.
Jag är starkt emot ryska agenter i Sverige liksom jag var emot sovjetiska på den tiden det begav sig. Båda sorter existerar defintivt, men det utesluter inte att det utnyttjas över måttan i propagandan. Ryssnarrativet är politiskt och MSB och Säpo överdriver det medvetet och sprider felaktiga föreställningar.