Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-13, 09:12
  #31321
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja tyvärr så innebär alla deras lösningar att vi måste återgå till att leva som på slutet på 1800-talet för att få ordning på klimatkrisen.

Visst kan det vara bra med självhushållning, vilket han omskriver till "hållbar mat" men tyvärr är det få förunnat att ha tillgång till en kolonilott om man bor i ett större samhälle.
Syftet kan nog vara gott i grunden men tyvärr kan vare sig Greta eller Rockström förstå att man kan inte kräva av ett modernt samhälle att helt stänga ner och återinföra skogs och jordbrukssamhället igen. Vi kan inte leva som Amishfolket, den tiden är förbi.
Ja. Det känns lite genomskinligt när EU i år ökar utgifterna med 800% av budgeten för att sätta fart på samhället och koldioxidproduktionen igen, efter Corona. Under denna tid har man gömt undan Greta och hon kommenterar inte konsumtionsökningen. Nu hade vi behövt ett av de gamla raseriutbrotten.
Citat:
People are suffering. People are dying. Entire ecosytems are collapsing. We are at the beginning of a mass extinction and all you can talk about is money and fairytales of eternal economic growth," said Thunberg. "How dare you!"
Från FN-talet
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-13 kl. 09:17.
2020-09-13, 14:39
  #31322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De skall ha med bl.a Musk och Greta, de två största tokstollar som uppträtt i media på mycket länge. En 15-åring utan tidigare erfarenhet av miljöaktivism blir utsedd att lägga upp världens miljöpolitik och Musk som betraktas som expert på allt, "vi beräknar att ha det fungerande inom 3-6 månader".
Hoppas det kommer ut på Youtube med Greta som väderpresentatör. Det blir garanterat sevärt.

Hon fyllde 17år i januari.
Häng med lite.
2020-09-13, 15:02
  #31323
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHAB
Hon fyllde 17år i januari.
Häng med lite.
Hon var 15 när hon satte sig på gatan och Aftonbladet "råkade" dyka upp första dagen och göra reportage, The Guardian efter knappt två veckor etc
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-13 kl. 15:11.
2020-09-14, 09:36
  #31324
Medlem
TheKhurgans avatar
Vad har hänt med Greta?
Ända sedan covid-19 brakade loss på allvar i Sverige har det varit knäpptyst i media om henne. Hon fick ställa in allt hon planerat att gå på och ingen var längre särskilt intresserad av henne.
Tänk att gå från världskänd aktivist som var på nyheterna dagligen, till att bli helt ignorerad i ett halvår. Och detta mer eller mindre över en natt, eller i alla fall en vecka.

Hennes ego måste fått en jäkla smäll. Sista jag hörde från henne var att hon (desperat efter uppmärksamhet) påstod sig ha fått covid-19 och satt i karantän.

Jag tror att oavsett vad man är känd för, så njuter man av kändisskapet och blir van vid att få 10 000 likes på varenda bild man lägger upp. När det sedan dras undan hastigt från en flicka på 17 år, så måste det ställa till det i psyket för henne. Hon trodde kanske inte hon gillade att vara känd, att hon gjorde det för klimatets skull och inte kändisskapet. Men nu när det är borta och hon är vanlig skoltjej igen, så märker hon nog att hon saknar det.

Hon skulle ju peaka i år, verkade det som. Sabbatsår, massa stora möten inbokade, hon hade satsat allt. Sedan försvann det bara.

Tänk vad mobbad hon måste bli i skolan. Tycker fan synd om henne. Det är ju hennes föräldrars fel.

Även om klimatet kommer upp på agendan igen om ett halvår, så är det nog ingen som är särskilt intresserad av vad hon har att säga. Gammal skåpmat liksom.
Kändisskapet 2020 är väldigt kortvarigt och flyktigt och så fort man inte är ny och spännande är man ointressant.

Jag har aldrig haft något emot Greta faktiskt. jag lyssnar givetvis inte på vad hon säger och tycker hela cirkusen runtomkring är genomskinlig och tramsig, men jag har aldrig stört mig på henne som person, som jag vet många andra gjort. Hon har varit harmlös i mina ögon. och det hon förespråkar är kommunistpropaganda i många fall.

Men stackars barn.
2020-09-14, 10:41
  #31325
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Vad har hänt med Greta?
Ända sedan covid-19 brakade loss på allvar i Sverige har det varit knäpptyst i media om henne. Hon fick ställa in allt hon planerat att gå på och ingen var längre särskilt intresserad av henne.
Tänk att gå från världskänd aktivist som var på nyheterna dagligen, till att bli helt ignorerad i ett halvår. Och detta mer eller mindre över en natt, eller i alla fall en vecka.
.

Hon dyker upp i The Office skådisen Rainn Wilsons " An Idiots Guide To Climatechange"

Rainn Wilson on a Quest to Meet Greta Thunberg | An Idiot's Guide to Climate Change
https://m.youtube.com/watch?v=auifbJIMceU

Rainn Wilson FINALLY Meets Greta Thunberg | An Idiot's Guide to Climate Change
https://m.youtube.com/watch?v=OBkWgutg4V4
2020-09-14, 12:22
  #31326
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Hon har varit harmlös i mina ögon. och det hon förespråkar är kommunistpropaganda i många fall.
"Lyssna på forskarna!"
2020-09-14, 12:27
  #31327
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
"Lyssna på forskarna!"

"i många fall" Lär dig läsa.

Hon har propagerat för HBTQ, vänsterpolitik och allt möjligt vänstervridet.
2020-09-14, 12:54
  #31328
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
"i många fall" Lär dig läsa.

Hon har propagerat för HBTQ, vänsterpolitik och allt möjligt vänstervridet.
Är det inte så att Greta Thunberg i många fall just säger "Lyssna på forskarna!" och ibland propagerar för HBTQ etc. menar du?
2020-09-14, 13:17
  #31329
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Är det inte så att Greta Thunberg i många fall just säger "Lyssna på forskarna!" och ibland propagerar för HBTQ etc. menar du?

Tror du dribblar bort dig själv lite där.

Om Greta förespråkar följande:
- lyssna på forskarna
- fuck trump
- miljöpartiets politik
- vänsterpartiets HBTQ ståndpunkter
- Allas lika värde, rätt värdegrund osv osv

Då är "lyssna på forskarna" något hon ibland säger, medans resten är i "många fall".
Sedan att hon har sagt "lyssna på forskarna" 10 000 gånger i intervjuer, gör ingen skillnad.

Det blir inte en större del av hennes retorik bara för att hon säger det många gånger. Capish?
2020-09-14, 13:19
  #31330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, jag håller med.
Hur kan någon tro att det som står i boken betyder att Greta Thunberg ser koldioxid.

Tänk om någon på riktigt tror att GT kan se koldioxid bara för att det står som det gör i boken.
Vi är ganska många som tror att Malena tror att Greta™ kan se koldioxid.
2020-09-14, 14:01
  #31331
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vi är ganska många som tror att Malena tror att Greta™ kan se koldioxid.
Det är ganska många som tror att jorden är platt!
__________________
Senast redigerad av Surtruten 2020-09-14 kl. 14:08. Anledning: Stavfel
2020-09-14, 14:14
  #31332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är ganska många som tror att jorden är platt!
Jag känner faktiskt ingen som tror att jorden är platt, men du och jag umgås förmodligen inte i samma cirklar. Däremot känner jag en hel del som är övertygade om att Malena är dum i hela huvudet. Och att det är synd om hennes barn.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback