Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2020-09-11, 12:08
  #90781
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du har ju följt fallet i tio år. Är detta fel?
Citat:
AA (who also goes by the name AB) visited Cuba four times between 2003 and 2006, becoming involved in the 59 year de facto ‘war’ between Cuba and the United States of America. During this time she worked as intern in the Washington DC Swedish embassy and later worked at the Buenos Aires Swedish embassy as a PR manager.
https://marthamitchelleffect.wordpre...s-in-cuba/amp/
Tack för länken. Bloggen marthamitchelleffect är välinformerad och man skriver ju att Anna jobbat på ambassaden i W. Vet att vi diskuterat detta tidigare i tråden. Du har kanske rätt på den punkten vad gäller Anna. Sofia däremot har aldrig jobbat på någon ambassad.
__________________
Senast redigerad av trenterx 2020-09-11 kl. 12:15.
Citera
2020-09-11, 12:22
  #90782
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Sprid inte felaktiga uppgifter! Sofia har aldrig jobbat på någon ambassad. Jag betvivlar att Anna har jobbat på ambassaden i Washington. Däremot har hon jobbat på ambassaden i Buenos Aires. Du har förstås ingen källa för ditt påstående att "de jobbat på ambassaden i Washington" (de=plural).

Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Tack för länken. Martha Mitchell är välinformerad och hon skriver ju att Anna jobbat på ambassaden i W. Vet att vi diskuterat detta tidigare i tråden. Du har kanske rätt på den punkten vad gäller Anna. Sofia däremot har aldrig jobbat på någon ambassad.

Du misstolkar en mening med flit. Det är helt klart att den handlar om "groupies". Det är alldeles klart att enbart SW skrubbats bort från nätet av proffs eller att bara AA Twittrat om CIA. "De" syftar inte på flickorna som du menar, utan på "groupies".

Diskutera på ett normalt sätt istället för att försöka trolla igång konflikter om språkliga detaljer. Tyvärr försöker globalistiska aktörer slå sönder samhället med konflikter, inklusive internettrollning.
Citat:
Men groupies brukar inte försvinna från jordens yta och alla spår utplånas professionellt från Internet. De brukar inte heller Twittra att de tillhör CIA och bli utkastade från Kuba för samröre med motståndsrörelsen eller mörklägga från sin LinkedIn att de jobbat på ambassaden i Washington (rekryteringsplats #1 för amerikanska agenter).
Citera
2020-09-11, 12:44
  #90783
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Det var Romero som nyligen utlämnades från Spanien trots spanska Podemos, som sitter i regeringen, löften till Correa att inte göra det. Romero är nu dömd till 9 års fängelse för anstiftan till kidnappning men finns ändå på vallistorna till Nationalförsamlingen, liksom Correa för samma parti CD, men båda lär bli strukna innan valet. Den som kidnappades var en regimkritiker vid namn Balda som Correa personligen hade ett horn i sidan till. Romero sa under rättegången att Balda inte var någon säkerhetsrisk för Ecuador.

Det var Correas SENAIN som valde en ecuadoriansk firma för övervakningen, den firman kontrakterade sen UC Global. Correa har nu också, liksom JA tidigare, anmält UC Global för att ha spionerat på honom och hans familj i Bryssel bland annat.
Min tolkning är annorlunda:

Det där är bara skenrättegångar för att försöka dölja att Moreno och i stort sett alla (utom Correa och Patiño) styrs av USA. Precis som rättegången mot Bini. Den påstådda kidnappningen var "lawfare" mot Correa.

Här är mer ur den nyutkomna boken.
Citat:
To be more sure of who is behind UC Global, the analyst asks SENAIN to arrange a meeting with the owner of the company. ...

Txema expects only one person, David Morales, but when the moment of the meeting arrives, two appear. "Hi, I'm Mr. Blanco, " one introduces himself. —Txema Guijarro. "Mr. Blue, delighted, " replies the other.

White lord? Mr. Blue? Really? Txema immediately identifies Mr. Blanco as David Morales: his accent from Cádiz gives him away. He doesn't know the name of Señor Azul, but he catches the Puerto Rican accent on the fly, something that makes him even more pissed off. A Puerto Rican? For military purposes a gringo , he calculates.

He knows that as soon as they [ambassadpersonalen] see those two boxer-looking men appear, they will freak out even more. At the end of August 2012, Mr. Blanco and Mr. Azul, helped by some workers from their company, at least that's what Txema wants to think, began to fill the embassy with security cameras. They also occupy a minimal room with screens and other devices. Julian is angry. "Julian, it is what it is." I know it's complicated, but we can't do anything else —Txema tries to calm him down. "Have you seen those cameras?" They suck! Anyone could hack that! And are they also going to put cameras inside? Why?
...

It will be part of the war of attrition. For 24 hours a day, 7 days a week, several agents will occupy the door of the embassy, the stairs of the building and also part of the roof next to the window through which Txema and Julian came out to touch and take some air. ...

UC Global workers have rented an apartment a few meters from the embassy, on Basil Street. From there they write detailed daily reports on all of Assange's movements: what he does, who visits him, etc.

...

On Monday, October 8, the Spanish listened to the sound of the doorbell of the embassy. He opens and finds a young woman dressed in black with a hat of the same color. "What do you want?" Asks Txema. "I'm Gaga, " the woman answers in English.

Gaga? The analyst has no idea who it is. What Txema doesn't know is that the young woman ... is Lady Gaga.
Morales har NATO-träning. Den andra skummisen är från Puerto Rico, dvs i praktiken amerikan.

Det är inte "Correas hemliga polis". Jag tror att CIA infiltrerat deras säkerhetspolis och nu tar in fler amerikavänliga aktörer. UC Global gav ju inspelningarna till CIA (dock aldrig blöjorna).

Det hela är del i en amerikansk kupp mot Ecuador. Och vi vet vilken USA-marionett som är president nu.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-11 kl. 13:08.
Citera
2020-09-11, 14:25
  #90784
Medlem
Nickelodions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Min tolkning är annorlunda:

Det där är bara skenrättegångar för att försöka dölja att Moreno och i stort sett alla (utom Correa och Patiño) styrs av USA. Precis som rättegången mot Bini. Den påstådda kidnappningen var "lawfare" mot Correa.

Här är mer ur den nyutkomna boken.

Morales har NATO-träning. Den andra skummisen är från Puerto Rico, dvs i praktiken amerikan.

Det är inte "Correas hemliga polis". Jag tror att CIA infiltrerat deras säkerhetspolis och nu tar in fler amerikavänliga aktörer. UC Global gav ju inspelningarna till CIA (dock aldrig blöjorna).

Det hela är del i en amerikansk kupp mot Ecuador. Och vi vet vilken USA-marionett som är president nu.

Intressant! Men denne TK är även kongressledamot för Podemos i Spanien och är alltså lite part i målet. Podemos är ju misstänkta för att ha fått (narkotika)pengar från Venezuela och Bolivia men nu även Ecuador och just Ecuadorpengarna utreds nu av åklagare. Du får rapportera vidare när du hittar fler nyheter om JA på ambassaden. Kastar ju onekligen nytt ljus över tiden där. Jag tror det var så att vetskapen om Ecuadorpengarna användes av Romero (eller Correa) som utpressning mot Podemos för att de skulle stoppa utlämningen av honom till Ecuador, men Podemos valde att vara frånvarande vid regeringsmötet där beslutet om utlämning togs och som ett brev på posten kunde spansk åklagare sen starta utredningen rörande de ecuadorianska pengarna.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2020-09-11 kl. 14:57.
Citera
2020-09-11, 14:38
  #90785
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du misstolkar en mening med flit. ... "De" syftar inte på flickorna som du menar, utan på "groupies".
Jag tolkar inte utan läser vad du skriver. Skriver man med syftning på AA och SW att "de jobbat på ambassaden i Washington"så har man tydligen rätt när det gäller den ena och helt säkert fel när det gäller den andra.
Nu har vi väl klarat av den här ofruktbara polemiken?
__________________
Senast redigerad av trenterx 2020-09-11 kl. 14:41.
Citera
2020-09-11, 14:56
  #90786
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jag tolkar inte utan läser vad du skriver. Skriver man med syftning på AA och SW att "de jobbat på ambassaden i Washington"så har man tydligen rätt när det gäller den ena och helt säkert fel när det gäller den andra.
Nu har vi väl klarat av den här ofruktbara polemiken?
Du använder klassisk trollning. Du klipper ut en del av ett stycke och säger att det syftar på något det inte gör.

De nätverk som kontrollerar Assange rättegång styr även massmedia. Vi ser i stort sett samma bild av rättegången i hela världspressen. Även Internet har tagits över av en stor mängd troll som ständigt försöker skapa konflikt om vad som helst. Genom att förhindra att enighet uppstår kan inte krav på förändring av systemet ske. Trollen bara skriver något som är fel för att diskussionen skall drunkna i detaljer och skribenter skall bli osams.

På samma sätt används massinvandring och feminism för att spräcka upp samhället.
Citera
2020-09-11, 19:37
  #90787
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du använder klassisk trollning. Du klipper ut en del av ett stycke och säger att det syftar på något det inte gör.
Både du och jag begriper att du gjorde ett syftningsfel. Det är mänskligt.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De nätverk som kontrollerar Assange rättegång styr även massmedia.
Ja, vem kontrollerar det amerikanska agerandet i rättegången i London. Mike Pompeo och Ben Barr? Båda får instruktioner av Trump, får man förmoda. Men styr de massmedia?

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Även Internet har tagits över av en stor mängd troll som ständigt försöker skapa konflikt om vad som helst. Genom att förhindra att enighet uppstår kan inte krav på förändring av systemet ske.

Enighet kring vad då? Jag kan omöjligen vara enig med dig. Så här skrev du för ett halvår sedan.
Citat:
USA har inte attackerat Wikileaks eller Hrafnsson. Man driver bara ett skådespel mot Assange. Pressen och skådespelaren/CIA-agenten Assange samverkar för att försöka visa att för den som kritiserar USA går det illa
. (FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Du är inte ensam om den uppfattningen. I vilken trollfabrik skapades den? I tråden finns nog konsensus kring att Assange riskerar sitt liv på riktigt, med undantag av ett visst troll som skrev flitigt här tidigare.
Citera
2020-09-11, 20:03
  #90788
Medlem
När det i stort sett tycks råda medietystnad just nu kring de engelska domstolsförhandlingarna om USA:s begäran att få Assange utlämnad så uttalar sig en del prominenta personer via sociala medier...

Brasiliens ex-president, Lula da Silva, för någon timme sen på twitter om Assange:
"O Assange deveria ser tratado como herói por ter denunciado ao mundo as falcatruas do Departamento de Estado americano. Todos os países democráticos deveriam gritar por sua liberdade. #FreeAssange"
Engelsk översättning:
"Assange should be treated like a hero for denouncing the US State Department scams to the world. All democratic countries should cry out for his freedom."
Citera
2020-09-12, 17:43
  #90789
Medlem
Nickelodions avatar
Tidigare har jag skrivit att planen att få ut JA från ambassaden på julafton 2017 avbröts för att USAs ambassadör i Quito sa till dem att avbryta. Det kanske var så också men nu skrivs det att att han blev efterlyst dagen efter Ecuadors spionchef Vallejo och JA finslipade planerna i sammanträdesrummet på ambassaden den 20 december 2017.

Som det nu verkar alltså, satt USA på första parkett och kunde följa denna planläggning i realtid. Dagen efter, den 21 december 2017, är 'The sealed Criminal Complaint' mot JA daterad. Kanske blev JA hemligt efterlyst samtidigt.

Här kan man läsa i El País (engelska) hur USA nu saboterar och obstruera i fallet JA mot UC Global. Domaren i fallet i Spanien har begärt uppgifter av USA om var de IP-adresser går närmare bestämt, dit information från övervakningen överfördes, till servrar som alltså kan spåras till USA.

USA har svarat ungefär att varför vill ni veta det, och vill veta namnen på de anonyma vittnen (vittneskyddade) som säger det. Nästan värre än Sveriges svar på Meltzers begäran.
__________________
Senast redigerad av Nickelodion 2020-09-12 kl. 17:45.
Citera
2020-09-13, 10:37
  #90790
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Jesus Alcalá, känd jurist, har grävt fram mycket nytt material kring rättsprocessen mot Assange. Det redovisas i Dagens Arena idag. Han har varit i kontakt med myndigheter i Sverige och UK, liksom med utredande poliser och målsägare. Hans huvudslutsats är viktig:.

"Är Sverige medskyldigt till att Assange är i den förfärliga situation som han är?
Ja, det menar jag. I samma ögonblick som den internationella arresteringsordern utfärdades blev Assange fredlös. Och den fortsatta handläggningen av ärendet gjorde det dessutom omöjligt för Assange att försvara sig. Jag tänker då inte bara på hur Assange och hans advokater nekades insyn i utredningen utan också på hur energiskt både åklagaren och Leas och Mias målsägandebiträden drev ”trial by media”."

J esus Alcalá belyser det täta samarbetet mellan RÅ (Karin Rosander), Åklagarmyndigheten (Ny) och Paul Close (Crown Prosecution Service):

" Bland annat ställde RÅ sin egen kommunikationsdirektör till överåklagare Marianne Nys förfogande. Kommunikationsdirektören var, oftast tillsammans med pressekreterare från Crown Prosecution Service, behjälplig med att lägga upp mediestrategin. Hon hade tät mailkontakt med de engelska myndigheterna och hon lade sig också i själva utredningsarbetet. Och det var hon som tillsammans med Marianne Ny såg till att smussla undan eller rentav sudda ut spåren efter kontakterna med Crown Prosecution Service. De två var även de enda personer i utredningsgruppen som fick ta del av all korrespondens med de engelska kollegerna:
”Marianne and I file all A-related emails in special folders, not available to or traceable for anybody but ourselves” (Mail till Paul Close. Crown Prosecution Service. 12 juli 2012)" "

Jag skriver inte under på alla slutsatserna i essän, men den är värd att läsas och diskuteras. Kan den signalera en kommande vändning av den ensidiga diskussionen i Sverige?

https://www.dagensarena.se/essa/proc...ulian-assange/
Jesus Alcalá, också känd bedragare som dömdes till fängelse för att ha försnillat biståndspengar, om jag minns rätt.
Han ljög väl också om en hel del annat, bla a om sin härkomst har jag för mig.

Hur kunde Karin Rosander delta i utredningsarbetet och ha kontakt med de engelska myndigheterna?
Om jag minns rätt var det hon som knappt fick fram något vettigt på engelska under en presskonferens.
Hennes engelska var under all kritik.
Citera
2020-09-16, 13:17
  #90791
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jesus Alcalá, också känd bedragare som dömdes till fängelse för att ha försnillat biståndspengar, om jag minns rätt.
Han ljög väl också om en hel del annat, bla a om sin härkomst har jag för mig....
Du har rätt. Letade lite bakgrund. Alcala har bakgrund i människorättsfrågor, men också dömd, mot sitt nekande, för försnillning av statens medel för 20 år sedan. Han har också tidigare försvarat Assange. Det är givetvis klokt att vara källkritisk när man läser hans genomgång av Assange-fallet.

Han skriver t.ex:
Citat:
Det slår mig hur ofta Paul Close och hans medarbetare brukar krigstermer i sin korrespondens. It is like running a military operation…it is like gerilla warfare…it is like psychological warfare…
Uppseendeväckande citat, men varför saknas tidpunkt och källhänvisning till citatet?

Här är några citat som ‘är graverande för både Paul Close och Marianne Ny. Assange skall levereras som paket.
Citat:
I promise I am doing all I can to get him on a special Scandinavian flight on 24/25 December, duly wrapped up as a present for you” (Mail. Close till Ny. 2011.12.02)

Good luck and never mind if the Christmas gift would show up on New Year’s Eve instead” (Ny till Close. 2011.12.05)

Det här är väl nya dokument som Alcala citerar? Kan inte påminna mig att jag citaten någonsin förut. Alcala skriver också:

Citat:
Senvåren 2015 söker Ny äntligen Englands tillstånd att få förhöra Assange och att få ta ett DNA-prov på honom. Ansökan inkommer till Home Office morgonen den 2 juni 2015. På kvällen samma dag svarar Home Office att ansökan är beviljad. En engelsk tjänsteman är utsedd att hjälpa till med allt som behövs. (Home Office. International Criminality Unit. 2015.06.02)

Det här förefaller också nytt. Mejl från Home Office till Ny?

Alcala har läst brittiska dokument. Vilka?
Citat:
I de engelska handlingarna däremot finns här och där hänvisningar till USA. Men alla sådana hänvisningar är maskade och jag har inte lyckats utröna vad de handlar om.

Vi kan absolut gratulera Alcala till att ha letat fram en hel del intressant material. Fortsätt på den vägen, Alcala! Publicera nu dokumenten på lämpligt sätt, inte bara saxa här och där, ibland med oklara källhänvisningar.

Alcalas biografi:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jes%C3%BAs_Alcal%C3%A1
__________________
Senast redigerad av trenterx 2020-09-16 kl. 13:22.
Citera
2020-09-18, 09:12
  #90792
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Du har rätt. Letade lite bakgrund. Alcala har bakgrund i människorättsfrågor, men också dömd, mot sitt nekande, för försnillning av statens medel för 20 år sedan. Han har också tidigare försvarat Assange. Det är givetvis klokt att vara källkritisk när man läser hans genomgång av Assange-fallet.

Han skriver t.ex:
Uppseendeväckande citat, men varför saknas tidpunkt och källhänvisning till citatet?

Här är några citat som ‘är graverande för både Paul Close och Marianne Ny. Assange skall levereras som paket.


Det här är väl nya dokument som Alcala citerar? Kan inte påminna mig att jag citaten någonsin förut. Alcala skriver också:



Det här förefaller också nytt. Mejl från Home Office till Ny?

Alcala har läst brittiska dokument. Vilka?


Vi kan absolut gratulera Alcala till att ha letat fram en hel del intressant material. Fortsätt på den vägen, Alcala! Publicera nu dokumenten på lämpligt sätt, inte bara saxa här och där, ibland med oklara källhänvisningar.

Alcalas biografi:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jes%C3%BAs_Alcal%C3%A1
Lite mer om Alcala och hans oklara uppgifter om sig själv:
http://www.bgf.nu/notiser/aug00/aug10.html
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback