2020-09-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Varenda jävla kommentar av dej är i samma stil.
Ingen substans, bara dumdryga putslustigheter.
/ Tack det var det finaste jag
hört sen jag konfirmerade mig: Mission accomplish.
Citera
2020-09-11, 00:50
Medlem
Rysk-Bots avatar
Kontorsjobb= Samma extremt tråkiga torra kollegor varje dag och ett PK/feministiskt företagsklimat där alla normal män måste skådespela.

Då är det många svenska män som känner att ett hjärndött hantverkarjobb är bättre där man slipper ett företagsklimat.
Citera
2020-09-11, 02:48
Avstängd
Onanikrems avatar
Köra tradare tycker jag var rätt ok, man slipper så jävla mycket idioter som man annars tvingas tillbringa tid med, dock lite slitit när man blir äldre att ligga ute på fjärrlinjer.

Bästa med skitjobben är ändå att man går hem när mat, sov, knullklockan ringer och sen skiter man i jobbet fram till nästa dag. Administrativa har en tendens att jobba över gratis och oroa sig även hemma och kolla mail osv. Har varit på båda sidorna stängslen och föredrar ensamjobb som tradarchaffis eller gå hem när mat, sova, knull klockan, ringer och totalt skita i om firman brinner upp till i morgon..
Allt har sina för och nackdelar, prövar man båda världarna och jämför man så vet man vad som är bäst för en!
Citera
2020-09-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Lagerjobb tillsammans med Koksade gymturkar???

Förstår hur du menar, näh vi kontorsråttor skall vara jävligt noggranna att behålla våra arbeten...

Förutsatt att man fortfarande kan bo i ett relativt vitt område

Men du har nog rätt. Efter max ett år så skulle man nog bryta ihop pga uteblivande utveckling. Är trots allt sista steget i Maslows behovstrappa.
Citera
2020-09-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot
Kontorsjobb= Samma extremt tråkiga torra kollegor varje dag och ett PK/feministiskt företagsklimat där alla normal män måste skådespela.

Då är det många svenska män som känner att ett hjärndött hantverkarjobb är bättre där man slipper ett företagsklimat.
+1 på denna
Citera
2020-09-11, 13:58
Medlem
Idumeas avatar
Min personliga utveckling ligger ändå inte i arbetsmarknaden. Ska jag ha ett jobb med högre status kräver det att jag lägger tid och csn på att utbilda mig i det området och sen jobbar heltid. Då tar jag hellre ett enkelt kneg, så att jag kan fokusera på min personliga utveckling utanför arbetstid. Ibland hade det varit härligt att ha ett jobb med högre lön och utan stämpelklocka, men det är inte ett liv som passar mig.

Dessutom är alla jobben du listar (okej kanske inte säljare) hederliga jobb som behövs i samhället. Alla nackdelarna du listar med jobben är anledningar till varför vi behöver starka fackliga organisationer och en reglerad arbetsmarknad. Alla jobben du nämner både kan och borde ha anställningsskydd och ett humant arbetstempo. Själv har jag handels som håller mig om ryggen och tacka fan för det.
Citera
2020-09-11, 14:03
Medlem
Vad klassar du Pissfittor/Pisskukar som jobb (don't blame SC430 for the words-
blame Magnus Uggla)
Citera
2020-09-11, 14:13
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Nattarbete förmodar jag? Låter högt ändå.
35tkr ut som lagerarbetare låter tom väldigt högt.

Möjligtvis om det är ett diamantlager(?) för medellönen för lagerarbetare är 28tkr före skatt.
Citera
2020-09-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Skrämmande att vissa akademiker snurrat in sig på biblioteket till den grad att man inte förstår det. Skäms lite över att vara akademiker när jag läser den här tråden.

Hehe jo. Samtidigt, vi måste ju också finnas. Skulle vi med ovanligt hög arbetsmoral med tillhörande krav, stimulanssökande och utvecklingskrävande personlighet bara låta bli skulle vi konkurrera ut andra, och för den delen skulle många av oss gå in i väggen pga. just hur icke stimulerande det är.

Då inte gått in på samhällsekonomiska perspektiv..
Citera
2020-09-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nu vill jag inte se ned på andra. Men jag är intresserad utav veta vad ni andra tycker.

Jag har fått uppfattningen att fler och fler väljer skitjobb, dvs lågbetalda jobb där man får jobba arslet av sig och man har knappt några rättigheter eller ansvar.

Man ska bara göra samma sak om och om igen. Själv tål jag inte sådana jobb.

Folk undviker avancerade jobb som kräver ansvar och disciplin.

Dessa jobb brukar finnas inom vård eller tillverkande industri. Då menar jag inte arbetsledare eller ingenjör. Jag menar "golvsfolk".

Jag tycker ibland synd om dessa för dom behandlas inte direkt bra av chefer. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på att dom själv valde det också.

Jag säger inte att jobba inom restaurang är ett skitjobb. Dom har det säkert jätte trevligt. Speciellt om man får jobba på finare restauranger.

Jag talar om simpelt knegarjobb som alla verkar tillbe nu hör tiden.

Skitjobb enligt mig:

- Köra lastbil är skitjobb. Du jobbar alltid med tidspress.
- Köra buss är skit jobb. Du kör alltid samma sväng hela tiden.
- Jobba som montör är skitjobb. Cheferna anser att montera saker kan vem som helst göra = du kan lätt bli ersatt
- Jobba som säljare är skitjobb. Du mäts hela tiden. Kränger du för lite = sparken
- Undersköterska är skitjobb. Vården är tung och dåligt betalt samt cheferna där har i uppgift att hålla med kostnaden då skatt är dyrt.
- Lagerarbetare är skitjobb. Monotona arbetsuppgifter och minsta lilla fel så skriker kunden på dig. Ibland kallas dom för lagerråtta.

Men ändå verkar folk totalt skita i sig som person och välja yrken där man ej utvecklas som person.

Så varför är det då?
Själv har man varit i en av dessa yrken när jag var ung. Men jag var så pass ung att jag gick fortfarande i skolan. Nu jobbar jag med jobb som kräver ansvar, men sker under frihet.

Arbetslinjen! Bort med bidrag och det pressar ner lönerna.
Citera
2020-09-11, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nu vill jag inte se ned på andra. Men jag är intresserad utav veta vad ni andra tycker.

Jag har fått uppfattningen att fler och fler väljer skitjobb, dvs lågbetalda jobb där man får jobba arslet av sig och man har knappt några rättigheter eller ansvar.

Man ska bara göra samma sak om och om igen. Själv tål jag inte sådana jobb.

Folk undviker avancerade jobb som kräver ansvar och disciplin.

Dessa jobb brukar finnas inom vård eller tillverkande industri. Då menar jag inte arbetsledare eller ingenjör. Jag menar "golvsfolk".

Jag tycker ibland synd om dessa för dom behandlas inte direkt bra av chefer. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på att dom själv valde det också.

Jag säger inte att jobba inom restaurang är ett skitjobb. Dom har det säkert jätte trevligt. Speciellt om man får jobba på finare restauranger.

Jag talar om simpelt knegarjobb som alla verkar tillbe nu hör tiden.

Skitjobb enligt mig:

- Köra lastbil är skitjobb. Du jobbar alltid med tidspress.
- Köra buss är skit jobb. Du kör alltid samma sväng hela tiden.
- Jobba som montör är skitjobb. Cheferna anser att montera saker kan vem som helst göra = du kan lätt bli ersatt
- Jobba som säljare är skitjobb. Du mäts hela tiden. Kränger du för lite = sparken
- Undersköterska är skitjobb. Vården är tung och dåligt betalt samt cheferna där har i uppgift att hålla med kostnaden då skatt är dyrt.
- Lagerarbetare är skitjobb. Monotona arbetsuppgifter och minsta lilla fel så skriker kunden på dig. Ibland kallas dom för lagerråtta.

Men ändå verkar folk totalt skita i sig som person och välja yrken där man ej utvecklas som person.

Så varför är det då?
Själv har man varit i en av dessa yrken när jag var ung. Men jag var så pass ung att jag gick fortfarande i skolan. Nu jobbar jag med jobb som kräver ansvar, men sker under frihet.

Mitt roligaste jobb var ett så kallat skitjobb. Lågstatusjobb. Det var mycket social kontakt med folk. Det var bra chefer och schemat var bra. Lönen var helt okej, t o m bra.

Jag anser att en stor mängd av människorna där ute lever felaktiga liv och har felaktiga ambitioner redan på gymnasienivå.

Vill inte avslöja vad jag arbetade som men det var ett befriande steg bort från det menlösa jag höll på med. Dock, med tanke på Sveriges utveckling, hade jag kanske valt annorlunda när jag utgår från situationen idag. Även menlösa jobb som exempelvis ekonom har sina fördelar.
Citera
2020-09-11, 20:01
Medlem
volvo 240s avatar
Det du nämner som skitjobb är ju ganska roliga hela bunten. Framförallt olika sorters verkstadsjobb. Du verkar faktiskt vara en riktig rövskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in