Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-10, 04:03
  #1
Avstängd
wwrs avatar
Mötesförbud i Storbritannien och andra länder - Orwells "1984" en verklighet?

Är dessa restriktioner nödvändiga eller utnyttjar globalisterna Corona som svepskäl för att ytterligare slå isär samhället?
Citat:
HIT FOR SIX New coronavirus lockdown rules – Brits banned from meeting in groups of six or more from Monday – or face £100 fines

Currently, people only face fines for gathering in groups of more than 30. And they can only legally meet inside with one other household.

But that will be changed so any of the six can be from different households, in an attempt to bring rules in line with outdoor gatherings.

The number of Covid-related deaths in the UK also hit 32 yesterday — the highest for weeks.
https://www.thesun.co.uk/news/126190...e-coronavirus/

Citat:
Following spike in cases, groups of more than six people will be banned from meeting. Meanwhile, Israel began a week-long campaign of evening curfews and school closures in 40 zones.
https://m.dw.com/en/coronavirus-dige...ons/a-54861815

Citat:
At a press conference, the premier will confirm that police will have new powers to disperse and fine any group larger than six people meeting indoors or outdoors from Sept. 14. That marks a tightening of the current rules, under which police can break up gatherings of more than 30.

There will be exceptions for people getting together for work, weddings and funerals as well as for organized sports — but parties in pubs and restaurants, and gatherings in public spaces will all be hit by the new limits.
https://theprint.in/world/boris-john...-in-uk/498723/

Topic: Alla typer av åtgärder mot Corona som kan tolkas som politiskt motiverade och inte är nödvändiga av smittskyddsskäl. Är statistiken tillräckligt övertygande för att motivera dessa åtgärder?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-10 kl. 04:36.
Citera
2020-09-10, 04:09
  #2
Medlem
Mullrets avatar
Covid-19 d kräver speciella åtgärder.. Tro inte att det är en konspiration som ligger bakom de åtgärder som UK gör.

Tyvärr kommer situationen inte bli bättre förrän vaccinet är klart.

Sedan skall samhället återstartas, vilket kommer ta flera år. Piloterna till flygindustrin behöver förnya sina certifikat i en flygsimulator .. Blir en flaskhals innan de får flyga igen..

Finns många liknande exempel..

Räkna med 3 år innan effekterna av covid släpper.
__________________
Senast redigerad av Mullret 2020-09-10 kl. 04:18.
Citera
2020-09-10, 04:16
  #3
Medlem
Något håller dom på med, mörkrets makter.

Jag tror att det beror på att den här Conjob-19 grejen är och var en stor fet bluff från början till slut. Den verkliga agendan är den som utspelar sig runtom i världen och som i grunden förändrar vårt sätt att leva.
Det kommer ju dock antagligen mera, är det inte virus så är det något annat som ska fånga folks intresse och forma massornas tänkande.

Jag ser på saken såhär... Conlie-19 är en lögn som används på samma vis som lögnerna om klimathotet och terrorhotet. Man använder sådana lögner för att förändra folks beteende och för att föra världen dit man vill. Man vill att befolkningen skall ropa efter åtgärder som tar deras friheter i utbyte mot så kallad "säkerhet".
Agenda 21/2030
https://www.regeringen.se/regeringen...ar-utveckling/

Detta är en psykologisk världsomspännande operation som leds av den här världens verkliga makt. Det är dock svårt att exakt precisera var denna makt har sitt huvudsakliga säte…

Den nya tidens krig.
Folk ser igenom det gamla sättet där man ställer länder mot varandra i krig, det är helt enkelt inte en gångbar väg att för en främmande makt attackera länder så som Frankrike, Danmark, Sverige, Finland osv folk skulle protestera högljudt om sådant gjordes, världens länder är för lika och internet har helt tagit bort mystiken om "det farliga landet långtbortistan som vill attackera oss" . Därför är det nu osynliga fiender likt "virus" "miljö" och "terror HOT" som gäller, inskränkningarna i frihet sker inte bara som effekt av att något har hänt utan som en förberedelse för något som hypotetiskt skulle kunna hända i framtiden.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/org...orband/psyops/

Men det finns hopp såklart.
Läs bibeln, sök sanningen. Gud välsigne er och var inte rädda för sådant strunt som Conhoax-19.

(Mat 22:36) Master, which is the great commandment in the law?
(Mat 22:37) Jesus said unto him, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy mind.
(Mat 22:38) This is the first and great commandment.
(Mat 22:39) And the second is like unto it, Thou shalt love thy neighbour as thyself.
(Mat 22:40) On these two commandments hang all the law and the prophets.
Citera
2020-09-10, 04:24
  #4
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Något håller dom på med, mörkrets makter.

Jag tror att det beror på att den här Conjob-19 grejen är och var en stor fet bluff från början till slut. Den verkliga agendan är den som utspelar sig runtom i världen och som i grunden förändrar vårt sätt att leva.
Det kommer ju dock antagligen mera, är det inte virus så är det något annat som ska fånga folks intresse och forma massornas tänkande.


https://www.regeringen.se/regeringen...ar-utveckling/

Detta är en psykologisk världsomspännande operation som leds av den här världens verkliga makt. Det är dock svårt att exakt precisera var denna makt har sitt huvudsakliga säte…

Ja, vem skulle vilja starta en massdöd? Ingen tjänar på det. Ingen galen vetenskapsman i något laboratorium kan pekas ut.
Citera
2020-09-10, 04:24
  #5
Medlem
tjorven20s avatar
TheServeant, rätts så upplyst tills du drog upp en annan psyop (kristendomen)
Citera
2020-09-10, 04:32
  #6
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
TheServeant, rätts så upplyst tills du drog upp en annan psyop (kristendomen)
Jag håller med, lite trist avslutning. Första halvan håller jag dock med om.
Citera
2020-09-10, 04:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
TheServeant, rätts så upplyst tills du drog upp en annan psyop (kristendomen)

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag håller med, lite trist avslutning. Första halvan håller jag dock med om.

Jag skrev dock inte något om kristendomen, jag skrev läs bibeln.
Hittar ni något som inte är sant i bibeln så kan ni ju meddela mig, tudulu.

Kul att ni håller med om resten i alla fall.
Citera
2020-09-10, 04:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Mötesförbud i Storbritannien och andra länder - Orwells "1984" en verklighet?

Är dessa restriktioner nödvändiga eller utnyttjar globalisterna Corona som svepskäl för att ytterligare slå isär samhället?

https://www.thesun.co.uk/news/126190...e-coronavirus/


https://m.dw.com/en/coronavirus-dige...ons/a-54861815


https://theprint.in/world/boris-john...-in-uk/498723/

Topic: Alla typer av åtgärder mot Corona som kan tolkas som politiskt motiverade och inte är nödvändiga av smittskyddsskäl. Är statistiken tillräckligt övertygande för att motivera dessa åtgärder?

För mig känns Covid-19 som en överdriven grej.
Visst, finns den. Men hur farlig är den.

Finns det en möjlighet att dem som styr i samhället använder sig av den?
Och som du säger. Individualismen är det bästa sättet att hålla människor produktiva.

Jag undrar verkligen om man inte har överdrivit med Covid-19?
Citera
2020-09-10, 04:57
  #9
Medlem
Eftersom 100GBP första gången är ganska liten summa (1000GBP andra gången sägs det) så har jag under hela koronatiden trotsat påbud om munskydd i affärerna och kollektivtrafiken i Storbritannien eftersom det går mig på nerverns.Inte har jag fått några böter ens när jag gick förbi två poliser i tjänst på fem centimeters avstånd..Nu vet jag inte om det blir lika slappt med mötesförbudet , vi får väl se.
Citera
2020-09-10, 06:29
  #10
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Något håller dom på med, mörkrets makter.

Jag tror att det beror på att den här Conjob-19 grejen är och var en stor fet bluff från början till slut. Den verkliga agendan är den som utspelar sig runtom i världen och som i grunden förändrar vårt sätt att leva.
Det kommer ju dock antagligen mera, är det inte virus så är det något annat som ska fånga folks intresse och forma massornas tänkande.

Jag ser på saken såhär... Conlie-19 är en lögn som används på samma vis som lögnerna om klimathotet och terrorhotet. Man använder sådana lögner för att förändra folks beteende och för att föra världen dit man vill. Man vill att befolkningen skall ropa efter åtgärder som tar deras friheter i utbyte mot så kallad "säkerhet".
Agenda 21/2030
https://www.regeringen.se/regeringen...ar-utveckling/

Detta är en psykologisk världsomspännande operation som leds av den här världens verkliga makt. Det är dock svårt att exakt precisera var denna makt har sitt huvudsakliga säte…

Den nya tidens krig.
Folk ser igenom det gamla sättet där man ställer länder mot varandra i krig, det är helt enkelt inte en gångbar väg att för en främmande makt attackera länder så som Frankrike, Danmark, Sverige, Finland osv folk skulle protestera högljudt om sådant gjordes, världens länder är för lika och internet har helt tagit bort mystiken om "det farliga landet långtbortistan som vill attackera oss" . Därför är det nu osynliga fiender likt "virus" "miljö" och "terror HOT" som gäller, inskränkningarna i frihet sker inte bara som effekt av att något har hänt utan som en förberedelse för något som hypotetiskt skulle kunna hända i framtiden.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/org...orband/psyops/

Men det finns hopp såklart.
Läs bibeln, sök sanningen. Gud välsigne er och var inte rädda för sådant strunt som Conhoax-19.

(Mat 22:36) Master, which is the great commandment in the law?
(Mat 22:37) Jesus said unto him, Thou shalt love the Lord thy God with all thy heart, and with all thy soul, and with all thy mind.
(Mat 22:38) This is the first and great commandment.
(Mat 22:39) And the second is like unto it, Thou shalt love thy neighbour as thyself.
(Mat 22:40) On these two commandments hang all the law and the prophets.

Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag skrev dock inte något om kristendomen, jag skrev läs bibeln.
Hittar ni något som inte är sant i bibeln så kan ni ju meddela mig, tudulu.

Kul att ni håller med om resten i alla fall.
Ja, det var välformulerat av The-Servant.

Passagen om kristendomen hoppade jag över. Kristendomen var bara globalismens företrädare. Djävulen, främmande makt, terror, klimat, hållbarhet, solidaritet, miljö, virus och säkert flera andra ursäkter att forma oss.

Internet har, som sagt, förändrat bilden en hel del. Djävulen fungerade i tusentals år. Gissningsvis kommer inte Corona och klimatet att fungera lika länge som undanflykter för kontrollåtgärder.

Britter kan jobba och studera som vanligt, gå på fotboll men får inte träffas fler än sex personer. Konserter, politiska möten och vanliga fester blir förbjudna.

Organiserade sportevenemang blir tillåtna. Statligt godkända, förmodligen.

Borde det inte bli protester i Storbritannien nu?

I Kina fick man hålla tal på sitt födelsedagskalas om man undvek politik, sex och religion vill jag minnas. Alla kände till vad man inte fick tala om. Man kunde diskutera förtrycket men inte med mer än 2-3 personer i taget.

De stryper åt allt de kan nu, globalisterna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-10 kl. 07:11.
Citera
2020-09-10, 09:35
  #11
Medlem
Visst har det väl skett en meningsförskjutning av föreställningar som många nog tidigare trodde var klara genom covid-19 på ett Orwellianskt sätt. Till exempel:

Friska människor är de farligaste smittspridarna.

Lockdown leder till frihet.

Förskolor ska stängas för att skydda ålderdomshem.

Normalt används skyddsutrustning, utanför vården, för att skydda sig själv. Nu ska alla använda skyddsutrustning för att skydda andra.

Ett land med sjunkande smittotal ska kritiseras för att det inte tvingar på befolkningen samma restriktioner som länder med stigande smittspridning.

(Listan kan säkert fyllas på med fler exempel...)
Citera
2020-09-10, 11:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Covid-19 d kräver speciella åtgärder.. Tro inte att det är en konspiration som ligger bakom de åtgärder som UK gör.

Tyvärr kommer situationen inte bli bättre förrän vaccinet är klart.

Sedan skall samhället återstartas, vilket kommer ta flera år. Piloterna till flygindustrin behöver förnya sina certifikat i en flygsimulator .. Blir en flaskhals innan de får flyga igen..

Finns många liknande exempel..

Räkna med 3 år innan effekterna av covid släpper.



Det är som mullret skriver. Coronan är på riktigt - och den är ett hot mot vårdsamhället.
För att inte vårdsamhället ska braka ihop - måste coronan bekämpas.
Det kommer ett vaccin och då minskar coronans effekt på vårdapparaten.
I och för sig kan det bli så att Rysslands vaccin är effektivt och kommer först - och då finns det vissa scenarior att väst skadar sig själv mer - och Ryssland går fram. Men det är en senare fråga.


(Jag kan tillägga att min kompis upptäckte ett medel mot coronan: Han och hans son var sjuka i coronan. Hade typiska symptom och svårt med andningen. Han fick febertoppar och förstod han måste till vården, Men vem skulle ta hand om hans son? Han kunde ju inte lämna sin son till sina föräldrar som han brukar. Men han visste att man använder ozon för att desinficera. Och eftersom han har ett ozonaggregat tog han ett (endast ett) andetag ozon. Och det blev en dramatisk skillnad. Nästa dag var han nästan helt frisk, och då bad hans son att också få ta ett andetag. Och han fick ta ett litet andetag. Med samma resultat).
__________________
Senast redigerad av Urbizzo 2020-09-10 kl. 11:10.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback